annoin viikon ikäselle korviketta kun ei 4 tunnin tissilläroikkuminen tuntunut loppuvan.... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja korvikkeesta ( satunnaisestakin) on aina lapselle haittaa?

Pitkälti. Parempi toki sitä on antaa, ku lasta nälkään tappaa, mutta kyllä se aikamoista kuraa on. En jaksa kaivaa nyt kunnon yksityiskohtasia tietoja tästä, mutta huomenna voin yrittää, jos oikeasti on tarvetta...? Jokanen vois myös ihan itse lukea esim kirjan Luonnollinen Lapsuus. Äidinmaidossa on paljon aineita, mitä ei korvikkeeseen oo vaan kyetty saamaan ja yhtälailla korvikkeessa sellasia aineita, mitkä ei ihmislapselle oo kovinkaan optimaalista ravintoa.

Niin, mullaki on muuten yks osittain korvikkeella ruokittu laps. Ei se mun mielipidettä asiasta muuta mitenkään; korvikkeet ei vaan oo yhtä hyvää ravintoa vauvalle, ku äidinmaito.

Pitkälti. Parempi toki sitä on antaa, ku lasta nälkään tappaa, mutta kyllä se aikamoista kuraa on. En jaksa kaivaa nyt kunnon yksityiskohtasia tietoja tästä, mutta huomenna voin yrittää, jos oikeasti on tarvetta...? Jokanen vois myös ihan itse lukea esim kirjan Luonnollinen Lapsuus. Äidinmaidossa on paljon aineita, mitä ei korvikkeeseen oo vaan kyetty saamaan ja yhtälailla korvikkeessa sellasia aineita, mitkä ei ihmislapselle oo kovinkaan optimaalista ravintoa.

Niin, mullaki on muuten yks osittain korvikkeella ruokittu laps. Ei se mun mielipidettä asiasta muuta mitenkään; korvikkeet ei vaan oo yhtä hyvää ravintoa vauvalle, ku äidinmaito.

Täh? No ei tietenkään ole. :O
Tässä aika moni kuitenkin jankuttaa väsyneelle äidille, että myös korvike on hyvä ja jos vaakakupissa on äidin jaksaminen ja imetys, imetys häviää heti.
Tuskin kukaan voi tosissaan väittää että korvike olisi parempaa ravintoa vauvalle.

Tuskin se verinen äidinmaito loppuunväsyneeltä äidiltä on yhtään parempi vaihtoehto... Parempi antaa kerran tai muutaman sitä "kuraa" tuollaisessa tilanteessa kuin imettää vielä pari päivää verimaitoa ja siirtyä sitten korvikkeelle kokonaan.

Yhteistyössä