Tietokoneista jotain tietävät, auttakaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Ostin uuden tietokoneen, kun entinen tilttasi. Käyttöjärjestelmä on Windows 7, mutta en saa tulostinta toimimaan millään. Tulostin on Canon i 455. Kävin jo lataamassa jonkun ajurinkin, mutta ei se mitään auttanut. Tulostimen mukana tulleita cd-levyjä ei ole, tai on ne kai jossain, en tiedä missä.

Kone ei löydä tulostinta, enkä mä osaa manuaalisesti edes ettiä sitä. Mä en osaa tehdä tälle mitään, auttakaa pliis viisaammat.

Jos varmasti oikean ajurin osasit ladata, niin se kaiketi pitää myös asentaa koneeseen?? Eli se kun olet sen saanut ladattua koneelle, niin "ladatut tiedostot" ikkunassa kaksois klikkaus että alkaa asentumaan, tai sit etsittävä koneelta että mihin se latautu ja sieltä käynnistettävä setup.. Tai jos se on jo asennettu, niin sit tulostin kiinni koneeseen ja päälle, ja antaa koneen etsiä itse se ajuri koneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Jos varmasti oikean ajurin osasit ladata, niin se kaiketi pitää myös asentaa koneeseen?? Eli se kun olet sen saanut ladattua koneelle, niin "ladatut tiedostot" ikkunassa kaksois klikkaus että alkaa asentumaan, tai sit etsittävä koneelta että mihin se latautu ja sieltä käynnistettävä setup.. Tai jos se on jo asennettu, niin sit tulostin kiinni koneeseen ja päälle, ja antaa koneen etsiä itse se ajuri koneesta.

Nämä kaikki mä tein, ei vaikutusta. Tällä kertaa kone ei edes yrittänyt etsiä tulostinta, kuten ekalla kerralla (jolloin ajuria ei vielä ollut).

Olethan kytkenyt johdot oikein ! Sen jälkeen kytke tulostimeen virta ja koneen pitäisi löytää tulostin automaattisesti, jos niin ei tapahdu voit lisätä tulostimen käynnistä/laitteet ja tulostimet valikon kautta. Mikäli ei onnistu kannattaa pyytää joku kokeneempi käyttäjä paikalle kun silloin on jo ongelma jossakin muualla, mitä ei välttämättä heti huomaa tutkimatta.

Näppituntumalla olisin kuitenkin sitä mieltä, että vika johtuu tulostimen kytkennästä tietokoneeseen.

Kirjoitti Tallun nörtti-isäntä.

Ota usb johto tietokoneesta irti ja odota hetki. Sitten laita johto takaisin, niin windowsin pitäisi kysyä tai tehdä jotain josta se ilmoittaa.

Jos se ei ilmoita, onko tulostimessa virta päällä?
otitko oikean laitteen johdon irti ettei hiiren?

Tietokone ilmoittaa, ettei laitteelle löydy ajuria. Mutta olen ladannut sen ajurin nyt kahteen vai jo kolmeen otteeseen koneelle ja asentanutkin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Ja windows ei itse löydä automaattisesti ajuria tai muutakaan tuolla canonille :/

Voi olla, ettei ajuri ole oikea. Kun tietokone ilmoittaa, ettei löydä ajuria, niin eikö siinä valikossa ole vaihtoehtoa asentaa ajuri manuaalisesti valitusta sijainnista? Jos ajuri ei siten löydy, niin se todennäköisesti on väärä. Koneen pitäisi kyllä herjata väärästä ajurista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voi olla, ettei ajuri ole oikea. Kun tietokone ilmoittaa, ettei löydä ajuria, niin eikö siinä valikossa ole vaihtoehtoa asentaa ajuri manuaalisesti valitusta sijainnista? Jos ajuri ei siten löydy, niin se todennäköisesti on väärä. Koneen pitäisi kyllä herjata väärästä ajurista.

Ei tule semmoista valikkoa, sitä kaipasin itsekin. Siis ajurin saa ladattua manuaalisesti netistä koneelle, mutta ei sitten enää koneelta laitteeseen tai jotain.
Enkä mä käsitä, mikä ajuri tähän sitten pitäisi ottaa kun se latauspaikasta haluaa tietää vain tulostimen tyypin (canon i455) ja käyttöjärjestelmän (windows7) eikä mitään muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Vaihda se windows 7 xp:hen.

Toi Windiws 7 on aivan pas*a

Onko sulla paljonkin kokemusta W7:sta?

Senverta, että kokeilin. Meni hermot siihen tapellessa ajureiden kanssa, eikä pelitkään toiminu, joten heivasin W7 helvettiin koneesta ja nyt on XP

Äh, ei onnistu. Löysin kyllä tuon kohdan nyt, mistä sen voi manuaalisesti päivittää, mutta sitäkään kautta tää ei löydä mitään. Ja Canonin sivuilla sanotaan, että tää tulostin tukee WinSeiskaa. Mut ei.

Ihan helevetin kiva. Pitääkö mun nyt tän takia uus tulostin ostaa? :headwall: Hermot menee.

Vaihda se windows 7 xp:hen.

Toi Windiws 7 on aivan pas*a

Onko sulla paljonkin kokemusta W7:sta?

Senverta, että kokeilin. Meni hermot siihen tapellessa ajureiden kanssa, eikä pelitkään toiminu, joten heivasin W7 helvettiin koneesta ja nyt on XP

Ehkä sä et vain osannut ;) Mulla tämä toimii loistavasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh, ei onnistu. Löysin kyllä tuon kohdan nyt, mistä sen voi manuaalisesti päivittää, mutta sitäkään kautta tää ei löydä mitään. Ja Canonin sivuilla sanotaan, että tää tulostin tukee WinSeiskaa. Mut ei.

Ihan helevetin kiva. Pitääkö mun nyt tän takia uus tulostin ostaa? :headwall: Hermot menee.

Eli säätämiseksi menee, eikä etäneuvot enää auta, kun ei itse pääse käsiksi tsekkaamaan tilannetta. Eli asiantuntijan tarvitset paikan päälle.

kato vielä tietokoneen valmistajan sivuilta, onko siellä seiskalle tarkoitettua ajuria! Just ite viimeviikolla ähersin tulostimen tähän seiskaan ja valitti kans ajuria, mutten millään muista mitä tein!! Saattoi olla, että kun ehdotti siinä vaiheessa ohje+tuki- juttua, niin avasin sen ja sieltä löytyi ratkaisu..tsekkaan jos löydän..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli "Tietokone" kohdalla oikeaa hiirenpainiketta ja avautuvasta valikosta ota "ominaisuudet"

64-bittinen näyttää olevan.

http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Hardware&p=Canon%20i455%20Desktop%20Photo%20Inkjet%20Printer&v=Canon&uid=8996A001&pf=2&pi=28&s=canon&os=64-bit

Pitäisi asentua ihan ilman mitään.

Koititko alussa vaan piuhat kiinni ja vierta päälle -systeemiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Meillä duunissa kaikista tänä vuonna hankituista koneista poistettiin W7 ja otettiin tilalle XP. Ihan vain sivuhuomautuksena. :snotty:

Duunikoneissa vanhemmat versiot ovatkin käyttökelpoisempia, koska ovat ns. valmiimpia kuin uudemmat.

Yhteistyössä