tilillä 8.50e ja viikko pitäis selvitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Saanko kysyä että mistä näitä sikiää??
Luulisi että aikuiset ihmiset osaavat paremmin hoitaa raha-asiansa..

Enpä tiedä miten selviät, mut etköhän, kun muitakaan vaihtoehtoja ei taida olla :D

samaa ihmettelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meillä 4 hengen perhe, hoidellaan tunnollisesti raha-asiat jne, mutta tulot eivät ole mitkään huikeat... ja sitä paitsi, esim auto ei ilmoittele 2 kk etukäteen että aikoo levitä... kaikkea ei pysty ennakoimaan. itse etsin tarjouksista lihoja yms pakkaseen. tällähetkellä niitä riittäis varmaan kolmeksi viikoksi, mutta aina ei ole yhtä hyvä tilanne. en minä pääse kovin usein aamuisin/iltaisin lihatiskiä kyttäämään ja isoja määriä ei viiti normaalihinnalla ostaa... ei kaikki ole aina niin yksinkert.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja taustalta:

Enpä tiedä miten selviät, mut etköhän, kun muitakaan vaihtoehtoja ei taida olla :D

Vitsi sää oot ilkee ihminen.

Ilkee ehkä, mut en sentään tyhmä :snotty:

:headwall: miten sulla on pokkaa tulla haukkumaan jotain tyhmäksi??jos ei ole ap:lle antaa mitään neuvoja niin pysyisit poissa,et kuitenkaan voi tietää heidän kokonais tilannetta

Ketä mä haukuin tyhmäksi?
Taisit vaan tehdä omat johtopäätöksesi vastauksesrani?

No tarkoitin lähinnä tota kun sanoit että ilkee ehkä,mut en tyhmä.

Kai sulla jotain kaapeistakin löytyy? Makaronia? Jauhoja? Jauheliha ei ole kallista. Paista sitä ja keitä makaroneja ja sekoita...
Jos kaapit eivät ihan tyhjillään ole, niin kyllä tuolla rahalla selviää, kun mietit tarkkaan, mitä sillä ostat. Lapsi saa koulussa yhden ruuan, se helpottaa.
Tai niin, onko teillä koulut jo alkanut, täällä alkaa vasta 7. päivä.

Sukulaisiin kylään ruoka-aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:

samaa ihmettelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meillä 4 hengen perhe, hoidellaan tunnollisesti raha-asiat jne, mutta tulot eivät ole mitkään huikeat... ja sitä paitsi, esim auto ei ilmoittele 2 kk etukäteen että aikoo levitä... kaikkea ei pysty ennakoimaan. itse etsin tarjouksista lihoja yms pakkaseen. tällähetkellä niitä riittäis varmaan kolmeksi viikoksi, mutta aina ei ole yhtä hyvä tilanne. en minä pääse kovin usein aamuisin/iltaisin lihatiskiä kyttäämään ja isoja määriä ei viiti normaalihinnalla ostaa... ei kaikki ole aina niin yksinkert.

Meillä myös neljän hengen talous +kissa ja koira. Kaksi autoa jne. Kaikkea ei tietenkään voi ennakoida, mut se nyt on tiedossa että oli tilanne mikä hyvänsä niin ruokaa tarvitaan! Eli ruuan suhteen ennakointi on aika hiton tärkeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nimimerkkiä:
Kai sulla jotain kaapeistakin löytyy? Makaronia? Jauhoja? Jauheliha ei ole kallista. Paista sitä ja keitä makaroneja ja sekoita...
Jos kaapit eivät ihan tyhjillään ole, niin kyllä tuolla rahalla selviää, kun mietit tarkkaan, mitä sillä ostat. Lapsi saa koulussa yhden ruuan, se helpottaa.
Tai niin, onko teillä koulut jo alkanut, täällä alkaa vasta 7. päivä.

Sukulaisiin kylään ruoka-aikaan...

No kyllä noista ruoka-aineista saa "oikeampaakin" ruokaa kuin tollanen jauheliha-makaronimössö....

just katoin k-marketin plussa tarjoukset. lihapulla ja pihvit 89 senttiä paketti. perunat 2 kiloo/ 99 senttiä. muusi ja pihvit, perunat ja lihapullakastike. nakkipaketti 89 senttiä ja iso nakkisoppa tulelle. Hernekeittoa yhtenä pvänä. lapselle pari maitoo ja ite juot vettä. toivottavasti sul on jauhoja kaapis niin leipase sämpylöitä

Ääh, meillä kyllä kaapit aina ammottaa tyhjyyttään - tai siis YLEENSÄ löytyy jonkin verran riisiä, nuudeleita, makaronia... mutta tää onkin vaan meidän omaa tyhmyyttä/laiskuutta, kun ei jakseta kaupasta varastoon ruokaa kantaa (ei oo autoa, ja se ois pirun kätevä just tuollaisilla "hamstrauskeikoilla"). Noissa pikkuisissa lähikaupoissa tarjouksetkin on aika kiven alla. Mutta onneksi tuollaista rahapulaa ei olla koettu sitten opiskeluaikojen - silloin tosin tuli syötyä useaan otteeseen makaronia ja tonnikalaa (silloin sai vielä halvalla), mutta mä perverssisti jopa pidin siitä, joten en kärsinyt :-)

on totta kyllä että ei voi ennakoida kaikkea, mutta kaikki tehköön sen minkä pystyy.
jas aikuisikä on mulle jotain opettanu, ja ei ole, niin sen että on huonoja kuukausia ekonomian suhteen, ja sitten on hyviä. helposti luulee että niin hyvinä kuukausina voi ostaa ittelleen kaikkea kivaa, mutta niinhän se ei mene. paitsi todella hyvinä kuukausina.
sisäinen marttani tarkoittaa ekonomisesti hyvillä kuukausilla sitä että pakastin on täynnä joko valmiiks tehtyjä ruokia, tai jotain mistä voi tehdä.

ei sekään aina riitä, mutta helpottaa joskus.

Tosi tiukoille menee.

Itse ostaisin varmaan pari pussillista perunoita (1,98), margariini (alepan halpis, jos sitä ei kotoa löydy 0,69). Makarooni (0,19 lidl), jauheliha-possu(max 2. eur), lihaliemikuutiot (halpis n. 0.80), halpis makkara (1.00), porkkanapussi (0,99), maito 1 litra (0,79 minä en katso maidon hintoja, voi olla muutakin siis) jäävällä eurolla ostaisin toisen halpismakkaran tai halpislihapullia, tai jauhoja (halpismerkki) ja kuivahiivaa, jos niitäkään ei kaapissa ole tai valmis hernekeittopussin.

Ruuat makaronilaatikko lihaliemeen, syödään ainakin 2 päivää. Makkarakeitto puolesta makkarasatsista, toisesta puolesta uunimakkaraa, kaveriksi muussi, tekisin myös kasvissosekeittoa, sitä syötäisiin ainakin kerran. Niistä perunoista voisi muussin ja sosekeiton lisäksi tehdä ainakin lohkoperunoita. Perunat suikaleiksi pakastepussiin ravistus mausteiden ja öljyn (jos sitäkään ei ole niin margariinin kanssa) ja uuniin. Hyvän makuisia ihan sellaisenaankin. Perunasta ja porkkanasta pilkottuna maidon kera ja mukaan margariinia, voi tehdä myös kasvisvuuan. Perunaruokia voi ostaa myös netistä. Sitten leivotaan sämpylöitä ja syödään niitä margariinin kanssa.

eli joka päiväksi kyllä jotain saa, muttei kovin häävi tuo ruokalista ole.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tosi tiukoille menee.

Itse ostaisin varmaan pari pussillista perunoita (1,98), margariini (alepan halpis, jos sitä ei kotoa löydy 0,69). Makarooni (0,19 lidl), jauheliha-possu(max 2. eur), lihaliemikuutiot (halpis n. 0.80), halpis makkara (1.00), porkkanapussi (0,99), maito 1 litra (0,79 minä en katso maidon hintoja, voi olla muutakin siis) jäävällä eurolla ostaisin toisen halpismakkaran tai halpislihapullia, tai jauhoja (halpismerkki) ja kuivahiivaa, jos niitäkään ei kaapissa ole tai valmis hernekeittopussin.

Ruuat makaronilaatikko lihaliemeen, syödään ainakin 2 päivää. Makkarakeitto puolesta makkarasatsista, toisesta puolesta uunimakkaraa, kaveriksi muussi, tekisin myös kasvissosekeittoa, sitä syötäisiin ainakin kerran. Niistä perunoista voisi muussin ja sosekeiton lisäksi tehdä ainakin lohkoperunoita. Perunat suikaleiksi pakastepussiin ravistus mausteiden ja öljyn (jos sitäkään ei ole niin margariinin kanssa) ja uuniin. Hyvän makuisia ihan sellaisenaankin. Perunasta ja porkkanasta pilkottuna maidon kera ja mukaan margariinia, voi tehdä myös kasvisvuuan. Perunaruokia voi ostaa myös netistä. Sitten leivotaan sämpylöitä ja syödään niitä margariinin kanssa.

eli joka päiväksi kyllä jotain saa, muttei kovin häävi tuo ruokalista ole.

onko valmis-hernekeittoa pussissakin?

Yhteistyössä