Tilitystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ms
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

ms

Vieras
Mulla on tässä muutama kk sitten diagnosoitu ms-tauti. Nytkin oon tolkuttoman väsynyt, särkee enkä oo tosiaankaan parhaalla mahdollisella päällä.

Mies on joutunut tän takia ottamaan vastuuta kotihommista ja lapsesta enemmän kuin ennen. Olen ollut sairaalassakin ja on joutunut viemään ja hakemaan lasta päivähoidosta, pyykkäämään jne.

Mutta nyt alkaa vissin miehellä vastamäki riittämään. Mä en ihan oikeasti jaksa värkätä mitään ylimääräistä, ja sanoin etukäteen sen. Mies yleensä tekee tän pääsiäisruuan ja tekki nytkin hyvää lammasruokaa. Mutta nyt vikistään, että en oo saanut pashaa, eka pääsiäinen 37 vuoteen kun en oo saanut pashaa...

Tuntuu niin kohtuuttomalta että itkee jonkun pashan perään, olis tehnyt itse tai ostanut. Tai painunut lapsen kanssa anoppilaan sitä pashaa syömään.

On me käyty jossain kuulemassa ja kyllä hänelle on sanottu, etten mä laiskuuttani oo tällainen... vaikka jo vuosia mies on haukkunut että oon vaan laiska :( . Sopeutumisvalmennukseen ollaan menossa myös.

Kannattas varmaan yhdessä käydä jossain terapiassa tms. jossa miehelles tehdään kans selväks millasia juttuja sä ja sun kroppas käy läpi. Vois selkeyttää montaa tilannetta... ei menis tietämättömyyden vuoksi "sukset ristiin". Tsemppiä sulle!!

Alun perin mies vinoili aina että ei ne kotityöt niin raskaita ole, kun koneet tekee... ja että mitä mä turhaan valitan väsymystä jne. Nyt valittaa kun on joutunut 3 päivän aikana pesemään peräti 6 koneellista pyykkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja jahas:
Kannattas varmaan yhdessä käydä jossain terapiassa tms. jossa miehelles tehdään kans selväks millasia juttuja sä ja sun kroppas käy läpi. Vois selkeyttää montaa tilannetta... ei menis tietämättömyyden vuoksi "sukset ristiin". Tsemppiä sulle!!

Kaikki tieto hänellä on, mutta ei vaan ota vastaan. Lääkäri sanoi erikseen, että väsymys ja särky voi viedä kokonaan ja että kannattaa nyt ostaa laatikot ym. valmiina ym. eikä kuvitella että väännetään joulut alusta asti viimeisen päälle. Tämä oli siis ennen joulua.

Ja olen sanonut, jos ei muista. Ehkä se sopeutumisvalmennus auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju123:
Voihan olla, että tauti on väsyttänyt sua monta vuotta, vaikka se onkin "vasta" nyt diagnosoitu. Voimia.

Joo, pari v oon tuntenut näitä oireita, mutten oo ymmärtänyt miksikään oireiksi. Lapsi on jo kohta 5, niin ei siis ollut mitään vauva-ajan väsymystä vaan väsymystä, vaikka nukkui, mitään ei meinaa saada aikaiseksi, ei kuitenkaan mitään masennusta ollut muuten. Sitten noita muita epämääräisiä oireita, puutumisia, virtsaamisjuttuja. Sairaalaan jouduin näköhäiriöiden ja selkeiden tasapainovaikeuksien takia.

Voin vaan kuvitella tunteen. Itse painit isojen asioiden kanssa ja miehesi murhe kun on yksi pasha, miehesi pitäsi ymmärtää tilanteesi. Toivottasti saatte puhuttua näistä asioista niissä keskusteluissa ja valmennuskursseista. Miehesi ei luultavasti ymmärrä miltä sinusta oikeasti tuntuu. :hug:

Voihan toki olla että purkaa vaan siihen pashaan omaan pelkoaan...

Mutta kyllä se ihmetetyttää, että kun sanoin, että en jaksa oikein laittaa mitään, niin osta kaupasta mitä haluat ja toi esim. sacherkakun, niin jos se pasha oli niin tärkeä, niin olisi ostanut sen...

Mä siis tasan jaksoin laittaa rairuohon lapselle ja yhtenä päivänä askarreltiin ja maalattiin munia lapsen kanssa.

Yhteistyössä