[QUOTE="madame";26740973]no herranjestas mitä hommaa!!
Mulla on tasan ollut kaikista vauvoista nännit rikki ja kipeät,verta vuotavat.
Eikä kyse oo ollut mistään imuotteesta. syynä a. se että nännit ei ollu tottunut b. vauva imi tissiä sellaset 12-16tuntii vuorokaudessa... ja kovaa.
heti työntämässä jotain imetyspropagandaa! miks?
ja ps ite oon imettänyt yli 1,6v kaikkia, että imetys on hyvä juttu, mutta ei pääasia äitiydessä!
pps.itse käytin niitä kumei koska nännit oli niin kipeet. Yhden lapsen jouduin totuttaa tissiin ilman sitä rintakumia, toiset ei ollut milläskään sen pois jätöstä.
ps meillä sai vauva jo laitoksella lisämaitoo... kun oli roikkunut 4tuntia tissillä yhtämittaa mä marssin hakee lisämaitoo, että sain ite ees syötyy ja käytyy vessassa. eikä mennyt imetys pilalle.[/QUOTE]
Löysääpäs hieman nutturaa
Tarjosin ap:lle asialliset tiedonlähteet mistä etsiä itse uusinta tietoa, apua ja missä keskustella imetyksen eri vaiheista, mahdollisista ongelmista ja onnistumisista. Kuten varmasti tämän ketjun aikana olet nähnyt, täältä ei aina todellakaan saa asiallisia neuvoja ja muutamat urbaanilegendat elää vahvoina. Se ei ole propagandaa eikä fanatismia.
Jos haluat vertailla imetyskokemuksia, omani on hyvin erillainen. Esikoisen aikaan minullakin oli rinnat hajalla, verta valui, itkin ja purin hammasta ensimmäiset kolme viikkoa. Lopulta vikakin löytyi, lapsen imuote ei ollut tarpeeksi laaja ja syvä, sillä herumisen käynnistyttyä maitoa suihkusi kunnon paineella.
Mielestäni imetyksen ei kuulu sattua alun jälkeen, eikä rinnanpäiden kuulu mennä rikki, mutta nämä ensimmäiset viikot ovatkin sitä opettelun aikaa (joten on ihan suotavaa löytää ratkaisut jotta äitiin ei satu ja hän jaksaa, kun ilmeisesti imetyksen jatkuminen oli kuitenkin ap:n toiveena)