Tilaanko 2,5-vuotiaalle tytölle syksyksi 98 vai 104-kokoisia vaatteita?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miten ihmeen pitkiä 2,5 vuotiaita teillä on,kun 104cm menee jo??Meillä on normaalipituinen 5-vuotias,jolle useimmat 104cm.vaatteet ovat vielä ihan sopivia.
No mikä on normaali? Meidän 5v tyttö kasvaa keskikäyrällä (eli on siis normaalikokoinen?) ja käyttää kyllä kokoa 116.
Täällä just 4v täyttäny käyttää 116 kokosii vaatteita
 
vieras
niinpä, mikä on normaali??
jos meidän 5vuotiaalle ostaisi standardi 5veen 110senttisiä vaatteita, niin aika pieniä olisivat, kun likka on 126cm pitkä :D että vaatteiden koko varmaan lapsen koon mukaan?? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä hämmennän sen verran että paidat ottaisin 104cm ja housut 98cm. Paidasta voi kääriä hihoja jos on liian iso mutta housut liian suurina ei toimi ollenkaan.
Miksi? Miksi kääriä hihat ja pitää lapsella samaa paitaa vuosikausia? (näin kärjistettynä ). :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä hämmennän sen verran että paidat ottaisin 104cm ja housut 98cm. Paidasta voi kääriä hihoja jos on liian iso mutta housut liian suurina ei toimi ollenkaan.
Miksi? Miksi kääriä hihat ja pitää lapsella samaa paitaa vuosikausia? (näin kärjistettynä ). :D
No jostain syystä mun lapset on sen verran persjalkaisia että aina on mennyt isompi paitakoko kuin housut. Paidoista jää meillä ekana hihat lyhyiksi.
 
kahden äippä
No kyllähän tuo riippuu lapsen pituudesta kuitenkin. Meillä tyttö käytti 2,5vuotiaana jo 104cm vaatteita (98-koon paidat oli ihan napapaitoja ja housut lyhyitä ). Samaisena talvena tuli kauhia kasvunpyrähdys ja nyt neiti (täytti juuri 3v.) käyttää jo 110-koon vaatteita ja muutama 116-senttinenkin löytyy kaapista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miten ihmeen pitkiä 2,5 vuotiaita teillä on,kun 104cm menee jo??Meillä on normaalipituinen 5-vuotias,jolle useimmat 104cm.vaatteet ovat vielä ihan sopivia.
Lapsia on niin erilaisia.

Sun 5v käyttää vielä 104 cm vaatetta. Mun 5v on 118 cm pitkä.
 
vieras
Mun tyttö 2,5v normaalipituinen käyttää 98cm vaatetta ja ne on vielä vähän reiluja, etenkin housut että mene hyvin vielä syksylläkin. Ne kaupat joissa vaatteet kaksoiskoolla esim. H&M niin niissä meillä käytössä 98/104cm
 

Yhteistyössä