tiputtelu vuotoa viikkoa ennen kuukautisia

Hei!

Olen tuolla helmikuun inssien joukossa ja tänään pp14, mutta raskaustesti negaa aamulla.


Pakko ksyä löytyykö ketään jolla sama ongelma on tai on ollut eli tasan viikkoa ennen varsinaisia kuukautisia tulee parin päivän ajan veristä tihkuvuota. Mulla tämä ongelma on ollut jo yli puoli vuotta ja häiritsee jos se vaikuttaa siihen ettei vauvaa olee kuulu....

Gyne sanoi, että keltarauhasen vajaus, mutta eipä tuo ongelma ole silti poistunut vaikka noita Teroja olen käyttänyt.

Eli löytyykö jolla sama ongelma on tai ollut ja miten se mahd. on poistunut?

Olen jo kovasti tuskastunut tuosta vaivasta.
 
Odottamaton
Moi! Mulla on ollu sama vaiva monta vuotta (noin 3v muistaakseni). Verikokeissa kuitenkin kaikki oli ok. Eli ei tarvi hoitaa mitenkään. Lapsettomuudesta kärsin jo ennen tätä "vaivaa". Ja älä huolestu kauheasti, ei raskautuminen silti ole mahdotonta. Minäkin olen nyt raskaana 7v yrityksen jälkeen.
 
Ihana kuulla että jollain muulla on sama ongelma ja siitä huolimatta tullut raskaaksi. Olen jo meinannut heittää kirveen kaivoon, koska vaikka mitä lääkkeitä koitetaan niin vaiva ei kuin jatkuu kellon tarkkuudella.....kiitos sulle vastauksesta!
 
Sonatar

Minulla on myös ollut sama vaiva ja syy löytyy yllättäen laparoskopian yhteydessä, eli endometrioosi. Leikkaukseen menin munasarjassa olleen kystan takia, mutta leikkaus paljastikin endon. Muita endolle tyypillisiä oireita minulla ei ollut ollenkaan, joten lääkäri ei osannut sitä epäillä. Leikkauksen jälkeen tiputtelut loppuivat kokonaan.

En tiedä onko teillä tutkittu endometrioosin mahdollisuutta, enkä halua pelotella, mutta meille taudin toteaminen tuli ainakin ihan puun takaa. Toisaalta oli hyvä saada lapsettomuudelle joku syy, jolloin osaamme toimia asianmukaisesti.

Meillä takana lapsettomuuttua reilu 1½ vuotta, ja parhaillaan menossa ensimmäinen IVF-hoito. Laparoskopian jälkeen tehtiin kaksi tuloksetonta inssiä, joten siirryimme järeämpiin keinoihin. :)

Toivottavasti siis sinulla ei tiputtelun syy ole samassa kuin minulla, mutta asia kannattaa nostaa esille hoitavan lääkärin kanssa jos endon mahdollisuutta ei ole jo suljettu pois. Tsemppiä!
 
Ressi
Täällä sama ongelma joka alkoi tasan siitä hetkestä kun sain kuulla erään ikävän uutisen sukulaiseni elämästä. Stressi tästä asiasta on kova ja tiputtelua on ollut joka kierrossa nyt puolen vuoden ajan. Yhteys stressiin on ilmeinen, mulla ei ole koskaan ennen ollut tiputteluvuotoa ja nyt se alkaa lähes kellon tarkkuudella viikkoa ennen varsinaisia menkkoja.
 

Yhteistyössä