Tiramisu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Ihastuin Rosson Tiramisuun ja olis kiva kokeilla kotona tehdä Tiramisua. Onko kenelläkään hyvää Tiramisun ohjetta? Saako ihan tavallisesta ruokakaupasta niitä keksejä joita laitetaan Tiramisuun?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tiedän, että googlen kautta löytyy, mutta ajattelin jos jollain olisi hyväksi todettu ohje...

:ashamed: Olishan se tuolla, mutten jaksais millään kirjoittaa sitä tänne nyt.................. :ashamed:

Minulla olisi, mutta laiskottaa, se on niin pitkä.... Ja jonkun mielestä varmaan ei riittävän oikea. Jos ei kukaan muu anna sinulle nopsasti ohjetta, raahaudun tuonne keittiöön katsomaan mikä se osoite oli, josta ohjeen olen ottanut*nauraa*

Ainakin S-marketeista saa niitä Lady fingers-keksejä.
Tiramisu pitää mun mielestä tehdä ehdottomasti noilla ja mascarpone-juustolla :p
Ohjetta en nyt muista mutta ainakin sokeria,vaniljasokeria,oliko se 3 munaa: valkuaiset erikseen vaahdotettuna. Vahvaa kahvia,likööriä. Amaretto kuuluu kai alkuperäsiin ohjeisiin mutta itse käytin kahvilikööriä. Oikeata kaakaojauhetta päälle,anna tekeytyä yön yli kaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Ainakin S-marketeista saa niitä Lady fingers-keksejä.
Tiramisu pitää mun mielestä tehdä ehdottomasti noilla ja mascarpone-juustolla :p
Ohjetta en nyt muista mutta ainakin sokeria,vaniljasokeria,oliko se 3 munaa: valkuaiset erikseen vaahdotettuna. Vahvaa kahvia,likööriä. Amaretto kuuluu kai alkuperäsiin ohjeisiin mutta itse käytin kahvilikööriä. Oikeata kaakaojauhetta päälle,anna tekeytyä yön yli kaapissa.

Voi pitää käydä katsomassa, kiitos vinkistä!

Yhteistyössä