tiettekö mikä on ankeeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
mä oon nyt testannu noita kestositeitä...

se on erittäin ankeeta sen jälkeen laittaa kerttissidettä housuihin!
eli ei kannata kokeilla, kannattaa heti alkaa käyttämään jos mieli tekee. mä tyhmä ostin vaan yhen ja nyt mä joudun koko illan ommella niitä ettei enää tartte laittaa näitä huonoja...

siitä eilisestä kalabaliikistä niistä nature mikälie vaipoista tuli mieleen että koskahan ne tekee siteitä semmosena?

ja sitte mä mietin että miks tamppoonit on valkosia? siks että niitä saa valkasta vai onko tähän joku erityisen järkevä syy?

nehän on saman tapasia ku ne vaipat. ainaki kestovaippainfon sivuilla on yleisohjeena materiaalin shteen että samat ku vaipoissa.

ensin mua ällötti kyllä ajatus kestositeistä, mutta se verihän huuhdellaan ensin kylmässä vedesseä. tai huljutellaan kylmässä vedessä, mutta mä kyllä ihan huuhtelin sen niin että siitä ei tullu enää verta, ja sitte mä laitan veteen jossa on vähän antiseptistä mukana, ja sitte pesuun sopivassa välissä.
ultimaattinen olis jos mulla olis vaippaikänen hoidettavana niin ne sais siinä samalla ku vaippoja pesee niin pestä. mut mä laitan toistaseks ihan muiden kesto juttujen kanssa.

nii. mut semmoset ois hyvät ku kuitenki niitä menee varmasti enempi yhen ihmisen elämässä ku vaippoja. mihinhä asiasta vois ottaa yhteyttä? meniskö libresselle vai tolla samalle firmalle joka vaippoja valmistaa, kun niillä vissiin oli jotain muitaki vastaavia tuotteita.

mut yks juttu mitä en varmaan koskan tuu kokeilemaan on kesto tamppooni!

on se, senki oon tilannu ja maksannu muttaku ei oo tullu ja en muista mistä sen tilasin. onneks nyt havaitsin että semmosen voi ostaa apteekistakin, että semmosen meen hankkimaan vaikka jo maanantaina. siitä on kuullu pelkkää hyvää, mutta se kesto tamppooni oli jo sen näkönenki että ei..ei ei.:D

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
on se, senki oon tilannu ja maksannu muttaku ei oo tullu ja en muista mistä sen tilasin. onneks nyt havaitsin että semmosen voi ostaa apteekistakin, että semmosen meen hankkimaan vaikka jo maanantaina. siitä on kuullu pelkkää hyvää, mutta se kesto tamppooni oli jo sen näkönenki että ei..ei ei.:D

Siis onko semmosia jo olemas kun kestotamppooni?!? :o

meilläpä haisee, mut haiseekin liotusveteen laitettu eukalu..ly..luphtus... miten se kirjotetaan? :D mä laitoin kaks tippaa sitä ja parisen lurautusta septidiiniä.

niin ja ei todellakaan hiosta tai muutenkaan tunnu missään. mä tein yhen tsi-siteen joka oli kumminki susi, mutta kokeiluvaiheessa ei ollu yhtään ees märkä olo.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
meilläpä haisee, mut haiseekin liotusveteen laitettu eukalu..ly..luphtus... miten se kirjotetaan? :D mä laitoin kaks tippaa sitä ja parisen lurautusta septidiiniä.

niin ja ei todellakaan hiosta tai muutenkaan tunnu missään. mä tein yhen tsi-siteen joka oli kumminki susi, mutta kokeiluvaiheessa ei ollu yhtään ees märkä olo.

ennemmin eukalypstus ku seseser no mille ne rätit nyt sit haiseekaan siel roskissa..
mää mitää oo niit liotellu, nakkaan koneeseen huuhtasun jälkeen.. :ashamed:
mä päädyin siihen että helpoimmat ommella ja parhaat päällä on siteistä semmoset jota on ovaalinmallisia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, käytötkö töissä? Ajatus verisistä siteistä pussissa kotiin ei oikein innosta.

joo käyn. mä oon aatellu että sitte kun niitä siteitä on sen verran että ei tartte odottaa sitä yhtä koneesta ja kuivumasta, niin käytän kestoa niin päivinä kun mulla on mahdollisuus käydä kotona syömässä, niin siinä lennossa vaihdan.
toisaalta ei mulla oo hätä päivää jos mä sen kupin hankin, kun tuo vessa on ultimaattinen kuppeiluvessa :)

onhan niitä olemassa sellasia hajutiiviitä pusseja joissa omissa lokeroissa puhtaat ja likaset siteet. jos mä tähänki touhuun lämpenin niin enköhän mä siihenkin. :) lopulta...

no, pelkästään tolla yhellä siteellä oon vähentäny mun sidekulutusta jo kolmella siteellä. se tekee vuodessa monta :) ja näitä tulee mulle lisää vielä. en ehkä maailmaa pelasta, mutta Vähennän sitä roskamäärää aika paljolla kumminki

kestositeissä muuten ehdoton "must have" on pyyhkeen kuivaus teline. meillä on semmonen tavallaan patterina kylppärissä, ja siihen vaan side tangolle ja nappi kiinni :D kuivuu tunnissa.

jos muuten tuntuu että oma ekoilu ei tuota tulosta, niin tässä on keskustelu jossa seuraavat äidit keskustelee tulevien lastensa vaipatuksesta.lämmitti mieltä varsinki se yks jonka äiti kestottaa lastaan, ja nyt on tytär samoilla linjoilla. ajattelin että jos yks äiti kestottaa kolmea lasta, jotka kestotata omaa kolmea lastaan jotka kestottaa omia kolmea lapsiaan...
http://demi.fi/forum/lue/Kun_saat_joskus_lapsia_laitako_hanelle_kestovai_kertakayttavaippaa/524036

Alkuperäinen kirjoittaja ei ekoa vaikka luulette niin:
Ja pesukone pyörii ja vettä ja sähköä kuluu.....

voi rakas kulta pieni kerroppa mulle, miten siteet saa pesukoneen pyörimään useammin ku mitä se muuten tekis? en oo laskenu, mutta olettaisin että se pyörii yhtä monta kierrosta ku silloin ku ne siteet ei oo siellä samalla ohjelmalla. voi olla väärässä, joskus ku on aikaa niin lasken.

voi olla että se siteiden paino ehkä saa sen heilahtamaan vielä yhen kierroksen ohjelman lopulla, ja varmaan siten kuluttaa enempi sähköäkin? niinkö aattelit?

sit ajattelis että ohjeena on että pitää pestä TÄYSIÄ koneellisia että olis ekologisempaa, niin sitte se tulee täyteen kun niitä siteitä on sen verran...

ainaki mun siteet peseytyy siel muitten pyykkien joukossa, vai meinaatko ettei kukaan enää pese pyykkiä? ja mun mielestä on edelleen säästävämpää pestä rättejä, mulla kun niitä kaupan rättejä meni 2pakettia vähintään per menkat. eli tässä reilu vuoden aikana oon säästäny aika nonta euroa, ja muutaman pussillisen muoviroskaa kaatikselta..
Ukon mielestä on parasta se kun hajuhaitat hävis vessasta ensin pojan kestoilun myötä ja viimenenki hajuhaitta kun ite aloin kestoilla..

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

Niihn oikeesti eko pesee järvenrannassa juuriharjalla ja keittää omat suovat pesuun ite :D

mä ainaki meen teurastamolle (kävellen tottakai, ei tuo snelmanni oo kaukana) semmosen ikivanhan mummoltaperityn (ei siis uustuotantoa) maitotonikan kanssa, siellä mä juoksen joka teurastettavissa olevan lehmän luona, kerään sappinesteet ja keittelen sappisaippuat :D

Yhteistyössä