Tiputteluvuoto...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
Mulla on nyt aika ällö kysymys, mutta siis miten se tiputteluvuoto eroaa menkoista?

Mulla on nyt kierukka ollut vajaan vuoden ja ollut jo parina kuukautena kierron n.19päivää että paperiin tulee vähän punaista pyyhkiessä ja ehkä haalea tippa pöksyihin... nyt kuitenkin kaksi päivää ollut menkkoihin verrattuna vähäistä mutta kuitenkin ihan tummanpunaista vuotoa ja sellaisia köntsejä mukana... maha jonkin verran kipeä...

että onko mulla taas alkamassa menkat vai meneekö tämä vielä tiputteluvuodon piikkiin?

Varmaan lähtee kierukka pois jos tätä tahtia alkaa menkat tulemaan, väli taas n.19 päivää ja kestävät n.5päivää!

oikein kunnolla. Kahdet menkat ollu kuparikierukan jälkeen, kestävät lähes viikon, alkupäivät aivan uskomattoman runsas vuoto ja tosiaan välivuotopäiviä on enemmän ku kuivia. Piti soittaa jo terkalle että onko tämä normaalia.. on kuulema. Kaverilla kesti välivuodot hormonikierukan jälkeen noin vuoden ajan, sitte tasoittu.

Alkuperäinen kirjoittaja ***:
oikein kunnolla. Kahdet menkat ollu kuparikierukan jälkeen, kestävät lähes viikon, alkupäivät aivan uskomattoman runsas vuoto ja tosiaan välivuotopäiviä on enemmän ku kuivia. Piti soittaa jo terkalle että onko tämä normaalia.. on kuulema. Kaverilla kesti välivuodot hormonikierukan jälkeen noin vuoden ajan, sitte tasoittu.

Mitä ne sanoi sitten siitä tasoittumisesta? Mulla meinaan 2 vuotopäivää on menkkojen aikaa ihan hirveitä, mutta olen valmis menkkojen aikana sitä sietämään, koska muuten niin helppo ehkäisy. Mutta sitten jos nää tiputtelut tulee osaksi arkipäivää niin en kyllä jaksa.... Kun nää on tullut ihan muutama kuukausi sitten ja kierukasn laitosta tulee ensi kuussa vuosi.

Sanoi että voi mennä useampia kuukausia, mutta jos tiputtelu jatkuu vielä about puolen vuoden jälkeen ja runsaat menkatkaa ei vähene ollenkaa niin sitte tämä ehkäisy ei vain passaa. Jos ei vain sitte siedä. Siks kuulema välivuodot ym. kun kierukka "hakee paikkaansa", liikkuu. Joskus se voi mennä vääräänki paikkaan.. Mie aion sitkutella aika pitkään ennenku tästä luovun, en voi ottaa hormonivalmisteita kroppaani ja kumi on ällö. ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mitä ne sanoi sitten siitä tasoittumisesta? Mulla meinaan 2 vuotopäivää on menkkojen aikaa ihan hirveitä, mutta olen valmis menkkojen aikana sitä sietämään, koska muuten niin helppo ehkäisy. Mutta sitten jos nää tiputtelut tulee osaksi arkipäivää niin en kyllä jaksa.... Kun nää on tullut ihan muutama kuukausi sitten ja kierukasn laitosta tulee ensi kuussa vuosi.

Kiitos vastauksestasi! Tää on kyllä tosiaan ihana ehkäisy olo on 'normaalilla' mulle ei pillerit sovi ollenkaan! Pitää varmaan ottaa yhteyttä ehkäisyneuvolaan ja kysellä tosta vuodosta ja että onkohan se nyt hakeutumass ajotenkin väärään paikkaan kun aiemmin ei mitään ongelmaa...

Viel sen verran, et mulle sano sairaanhoitajaystävä, ku kierukan laitatin, et "Ha-ha, kohta oot paksuna, kuparikierukat pettää yhtenään!".....

Tuosta olen eri mieltä. Mistä ystäväsi on asiasta kuullut? Olen itse kätilöopiskelija ja olen kuullut kaikilta tahoilta (kätilöt, terkkarit, kouluni opettajat, asiakkaat ym ym), että kuparikierukka on varmempi ehkäisykeino, kuin e-pillerit ja raskaaksi tuleminen kuparikierukan kanssa on hyvin hyvin epätodennäköistä. Itselläni on myös kuparikierukka ja olen tiputteluvuotoa lukuunottamatta ollut erittäin tyytyväinen! Lopetin pilsut noin 3 kk sitten ja minulla on ollut tähän mennessä KUUDET kuukautiset... Kroppa sekasin pillereistä. Toivon, että kohta helpottaa :)

Niin siis edelliseen vastaukseeni lisäisin sen verran, että kuukautiset tulevat 2 x kuussa. Uskon, että toinen vuoto on ovisvuotoa, koska kestää muutaman päivän ja on kivutonta :) Vuodon määrä ja laatu vain epäilyttävät --> muistuttavat kuukautisvuotoa :S

Yhteistyössä