Tilitä nostettu lähdevero?!? Mikä se on??

Minult meni joku aika sit kans! En nyt muista tarkkoja lukuja mutta ihan vaan kymmeniä senttejä ne oli! Et jos oli korkoa tullu 50senttiä niin 10 senttiä oli otettu lähdeveroa!
Ja ihan tolt käyttötililt!

Samaa silloin tääl kyselin ja joku harmaa totes minut "sikarikkaaks" :LOL:

Muoks! Löysimpäs sen oman kyselyni!
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1254175
 
PÖYRISTYTTÄVÄÄ!!!!
Avasin alaikäiselle lapselle "tavoitetilin",minne menee hänen perhe-eläkkeensä.Tästä oli otettu n.30%
lähdeveroa eli n.30 euroa!!!Ei mitään järkeä.Pankki ei informoinut asiasta riittävästi,painotti vain korkoja.Onko enää mitään tiliä, johon voi säästää ilman, että omat säästöt häviävät taivaan tuuliin??
Ei kyllä tippaakaan kannusta säästämiseen.Ja vielä eläkkeestä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PÖYRISTYTTÄVÄÄ!!!!:
Avasin alaikäiselle lapselle "tavoitetilin",minne menee hänen perhe-eläkkeensä.Tästä oli otettu n.30%
lähdeveroa eli n.30 euroa!!!Ei mitään järkeä.Pankki ei informoinut asiasta riittävästi,painotti vain korkoja.Onko enää mitään tiliä, johon voi säästää ilman, että omat säästöt häviävät taivaan tuuliin??
Ei kyllä tippaakaan kannusta säästämiseen.Ja vielä eläkkeestä...
Kyllä on mutta siinä on korkoraja. Iso korko -> menee veroa kun taas pienempi korko = pienempi tuotto = ei veroa.

Kysypä pankista ja kerro ettet halua maksaa veroa korkotuotosta niin neuvovat pienempikorkoisen tilin.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja PÖYRISTYTTÄVÄÄ!!!!:
Avasin alaikäiselle lapselle "tavoitetilin",minne menee hänen perhe-eläkkeensä.Tästä oli otettu n.30%
lähdeveroa eli n.30 euroa!!!Ei mitään järkeä.Pankki ei informoinut asiasta riittävästi,painotti vain korkoja.Onko enää mitään tiliä, johon voi säästää ilman, että omat säästöt häviävät taivaan tuuliin??
Ei kyllä tippaakaan kannusta säästämiseen.Ja vielä eläkkeestä...
Pääomatuloja verotetaan aina 28% mukaan. Ei ne säästöt ole minnekkään hävinneet, vain voitosta sitä veroa maksetaan

_ihan oikeastiko tätä täällä pohditaan _
 
porvari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täähän on se vero, jota sikarikkaatkin maksavat.

http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4omatulo
Ei kannata äänestää vasemmistoa, demareita eikä vihreitä, he riistävät sikarikkaita! Pääomatulot verovapaiksi!
 
Artsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sitä lähdeveroa omista rahoista mene vaan niista kertyneestä korosta. Jos sulla on menny lähdeveroa ni sit on kyllä maksettu korkoakin...?
Se nyt on vaan niin että niistä rahoista on maksettu verot ja kun ne vähän kasvaa korkoa niin eiköhän niistäkin viedä 28%.Perskules...
 
Tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja Artsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sitä lähdeveroa omista rahoista mene vaan niista kertyneestä korosta. Jos sulla on menny lähdeveroa ni sit on kyllä maksettu korkoakin...?
Se nyt on vaan niin että niistä rahoista on maksettu verot ja kun ne vähän kasvaa korkoa niin eiköhän niistäkin viedä 28%.Perskules...
No okei,mä olen tyhmä.Otin asunto-jousto-tilin tarkoituksella kun tarvitsen rahaa niin minulla on mistä ottaa esim. maakaupat jotka on työn alla vieläkin.Kerrottiin että lainasi nostamattomasta saldosta maksetaan korot takaisin vuosittain.Eli mitä itse olen maksanut,saan ne takaisin.Ajattelin plus miinus nolla...OK.Otampa tuollaisen.Häviän tyhmänä maanrakoon 28% maksamiani korkoja köyhempänä.
 

Yhteistyössä