Tili miinukselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Nyt tuli sellainen tilanne mitä ei ole ennen tullutkaan, jäin työttömäksi ja kestääkin odotettua pidempään nyt rahojen tulo, ensiviikolla tulee. Pitäis kumminkin kaupassa huomenna käydä niin voinko pankkikortilla ostaa vaikkei siel ole katetta? Kerkeekö siihen tulla joku myyntikielto tms. jos se kerkeää olla 2-3 pankkipäivää muutaman kympin miinuksella? En ole lainailija tyyppiä ja en nytkään viitsis millään alkaa kyselee rahaa lainaksi muilta, ennemmin teen noin että menis tili miinukselle muutamaksi päiväksi jos se on suinkin mahdollista.

mulla usein käy noin että käyn vaikka ma kaupassa vaikka tili tyhjä,
kauppa velottaa vasta kahen päivän päästä rahat tililtä,ja rahaa tulee loppuviikosta.

ei tuossa mitään....ja pankki velottaa 10? jos tili viikon tyhjillään...

ainakin yli 50? ostoista kone tekee automaattivarmennuksen, jotkut pienemmistäkin summista, eli sitten joudut nolona jättämään tavarat kassalle kun konen ei hyväksy katteetonta korttia, heh heh he!

Miellä ainakin paikallisessa k-kaupassa kone piippaa, että kortti ei kelpaa tms. (kun katetta ei ole) oli kerran aika nolo tilanne, onneksi mulla oli visa. Riippuu kai siitä minkälainen kassakone kaupassa on. paras olisi vanhanaikainen höylä-kone, mutta sitä tuskin enää monestakaan paikasta löytyy. mulla ei ole tullut mitään huomautusmaksua, muutama kymmenen senttiä on tullut tilinylityskorkoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
ainakin yli 50? ostoista kone tekee automaattivarmennuksen, jotkut pienemmistäkin summista, eli sitten joudut nolona jättämään tavarat kassalle kun konen ei hyväksy katteetonta korttia, heh heh he!

Joo tekee mut en usko että parista kympistä.

Ja joissain kaupoissa on nykyään jo käytössä se laite, mihin itse laitat kortin ja näppäilet tunnusluvun. Sillä ei voi maksaa jos ei ole katetta tilillä.

eipä mulle oo ainakaan noin käynyt. joskus tilillä ollut tyyliin euro ja oon käynyt ostaan sapuskaa 90e ja oon kyl ihan saanut ostettua..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

eipä mulle oo ainakaan noin käynyt. joskus tilillä ollut tyyliin euro ja oon käynyt ostaan sapuskaa 90e ja oon kyl ihan saanut ostettua..

Samoin :wave:

Jep,mutta käy vaikka parissa kaupassa ja osta alle sen parin kympin ni ei mitään ongelmaa,jotakin ylitysmaksua voi pankilta tulla,ja ei kannata tavaksi ottaa,voivat hyllyttää pankista koko kortin muuten.
Mutta ei ne pankissa tollasista pienistä sillon tällösistä ylityksistä yhtään välitä,nehän saa hyvät rahat noista ylitysmaksuista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo tekee mut en usko että parista kympistä.

Mulle on tehnyt jopa alle 15? ostoista tarkistuksen, ja oli tosi noloa kun ei kate riitänytkään, oli seuraavana päivänä tilipäivä...

Mulla ainakin menee silleen että parin päivän päästä aina vasta ottavat tililtä sen summan, joten voin ihan rauhassa höylätä perjantaina yli jos tilipäivä maanantaina tai tiistaina. Mitään kuluja ei koskaan ole mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Mulla ainakin menee silleen että parin päivän päästä aina vasta ottavat tililtä sen summan, joten voin ihan rauhassa höylätä perjantaina yli jos tilipäivä maanantaina tai tiistaina. Mitään kuluja ei koskaan ole mennyt.

Kuin myös!
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:

Kuin myös!

näin myös..

Ja joissain kaupoissa on nykyään jo käytössä se laite, mihin itse laitat kortin ja näppäilet tunnusluvun. Sillä ei voi maksaa jos ei ole katetta tilillä.

onneksi miehellä on siruton pankkikortti niin rahat ei mene heti, kun tuo laite toimii vain sirullisella kortilla.

Kuin myös!

samoin!

on se varmennus 50? mutta pankkikortissa se on 150?. Poikkeuksia ehkä on mut tää on yleisintä..

Jotkut (varmaan aika monet) kassajärjestelmät tarkistaa tuon electronin vaikka ostos olisi vain 0,05?, ja
tuskin se pankkikorttienkaan raja oikein monessa paikassa on 150?!

niin et uudessa tavaratalossa joensuussa (carlson) höyläys näkyi heti nettipankissa, mutta meni tililtä normaalisti parin kolmen päivän viiveellä, höyläys näkyi kohdassa katevaraukset, eli uusissa kaupoissa/missä kassalaitteet uusittu lienee heti tarkistava kone.

on se varmennus 50? mutta pankkikortissa se on 150?. Poikkeuksia ehkä on mut tää on yleisintä..

Jotkut (varmaan aika monet) kassajärjestelmät tarkistaa tuon electronin vaikka ostos olisi vain 0,05?, ja
tuskin se pankkikorttienkaan raja oikein monessa paikassa on 150?!

Aika monessa kaupassa turussa ainakin on. Sen verran kauan toi kortti ollu ja sitä käyttänyt yli 100 e ostoissa. Vaiks ei rahaa tilil oo.

Tiesittekö muuten, että kaikki tiedot jäävät pankin tietokantaan. Jos joka kk höyläät kortilla niin että menee esim. 10e yli ja se ehtii näkyä tilillä vaikka vain hetken. Jää pankkiin tieto siitä. Ja jos haet jotain lainaa niin kaikki tällaiset tilinylitykset otetaan huomioon. Ja karkeasti ottaen se on petos jos höylää tilin yli. Kysykääpäs vaikka pankista. Tämän teille ihan ystävällismielisenä kerron. Ottakaa opiksi tai olkaa ottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja pankkivirkailija:
Tiesittekö muuten, että kaikki tiedot jäävät pankin tietokantaan. Jos joka kk höyläät kortilla niin että menee esim. 10e yli ja se ehtii näkyä tilillä vaikka vain hetken. Jää pankkiin tieto siitä. Ja jos haet jotain lainaa niin kaikki tällaiset tilinylitykset otetaan huomioon. Ja karkeasti ottaen se on petos jos höylää tilin yli. Kysykääpäs vaikka pankista. Tämän teille ihan ystävällismielisenä kerron. Ottakaa opiksi tai olkaa ottamatta.

Tää on ihan totta. Olen kuullut tästä, että lainaa ei myönnetä, jos on "holtiton" kortinkäyttäjä.

Yhteistyössä