Tilillä on 8 €, jee tätä köyhän elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä ilmeisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä ilmeisesti

Vieras
Onneksi on ruokaa. Kävin tänään diakoniatoimistossa ja on vähän perusaineksia pakkasessakin.

On ollut paljon yllättäviä menoja, 2 lapselle piti hankkia silmälasit nyt tammi-helmikuussa. Niihin meni tukien jälkeenkin lähes 500 ja nyt on puskuri käytetty.

On sairasteltukin kaikki 3 oikein urakalla ja lääkkeisiin on mennyt tässä kuussa oikeasti 170 €. Normaalisti ei mene yhtään, jos ei vitamiineja lasketa.

Olen siis yh, työtön. 2 lasta, 6 ja tänä vuonna 9 v. Ansiosidonnaisella, saan vähän asumistukea, kelan elarit ja ei toimeentulotukea.

Saan toki lapsilisän kohta, mutta sillä on pakko maksaa sähkölasku ja yhdelle lapselle on pakko ostaa kevätkengät. Loput pitää säästää, että saan vuokran maksettua, kun saan päivärahoja.

:O Miten jollain VOI ola tuollainen tilanne??? Kyllä pitäisi varalta olla edes pari tonnia, köyhälläkin... En tajua että kukaan laskee tilanteen tuollaiseksi. :( Häpeä!

[QUOTE="iina";29606246]Miksi köyhien lapsilla on aina silmälasit ja usein vielä kunnon pullonpohjat?[/QUOTE]

Oletpas sää ilkee :( Toivot.sulle sattuu jotain pahaa.

Mikä kiire kevätkengillä on? Vai onko jossain päin Suomea nyt jo ihan kuivat kelit? Meillä ainakin on niin pjaskaista joka paikassa, että kyllä siinä olisi parissa viikossa kevätkengät täysin pilalla. Mites olis käytetyt, mutta hyväkuntoiset kengät jostain kirppikseltä tms?

[QUOTE="Jessica";29606233]:O Miten jollain VOI ola tuollainen tilanne??? Kyllä pitäisi varalta olla edes pari tonnia, köyhälläkin... En tajua että kukaan laskee tilanteen tuollaiseksi. :( Häpeä![/QUOTE]

Mulla oli puskuria 650, jonka säästin pienestä palkastani. Olin siis marraskuun loppuun töissä. Olin äitiysloman sijainen 2 v ja palkkaa sain verojen jälkeen 1600 ja onnistuin silti säästämään. Vuokra on yli 800 ja silloin en saanut asumistukea. Nyt se puskuri on mennyt.

Jouluna ei pröystäilty, hommasin lahjat veronpalautuksilla ja sain ruoka-apuakin.

Nyt on vaan huonoa tuuria, kun nuo lasit rysähti tähän ja hirveät sairastelut. Kun normaalisti mun lapset ei juuri sairastele, edellisen kerran on tarvittu antibiootteja 4 v sitten,

[QUOTE="vieeras";29606242]Tota, miksi sille pitää kevätkengät nyt ostaa- helmikuussa?[/QUOTE]

Talvikengät on pienet. Asumme Vantaalla, ja täällä on oikeasti lumet sulaneet ja ihan kevätkeli. Tänään oli + 5 astetta. En siis aio ostaa mitään lenkkareita vaan jotkut korkeavartisemnat ns. välikausikengät.

[QUOTE="iina";29606246]Miksi köyhien lapsilla on aina silmälasit ja usein vielä kunnon pullonpohjat?[/QUOTE]

Mullakin on ja lasten isällä. Perinnöllistä siis. Diagnooseja ei ole (siis ADHD-diagnooseja tai muuta sellaista.)

[QUOTE="Tepsu";29606253]Mikä kiire kevätkengillä on? Vai onko jossain päin Suomea nyt jo ihan kuivat kelit? Meillä ainakin on niin pjaskaista joka paikassa, että kyllä siinä olisi parissa viikossa kevätkengät täysin pilalla. Mites olis käytetyt, mutta hyväkuntoiset kengät jostain kirppikseltä tms?[/QUOTE]

Käytetyt käy jos vaan löytyy. Voin vaikka ostaa joltakin vantaalaiselta. 33 tyttöjen kengät.

On meillä oikeasti sille talvikengättömälle talvikumpparit, joilla meneekin tuolla pihaleikeissä ym. Mutta täytyy hankkia muutkin kengät.

[QUOTE="Tepsu";29606260]Etkö voi myydä jotain ylimääräistä tavaraa esim. tori.fi:ssa?[/QUOTE]

Ei ole muuta kuin talvikampetta pienenä. Ne ei nyt kulje.

On myös äitini vanha kastehelmiastiasto (äiti on kuollut). Mutta sitä en myy ennen kuin on todella pakko.

Mitkä lääkkeet maksaa 170 kuukaudessa, oletan että kyse on antibiooteista kun ne mainitsit?Molemmille ei olis tarvinnu silmälaseja samassa kuussa hankkia ja sossu maksaa silmälasit ja lääkkeet jos jää miinukselle.SAmoin sähkölaskun saa sossusta.

mulla on tasan 0.00e :D toisella taitaa olla euro..... onneks huomenna tulee rahaa. :D

Tänään olin lääkärissä ja jännitti saanko ne lääkkeet vai en... Tuo 8 € jäi. Kävin bussia odottaessa ohimennen seurakunnan tilassa kahvilla (= ilmaisella). Siellä yhdelle työntekijälle manailin tätä rahatilannetta ja hän lähetti mut saman tien diakoniatoimistoon siinä vieressä, ja sain kassillisen ruokaa ja jopa maksulapun, jolla ostin lisää ruokaa. Eli kannatti käydä.

Olen eronnut kirkosta (taloussyistä), mutta jos joskus olen taas kuivilla ja hyvissä töissä, liityn kyllä takaisin ihan sen takia, että sieltä saa oikeasti apua.

En sitten myöskään tupakoi enkä pahemmin juokaan.

[QUOTE="Jessica";29606233]:O Miten jollain VOI ola tuollainen tilanne??? Kyllä pitäisi varalta olla edes pari tonnia, köyhälläkin... En tajua että kukaan laskee tilanteen tuollaiseksi. :( Häpeä![/QUOTE]Mitäs tuossa on kauhistelemista, itse juuri kurkkasin tilin ja oli 6e viel käyttövaraa. Helpsoti siis voi olla yllättävien ja ihan perusmenojen jälkeen rahat vähissä.

[QUOTE="Aapee";29606278]Ei ole muuta kuin talvikampetta pienenä. Ne ei nyt kulje.

On myös äitini vanha kastehelmiastiasto (äiti on kuollut). Mutta sitä en myy ennen kuin on todella pakko.[/QUOTE]

No ei sinulla ainakaan turhaa roinaa pyöri nurkissa.

Itse en ostele mitään turhaa enkä säilö kotonani ylimääräistä (ainakaan tietoisesti), mutta silti löydän usein kotontani sen verran tavaraa, että parin kuukauden välein lisään huutonettin 10-20 uutta tavaraa/ vaatetta myyntiin.

[QUOTE="utelias";29606310]Mitkä lääkkeet maksaa 170 kuukaudessa, oletan että kyse on antibiooteista kun ne mainitsit?Molemmille ei olis tarvinnu silmälaseja samassa kuussa hankkia ja sossu maksaa silmälasit ja lääkkeet jos jää miinukselle.SAmoin sähkölaskun saa sossusta.[/QUOTE]

170 € kahdessa kuussa, eli tammi-helmikuussa.

Toiselle jolla on atooppinen iho tuli ihoon paha tulehdus. Siihen antibiootit, allergisen reaktion tuoman kutinan estävä lääkitys, mahahappobakteerit, uudet hoitovoiteet ym. Toiselle tuli virtsatientulehdus, johon tarvittiin kahdet lääkkeet ennen kuin hävisi. Itse olen tarvinnut 2 antibioottikuuria tässä 2 kuukauden aikana. Toisen sain keuhkoputkentulehdukseen ja nyt sain korvatulehdukseen lääkkeet.

Toiset lasit ostin tammikuussa sille pienemmälle. Siihen sai aika hyvinkin tukea. Mutta tuo koululainen ei enää saa. Ja hän tarvi ne, valitti ettei näe ja käytin lääkärillä ja olihan ne uudet tarpeen. Oli pakko ostaa.

Ehkä olisin saanut sossusta jotain, mutta äkkiseltään laskin että enpä juuri.