Ehkäisykapseli ja loputtomat menkat..(älä lue jos ällöttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Kokemuksia ehkäiskapselista kaipailisin ja neuvoja mitä tehdä. Mulla ollut nyt ehkäisukapseli käsivarressa semmosen puoli vuotta paikallaan ja menkat tullut säännöllisen epäsäännöllisesti kerran kuussa. Ongelmana on vain että ne kestävät n. 3vk kerrallaan. Viikko-kaksi taas väliä kunnes taas mennään. Menkat alkaa pienellä rusehtavalla vuodolla joka lisääntyy ekan viikon ajan. sitten toinen viikko ihan kauheata vuotoa (side pitää max kaksi tuntia) kunnes viimeinen viikko taas ruskeaa niukkenevaa vuoton.

Mietin että ottaisin nyt tuon kapselin pois kun alkaa väsymään näihin jatkuviin pitkittyneisiin menkkoihin. Mutta mitäpä sitten? lapsia en 100% varmasti enää tahdo joten mietinkin olisiko sterilisaatio vaihtoehtona nyt se paras. mutta, onko se sitten varma? jos poltetaan kiinni munanjohtimet takaako se varmasti sen ettei enää raskaudu. kierukka ei minulle sovi (kokeiltu 2 kertaa) ja pillereitä en ota jos sattuu vahinko ja unohdan ne ottaa.

onko kokemuksia sterilisaatiosta naisella täällä? klipsut ovat ilmeisesti epävarmemmat kuin se johtimien tukkiminen joten mitä teen.. loppuuko menkat sterilisaatiossa kokonaan vai tuleeko ne edelleen?

Itselläni ei ole kokemusta sterilisaatiosta,mutta sen verran voin kertoa,että äidilläni on. 43 vuotiaana hänelle se tehtiin ja menkat loppui samalla,en tiedä onko kaikilla samalla tavalla :)

Ihan kuin olisit kuvaillut mun kapselihelvettiä! :D Viikko väliä ja kolme viikkoa menkkoja. Eli melko tehokas ehkäisy noin niinkuin muutenkin... :/
Jaksoin sitä vuoden kun odottelin josko tasoittuisi.

Mulla kapseli nyt reilu vuoden. Alussa oli tiputtelua. Sit loppu 5kk ja sit tuli ihan sairaat menkka kivut ja vuoto. Taas kuukausia meni ennenku tiputtelu alkoi. Nyt loppumassa 8 päivän vuoto... plaah

Mulla oli vanhan mallin kapselin kanssa (ekan, nyt jo neljäs muistaakseni menossa) ekat reilu puoli vuotta aika vuotoisaa aikaa mutta onneksi kestin kun menkat jäi kokonaan pois vuosiksi eikä sama vaiva uusinut vaikka lapsen jälkeen laitettiin taas yksi kapseli.

mulla oli sama juttu, vuotoa oli just kuvailemallasi tavalla. Jaksoin sitä noin 9 kk kunnes luovutin, en enää jaksanut sitä jatkuvaa vuotoa. Juu, oli tosiaan tehokas ehkäisymenetelmä ;D Ja mulla oli Jadelle.

Yhteistyössä