tinnityksestä kärsineitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
vai tinnitusko se on?ihan sama..

mulla on parina päivänä soinu korva hetkellisesti ja ollut lukossa..flunssa tai räkätautia ei ole.
nyt tänään huomasin että kun puhun niin korvassa soi samaan aiakan,siis kuulen sen äänen joka korvasta "lähtee"..
jos painan korvan kiinni niin se tinnitysääni kuuluu,tämä on vaan vasemmassa korvassa.tuntuupa hassulta puhu kun korvassa soi samalla.
mistä koko tinnitys homma johtuu jos se kestää pitkään?ja mitä siitä voi seurata..paitsi hulluus :laugh:
lääkäriin oon menossa koska tää rupee jo parin päivän jälkeen olemaan veemäsitä

kuukkelilla löyty tietoa mutta jos jollain omakohtasia kokemuksia??

Siihenkin tottuu. Mulla on soinut jo vuosikausia, enkä enää edes huomaa koko "ääntä" muuta kuin silloin kun on iiiihan hiljaista, eli lähinnä nukkumaan mennessä.

Toki tinnitustakin lienee monen tasoista, itselläni ei tosiaan huuda mitenkään hyökkäävästi, paitsi esim. keikkojen jälkeen jolloin meteli kyllä hetkellisesti selvästi kovenee. Mutta voin helposti kuvitella, että jos äänet päässä äityvät oikein koviksi, niin se varmasti lähentelee jo kiinalaisia kidutusmenetelmiä.

Mulla on tinnittäny yli 10 vuotta.
Alussa se tuntu pahalle ja joutu pitää musiikin soimassa öisin.
Nyt siihen on jo tavallaan tottunut. Jos on ihan hiljaista, stressaa tai on migreeni, silloin se ääni alkaa taas kuulumaan.
Pahimmillaan tuntuu, ettei meinaa kuulla muiden puhetta sen äänen yli :whistle:

ajattelin ensin että mulla on nupissa vikaa kun päässä kaikuu,mutta se olikin tuo tinnitys.
se on ihmeellistä että tuo korva on alkanu oireielmaan,kutisee ja normaalin töhnän sijasta tulee kirkkaan keltasta "nestettä" :x

korvatulehdus on ollu mielessä koska korvia välillä särkee ja kutisee niin prkeleesti

Mulla oli syksyllä tuo sama vaiva alkoi illall ja jatkui seuraavana päivänä kävin lääkärissä ja mulla oli korvatulehdus lääkeet kun alkoi vaikuttamaan tinnitys loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ajattelin ensin että mulla on nupissa vikaa kun päässä kaikuu,mutta se olikin tuo tinnitys.
se on ihmeellistä että tuo korva on alkanu oireielmaan,kutisee ja normaalin töhnän sijasta tulee kirkkaan keltasta "nestettä" :x

korvatulehdus on ollu mielessä koska korvia välillä särkee ja kutisee niin prkeleesti

No ei normaaliin tinnutukseen kuulu mikään möhnäys. Eli kyllä se korva taitaa sit olla vaan tulehtunut. Joka luultavasti tarkoittaa sitä, että äänet päässä ovat - ainakin tällä kertaa - ohimenevä ilmiö. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

No ei normaaliin tinnutukseen kuulu mikään möhnäys. Eli kyllä se korva taitaa sit olla vaan tulehtunut. Joka luultavasti tarkoittaa sitä, että äänet päässä ovat - ainakin tällä kertaa - ohimenevä ilmiö. =)

jos se räkä poksuu siellä korvassa :x :laugh:

Yhteistyössä