Tinnitus

Vaivaako täällä jollain muulla korvien soiminen? Miten pärjäätte sen kanssa?

Onko millaista ääneltään/voimakkuudeltaan? Minulla vaihtelee kovasti mutta siiis kokoajan on päällä. :headwall: alkoi korvatulehduksesta puoli vuotta sitten.
 
Minulla on ollut tinnutusta toisessa korvassa yli 3 vuotta.kuulokin on huonontunut.Tv:stä en kuule mitään, jos joku puhuu vieressä.Kyllä tämä ihan päivittäistä on,paraillaankin toisessa korvassa soi.....Huimausta on myös jne...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 16:59 Laurallisa kirjoitti:
Heips te vastanneet, kauanko teillä tuota soimista on ollut ja mistä se on alkanut?
Mulla ollu noin 3kk. enkä tiedä mistä on alkanu :/ Niskat kyllä aina jumis..oisko siitä. Ja jos väsyny nii tuntuu että soi enempi,2 kertaa on myös tullu joku järkky kohtauski missä tuntu että pää räjähtää ku nii lujaa korvat soi ja pyörrytti :eek:
 

Joo, on tinnitus, ollut jo muutaman vuoden.
Melkoisen inhottava vaiva, joskin sellaisia hetkiäkin on kun sitä ei huomaa.

Tuohon liittyen minulla on myös "ääniyliherkkyys", eli ihan tavalliset arkipäivän äänet tuntuvat kohtuuttoman kovilta ja sattuvat korviin. Esimerkkeinä junan/bussin ovien aukeaminen tai puheensorina tilassa missä on paljon ihmisiä. Päätä alkaa helposti särkeä jos joutuu pidempään olemaan "melussa".

 
Sirinäpää
hei onko teillä kellään tinnitusääni sellasta ihme sirinää? Joskus mullakin käy siinä sellanen puhdas vinkuva ääni mut pääsääntöisesti se on sirinää/surinaa kokoajan

 
Lauraliisa
Mulla taitaa jotain sellasta olla. Tai en ole varma kun en sitä aina kuule, tai sitten en siihen aina kiinnitä huomiota mutta tuntuu että aina sitä ei ole. Kuitenkin jos siihen keskittyy niin se voimistuu ja voimistuu.

On mulla sitten sellasta ihan normaaliakin soimista, eli aina joskus korva menee kuin lukkoon ja sitten alkaa kova piiiip joka häviää pian.
 
Heips! Korvien soiminen on tavallista, jos on niskat jumissa. Tosi häiritsevää vain, jos jatkuvasti korvissa pinisee. Itselläni oli alkuvuodesta, koko ajan korvissa soi ja nukkumaanmennessä sen havaitsi eritoten, hiljaisuudessa. Mulla oli myös jatkuvaa päänsärkyä ja pelkäsin et on kasvain päässä... Kävin neurologilla ja hän kertoi, että niskoista johtuu ja avuksi neuvoi pakastimesta otetun jyvätyynyn. Siis tuohon pää/niskasärkyyn. Mulla saattoi siis välillä olla ihan järjetön niskasärky ja välillä taas lievä oikeanpuoleinen päänsärky, joka kesti ekalla kertaa kolmee viikkoo putkeen ja toisella kertaa kaks viikkoo yhteen menoon!
Ja tuo kylmä jyvätyyny todellakin auttaa, jos niskaa särkee.

Vaikka näin pitkän sepustuksen sainkin aikaan niin aikomukseni oli vain sanoa, että siis se korvien soiminen todellakin tavallista, jos niskat jumissa. Koittakaa niskavaivaiset saada niskanne parempaan kuntoon niin korvien soiminenkin helpottuu! =)
 
Heips!
Kuulin juuri äskettäin eräästä entisestä rumpalista, jolla kova tinnitus :eek: Oli kuulemma kokeillut aloe vera gel- juomaa, laittamalla sitä topsy puikolla korvaan ja tinnitus oli lähtenyt... =)

Kannattaa näköjänsä sitäki kokeilla ;)

-Anselmiina2-
 

Yhteistyössä