Tietokonetietäjät! Pölliikö joku mun nettiäni??

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Oon tilapäisasunnossa, matkassa isännän läppäri ja äipän mokkula. Nyt aamulla tää kone herjas että jollain muulla on sama IP ja sen jälkeen netti onkin sitten vähän takkuillut... Viekö joku multa kaistaa täällä??

langatonta (eli siis WLANia) voi käyttää joku toinen jos se ei ole suojattu. mutta käsittääkseni mokkulaa ei voi koska sehän on ns. puhelinliittymä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mokkulaa on aika hankala käyttää ilman tikkua, vai onko se sulla sillai irrallaan?

Kyl mulla tommonen tikku on, minkä iskin tonne USB-läpeen...?

Silloin sitä tuskin kukaan muu käyttää, ellei ole rinnakkaistikkua.

No miks hemmetissä jollain muka on yhtäkkiä sit sama IP ja pitäis ohjeen mukaan olla yhteydessä johonkin verkonhallinta-systeemiin että homma korjaantuis? Uusin IP:n - ei muutosta. Boottasin koneen ja homma pelaa taas... Tosin tää herjas taas siitä toisen käytössä olevasta samasta IP:stä heti kun käynnistin... Eilen illallakin käytin nettiä, silloin moista ilmoitusta ei tullut.

kerran bannattu eräältä keskustelusivustolta kun ylläpitäjä väitti että mun ip osoitteesta tulee vallan ahkerasti kritisoivia viestejä ja silloin en ollut edes käyttänyt konettani koko viikonloppuna...?Olin kyllä ihan ihmeissäni moisesta ja ihan mysteeriksi jäi asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Onks sulla koneessa lähiverkkoyhteydet (Wlan) käytössä?

Voi ollakin... Hmm... Tässä kun on langaton systeemi kotipuolessa. Jos mä painan tosta napista mikä tossa on niin se kenties kytkeytyy pois päältä... :saint: Mutmut... Hitto kun mä oon avuton näissä oikeesti! Kotona siis antenniyhteys, mutta myös toi joku langaton systeemi? En tiiä tarkemmin, enkä älyä näistä. Nyt mulla on siis toi mokkulan tikku tossa ja käytän sitä nettiä, mutta tää kyllä näyttää mullekin jotain alueen vapaita verkkoja jos klikkailen tuolta alanurkasta tota nettikuvaketta...

Voi ollakin... Hmm... Tässä kun on langaton systeemi kotipuolessa. Jos mä painan tosta napista mikä tossa on niin se kenties kytkeytyy pois päältä... :saint: Mutmut... Hitto kun mä oon avuton näissä oikeesti! Kotona siis antenniyhteys, mutta myös toi joku langaton systeemi? En tiiä tarkemmin, enkä älyä näistä. Nyt mulla on siis toi mokkulan tikku tossa ja käytän sitä nettiä, mutta tää kyllä näyttää mullekin jotain alueen vapaita verkkoja jos klikkailen tuolta alanurkasta tota nettikuvaketta...

Mee sinne mistä löytyy verkkoasetukset ja kato mitä siel sanotaan.
Kyl toi vaikuttais siltä et sulla on siellä wlan auki ja mahdollisesti salaamatta

noniin, eli sinulla on käytössä windows 7 käyttöjärjestelmä eikö?

jos on niin sehän näyttää automaattisesti siellä oikealla alanurkassa ne kaikki yhteydet jokka on käytettävissä, sieltä näät että mikä sinulla on päällä, onko se mokkula (eli siellä lukee joku 3G tai jotain vastaavaa) vai oletko kirjautunu automaattisesti jonku naapurin suojaamattomaan weelaniin (WLAN, se voi olla vaikka nimeltään ihan mikä vaan, jos käyttäjä on sen halunnu nimetä )?

Nyt mä painoin tosta ton langattoman yhteyden pois päältä.. Onko mulla ollut tässä jotenkin kaks linjaa auki samalla, vai mitä hemmettiä? En mä tajua miten nää systeemit oikein menee.

sulla on ilmeisesti automaattisesti ettiny kone sen lähimmän suojaamattoman WLAN-yhteyden ja napsassu sen päälle. siksi se on ilmottanu että sama ip on jo käytössä kun se yrittää sille samalle ip:lle saada myös sinun konetta.

tää on just tätä kun ei suojata noita langattomia verkkoja.

nyt kun oot ottanu pois päältä sen langattoman verkon niin nyt käytät siis sitä mokkulaa :D eli 3G-yhteyttä

Mitä se nyt haittaa jos vähän sun liittymää lainaa? Ajattele, sehän voi olla vaikka joku ystävällinen jonka okt:n roskikseen saat ohikulkiessas nakata koiranpaskapussisi, sehän olis vaan niinku "returning the favor?"

Alkuperäinen kirjoittaja minut:
kerran bannattu eräältä keskustelusivustolta kun ylläpitäjä väitti että mun ip osoitteesta tulee vallan ahkerasti kritisoivia viestejä ja silloin en ollut edes käyttänyt konettani koko viikonloppuna...?Olin kyllä ihan ihmeissäni moisesta ja ihan mysteeriksi jäi asia.

taloyhtiölaajakaista käytössä? eli samassa taloyhtiössä useammalla käyttäjällä sama ip. silleen tuo on selitettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä se nyt haittaa jos vähän sun liittymää lainaa? Ajattele, sehän voi olla vaikka joku ystävällinen jonka okt:n roskikseen saat ohikulkiessas nakata koiranpaskapussisi, sehän olis vaan niinku "returning the favor?"

No sitä se haittaa ettei tää mun nettini suostunut toimimaan! Sopii kyllä lainata sit kun mä en tarvitse :D Ja mä oon kerrostalossa nyt, niin en saa pistää noita kakkapussejakaan kenenkään henk.koht. roskiskultaan, niin kyl se nyt vähäsen ottaa sit kaaliin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Nyt mä painoin tosta ton langattoman yhteyden pois päältä.. Onko mulla ollut tässä jotenkin kaks linjaa auki samalla, vai mitä hemmettiä? En mä tajua miten nää systeemit oikein menee.

sulla on ilmeisesti automaattisesti ettiny kone sen lähimmän suojaamattoman WLAN-yhteyden ja napsassu sen päälle. siksi se on ilmottanu että sama ip on jo käytössä kun se yrittää sille samalle ip:lle saada myös sinun konetta.

nyt kun oot ottanu pois päältä sen langattoman verkon niin nyt käytät siis sitä mokkulaa :D eli 3G-yhteyttä

Ahaa! Ja tää koneko voi tehdä noin siltikin että mä oon ihan laittanut tuolta mokkulan globe trottetista että "CONNECT"?? No johan on paskamaista. Voiko mulla olla siis vaikka kaksi nettiä samanaikaisesti tässä "auki"?

Mulla on Vista. Mut juu, tääkin näyttää noi yhteydet tuolla kyllä. Mulla lukee siellä että Yhteys: Lähiverkko ja internet.

no sitten käytät juuri sitä jonku naapurin suojaamatonta lähiverkko-yhteyttä :D

Ahaa! Ja tää koneko voi tehdä noin siltikin että mä oon ihan laittanut tuolta mokkulan globe trottetista että "CONNECT"?? No johan on paskamaista. Voiko mulla olla siis vaikka kaksi nettiä samanaikaisesti tässä "auki"?

kyllä voi! jos se on automaattisesti laitettu hakeutumaan langattomaan lähiverkkoon niin se sillon hakee sen lähimmän (eli teillä kotona tietty se kodin langaton verkko).

ei oo kahta nettiä auki vaan nimenomaan se, mihin se ekaks tarttuu. minä törmäsin tähän ongelmaan eilen kun yritin minikannettavaan saaha toimimaan mokkulaa mutta se repaskin naapurin suojaamattoman weelanin kautta automaattisesti yhteyden ja piti sitten erikseen laittaa se pois päältä ja sitten yhistää mokkulaan.

Mulla on Vista. Mut juu, tääkin näyttää noi yhteydet tuolla kyllä. Mulla lukee siellä että Yhteys: Lähiverkko ja internet.

no sitten käytät juuri sitä jonku naapurin suojaamatonta lähiverkko-yhteyttä :D

NO MITÄÄÄÄÄ!!?!?! Enkä käytä! Mä olen siis kytkenyt POIS ton langattoman...!

kyllä voi! jos se on automaattisesti laitettu hakeutumaan langattomaan lähiverkkoon niin se sillon hakee sen lähimmän (eli teillä kotona tietty se kodin langaton verkko).

ei oo kahta nettiä auki vaan nimenomaan se, mihin se ekaks tarttuu. minä törmäsin tähän ongelmaan eilen kun yritin minikannettavaan saaha toimimaan mokkulaa mutta se repaskin naapurin suojaamattoman weelanin kautta automaattisesti yhteyden ja piti sitten erikseen laittaa se pois päältä ja sitten yhistää mokkulaan.

Kas, kas, velmuja laitteita. Mutta mun pitäisi nyt ainakin näiden ohjeiden mukaan käyttää ihan tota omaa mokkulaa, toi langaton on pois päältä. Silti tuolla lukee kyllä se Yhteys: Lähiverkko ja internet..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sitä se haittaa ettei tää mun nettini suostunut toimimaan! Sopii kyllä lainata sit kun mä en tarvitse :D Ja mä oon kerrostalossa nyt, niin en saa pistää noita kakkapussejakaan kenenkään henk.koht. roskiskultaan, niin kyl se nyt vähäsen ottaa sit kaaliin :xmas:

Niinpä niin... toisilta on helppo olla vailla mutta itselle niin pirun vaikea antaa...

Yhteistyössä