Tilisi saldo vähävaraiset/pienituloiset??

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Tilillä on noin 800e. Mulla ei itse asiassa ole tuloja laisinkaan tällä hetkellä :D Tosin loppupalkka viime kuussa päättyneestä osa-aikaduunista on vielä saamatta. Sillä sitten elelen siihen asti kunnes saan uutta duunia.
Olet kovin varma uudesta työpaikasta? Onko sellainen jo tiedossa? Vai uskotko vain saavasi?
Eikö yhtään jännitä että jos töitä ei löydykään? Mitä sitten ajattelit?
 
pikakahvi
[QUOTE="Vieras";28337098]Olet kovin varma uudesta työpaikasta? Onko sellainen jo tiedossa? Vai uskotko vain saavasi?
Eikö yhtään jännitä että jos töitä ei löydykään? Mitä sitten ajattelit?[/QUOTE]

Ei ole tiedossa :) Jos ei löydy duunia niin sitten täytyy elellä hetki miehen kustannuksella. Mutta kyllä täältä pääkaupunkiseudulta nyt aina jotain löytyy.
 
"..."
Miten toi voi olla mahdollista!?! Minulla ei ole KOSKAAN ollut suunnilleen alle 100€ tilillä ja olen opiskellutkin 6,5 vuotta, maksellut yksin 700€ vuokraa jne. Onko teidän rahanhallintataidot ihan olemmatomat vai mikä tuossa mättää!?
 
Saraldo
[QUOTE="...";28337247]Miten toi voi olla mahdollista!?! Minulla ei ole KOSKAAN ollut suunnilleen alle 100€ tilillä ja olen opiskellutkin 6,5 vuotta, maksellut yksin 700€ vuokraa jne. Onko teidän rahanhallintataidot ihan olemmatomat vai mikä tuossa mättää!?[/QUOTE]

Ihan turhaan sä siellä keuhkoat. Joskus voi olla tilillä alle euron, joskus siellä voi olla kaksi tuhatta, riippuu siitä mikä päivä kuukaudesta on. Joskus siellä on juuri ennen palkkapäivää 200€, joskus se euro, riippuu ihan siitä mitä menoja kuukauteen on mahtunut. Ja kun molempien yhteenlasketut tulot eivät ole suuret, mutta pakollisia menoja silti on, niin eipä siinä hirveästi säästellä. Ja juuri kun on saanut jonkun satasen säästöön, tulee joku yllättävä rahanmeno joka vie ne säästöt.
 
"..."
Ihan turhaan sä siellä keuhkoat. Joskus voi olla tilillä alle euron, joskus siellä voi olla kaksi tuhatta, riippuu siitä mikä päivä kuukaudesta on. Joskus siellä on juuri ennen palkkapäivää 200€, joskus se euro, riippuu ihan siitä mitä menoja kuukauteen on mahtunut. Ja kun molempien yhteenlasketut tulot eivät ole suuret, mutta pakollisia menoja silti on, niin eipä siinä hirveästi säästellä. Ja juuri kun on saanut jonkun satasen säästöön, tulee joku yllättävä rahanmeno joka vie ne säästöt.
Keuhkoat :D?? Minä en mitään keuhkoa, kummastelen vain, että miten tällainen voi olla mahdollista? Kysyin sitä ja kiitos, kun vastasit. Mistään keuhkoamisesta ei ole kuitenkaan kyse...

Ehkä olen vaan sitten oppinut elämään hyvin säästeliäästi ja ne pakolliset menot olen laittanut minimiin.. :)
 
no...
Jotain 360e on tilillä eli tunnen itseni jopa rikkaaksi kun lukee paljonka muilla on. Kahden lapsen kotiäitinä nyt ja kolmas syntyy piakkoin. Seuraavat rahat on lapsilisät ja äitiysraha vajaan parin viikon päästä.
 
vierass
Olisiko joku 40 euroa? Huomenna tulee elatusmaksu lapsen isältä eli n.200 euroa lapsilisiin asti... On mulla sit toki luottokortti, jos hätä tulee. Ja luonnollisesti jotain muutakin ripoteltuna siellä täällä ;)
 
niih
[QUOTE="...";28337287]Keuhkoat :D?? Minä en mitään keuhkoa, kummastelen vain, että miten tällainen voi olla mahdollista? Kysyin sitä ja kiitos, kun vastasit. Mistään keuhkoamisesta ei ole kuitenkaan kyse...

Ehkä olen vaan sitten oppinut elämään hyvin säästeliäästi ja ne pakolliset menot olen laittanut minimiin.. :)[/QUOTE]

No jos vuokran jälkeen jää käteen joka kuukausi 400e josta sitten maksetaan ne pakolliset laskut ja ruoka, niin kyllä se tilin saldo lähelle nollaa menee joka kuukausi pakostakin. Ei voi 100e joka kuukausi tilillä pitää vaikka kuinka haluaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Saikkulainen
Tilillä nyt n. 30e, millä pitäisi pärjäillä vielä pari viikkoa, että tulee saikkupäivärahat.
Ja kyllä, sossussa on hakemus, juuri torstaina postitettu kun tiliotteet sai, mutta Tampereen sossun tuntien siinä menee pari viikkoa.
Ennen kun kukaan alkaa mussuttaan, että sossun pitäs 7vrk sisällä tehdä päätöksensä, niin eipä toimi Treellä.
 
"Kotona"
[QUOTE="Kerttu";28337360]Kaikilla tileillä yhteensä piirun vajaa 95 tuhatta euroa.

Otsikossa oli vähävaraiset / pienituloiset. Mä olen pienituloinen, en vähävarainen.[/QUOTE]

No sitten mäkin olen pienituloinen, kun tulot on vaan lapsilisät :) Mutta en kyllä elä kuin pienituloinen.
 
"vieras"
8 euroa. Kaikki välttämätön ostettu tälle kuulle ja mihinkään turhaan tuhlaamatta kun sitä jotkut tuntuvat täällä ihmettelevän että miten ei jää säästöön. Lapsen kanssa asutaan kahdestaan ja olen työttömänä. Kyllä kaikki menee elämiseen mitä saadaan. En ole koskaan hakenut toimeentulotukea. Lapsilisiä odotellessa...
 
"enni"
Kahden lapsen yh-kotiäiti olen, tilillä n. 350e. Kaappi täynnä ruokaa ja olen ostellut tässä kuussa paljon kaikkea "ylimääräistäkin", vaatteita, meikkejä yms. Seuraavat rahat on lapsilisät.
 
"aaaaa"
[QUOTE="Kerttu";28337360]Kaikilla tileillä yhteensä piirun vajaa 95 tuhatta euroa.

Otsikossa oli vähävaraiset / pienituloiset. Mä olen pienituloinen, en vähävarainen.[/QUOTE]

mistä on pienituloiselle noin paljon rahaa kertynyt?
 
"vieras"
[QUOTE="...";28337287]
Ehkä olen vaan sitten oppinut elämään hyvin säästeliäästi ja ne pakolliset menot olen laittanut minimiin.. :)[/QUOTE]

Mulla ainakin ne "pakolliset menot" mitkä nielee kaiken minkä saa säästettyä, johtuu esimerkiksi erilaisita terveysjutuista, eikä niitä oikein pysty itse laittamaan minimiin, kun ei voi valita mitä kaikkea omalle kohdalle sattuu. Nytkin odotan, että saan tonnin kasaan, jotta voin mennä verikokeeseen :) Elämä on...
 

Yhteistyössä