Tiheää imuako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tissitakiaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tissitakiaisen äiti

Vieras
Mulla kohta kolmeviikkoinen vauva. Esikon kanssa maitoa tursusi ovista ja ikkunoista. Tämä toinen on kovempi syömään.

Voiko olla jokin tiheän imun kausi jo 3 vk iässä? Aiemmin vauva oli tyytyväinen päiväunille, jos oli herättyään syönyt yhden tissin ja puolentoista tunnin valveilla olon jälkeen söi toisen tissin. Tänä aamuna imetin kahden tunnin valveilla olon aikana kolme kertaa molemmat tissit, jotka tuntuvat todella tyhjiltä jo aamulla herätessäni, sillä yö oli melkoinen härdelli. Vauva söi illalla kamalan paljon, koko ajan 19.30-22. Annoin jopa pakastettua maitoa 40mil. Sain vauvan nukahtamaan 22 aikaan. Vauva heräsi ekalle syötölle jo 23.30 (yleensä 1.30). Söi molemmat tyhjähköt tissit ja annoin 50 mil pakastettua maitoa, koska olin ihan poikki ja vauva hamusi ja hamusi lisää. Toisen kerran vauva söi 3:00 aikaan molemmat tissit. Kolmas syöttö oli jo 4.30 ja vauva söi vain yhden tissin. Vauva heräsi 7.30 ja sitten se tissirumba aamulla alkoi.

Mitä mieltä muut uniset ovat? Levätä en voi, esikko hereillä, joten odotan vauvan seuraavia päiväunia, jolloin mekin pääsemme lepäämään. Illalla minun on päästävä lenkille oltuani koko päivän sisällä, muuten pääkoppa hajoaa :)

on 3 viikon iässä just se eka tiheänimun kausi. Kyllä se siitä taas tasaantuu :)

muoks* se oli kyllä rankkaa,munkin pojalla lähemmäs viikon kesti nuo kaudet,yötä päivää roikkui tissillä. Ja just kun esikoisen kanssa on jaksttava kuitenkin. Mutta onneksi se on väliaikaista vaan,ainakin nyt ajateltuna kun poika jo 9,5kk se oli ihan nopea vaihe -Mutta voi olla että ei siltä sillä hetkellä tuntunut minustakaan.. ;)

Heips,
ja onnittelut pienestä vauvasta :flower: . Meillä poika jo 5 kk joten ei tunnu enää vauvalta, vaan on jo iso mies :heart:

Meillä oli aikoinaan ihan samaa ku teillä. Koko ajan poika oli tissillä ja tissit tuntu tyhjiltä rukkasilta, heh. Mä olin jo odotusaikana päättäny yrittää tosissaan imetystä, ja ton päätöksen takia sinnillä imettelin aina ku poika halus. Ja ne iltalenkit oli toooosi pikasia alkuun...

Mutta se kannatti, tosin pari kolme kk meni, kun poju alko tehokkaamman imemisen tai jotain, mutta syöntivälit piteni. Raskasta se on ku toinen on tississä kii ku takiainen, mutta minusta se kannatti. Tosiaan jätkä on jo 5 kk ja tuo aika on mennyt hujauksessa!

Niin, ja sen verta vielä, että me kokeiltiin korvikkeella saako vauva tarpeeksi tissistä. Joi kyllä korviketta mutta halus jo 5 min päästä takasin tissille. Eli meillä selkeästi tankkas myös läheisyyttä!

Yhteistyössä