tietääkö sen kun pitää lähteä synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
"apua"
minua on supistellut koko odotusajan. nyt on enää 2 viikkoa laskettuun aikaan ja on alannut pelottoon jos en erota oikeita supistuksia harjoitussupistuksista. tietääkö sen varmasti kun on aika lähteä synnyttämään?
 
"virtahepo"
Uskoisin, että ne erottaa. Mulla ei tietääkseni mitään harjoitussupistuksia ollu, mutta ne oikeat supistukset ei kyllä jättäny mitään arvailun varaan. Ja sitten mulla meni vielä vedet mikä oli kans hyvä vinkki, mitä tapahtuu :)
 
No mä ainakin tiesin.. :D Samalla tajusin senkin miksi niitä supistuksia usein sanotaan poltoiksi..

Mutta onhan sitten taas niitäkin jotka ei ole oikein kipeitä tms. joten kai se on vaan mentävä näytille kun olot jatkuu pitemmän aikaa..
 
Mie ajattelin kans noin. Mut voin lohduttaa sinuu et kyllä sen tietää millon pitää lähteä ja ne supparit on oikeita. Miulla ne ainakin oli huomattavasti kivuliaampia eikä loppujen lopuksi tiennyt miten päin se olisi paras olla.

Tseppiä koitokseen kun sen aika tulee.
 
säännöllisesti kun tulee, välit alle 10 min. kaikilla ei satu eri tavalla (varsinkin jos odotusaikana kipeitä supistuksia). minä sain tuollaisessa tilanteessa ohjeet tuon säännöllisyyden kanssa nimenomaan. tosin mulla on myös aina menneet vedet siinä ohessa joten se on ollut selkeä merkki ;-)
 
..
meille sanottiin varmaan neuvolan perhevalmennuksessa ennen ekan lapsen syntymää, että jos tuntuu iltaa kohden supistelevan ja miettii onko synnytys alkanut tms, niin kannattaa ottaa pari panadolia ja yrittää nukkua. heräät kyllä jos vauva on aikeissa syntyä.
 
ei aina
No ei välttämättä.. kaveri synnytti hiljattain kotiin 40 minsan säänn. suppareiden jälkeen.. Itse tiesin ekasta lapsesta heti, jo eka suppari oli ihan erilainen kuin aiemmat harjoitusversiot! Toisesta lapsesta aukesin 6 cm:iin niin, että olisin voinut vielä kotonakin olla, mutta suppareiden säännöllisyys sai lähtemään sairaalaan..
 
"ninni"
Mun on kyllä pakko vastata tähän kohtaan, että enpä olisi niinkään varma että sitä tietää. Tai siis mun kohdalla mä olisin oikeasti sen tajunnut vasta siinä kohtaa kun vedet meni (sairaalassa) ja sitten olinkin niin kipeä, etten henkeä saanut ja pari tuntia myöhemmin lapsi oli maailmassa.

Mulla nimittäin ensimmäisen kohdalla supistukset eivät säännöllistyneet ollenkaan. Vuorokauden verran supistuksia tuli ja meni. Välillä saattoi puolen tunnin ajan tulla muutaman minuutin välein hirveän kovat supistukset, sitten ne loppui tunniksi. Sitten tuli harvakseltaan, yhtäkkiä taas kauhean tiheästi. Synnäriltä kehoittivat tulla sitten kun en enää pysty olemaan kotona. Mä lähdin sairaalassa illalla käymään ihan vain sen vuoksi, että olin jo yhden yön valvonut supistusten kanssa ja olin aika poikki ton vuoristoradan kanssa. Ajatuksena että jos olisin vaikka jonkun kipupiikin saanut että olisin hetken saanut nukkua. Silloin supistukset ei edes tulleet tiheästi. Mutta sinnepä vain jäin, vaikka yritinkin omia housuja alkaa vetää jalkaan kätilön tarkastuksen jälkeen :D

Mutta toisaalta, meninhän mä sinne kun en enää jaksanut olla kotona. Kuvittelin sinne vaan vielä palaavani samana iltana :D
 
"vierastus"
mulla ei ollu kivuliaita vaan säännöllisiä ja koko ajan väli lyheni, vajaa kolme tuntia niitä laskeskelin, lähdin varmuudeks yöks laitokselle ja pari tuntia sinne menon jälkeen alkoi sitten ne oikeat poltot, niistä ei kyllä enää erehdy...
 
onyx
Hän tarkoitti varmaan sitä, että sairaalassa saa kivunlievitystä. Eli siinä vaiheessa kun kivut ovat niin kovat että tarvitset kivunlievitystä, on aika lähteä sairaalaan.
Jaa... Mikä ihmeen oletus tuokin on, että jokainen äiti tahtoo huumeita synnyttäessä. Sapettaa. Ärsyttää. Vituttaa. Että joku voikin ajatella noin, että eihän hei normaalista ruumiintoiminnosta VOI selvitä ilman lääkkeitä. :headwall:

Tuolla taktiikalla omani olisi siis syntynyt kotiin. Ei siinä mitään, seuraavan olen ajatellut synnyttäväni kotona, mutta olin kyllä kätilön ajatellut hommata :D
 
Itse en olis yhdelläkään kerralla tajunnut mennä sairaalaan, mutta olen sinne sattumien kautta kuitenkin aina mennyt. Jos vielä pienokainen saadaan niin synnytän kyllä kotona :)

Suurin osa naisista kuitenkin tuntee synnytyssupistukset voimakkaina, joten ei hätää! :)
 
"vieras"
Mulla alkoi viikkoa ennen laskettua aikaa supistukset ihan yhtäkkiä ja heti säännöllisinä.. :D 3-4 tuntia kärvistelin kotona ja lähdettiin "käväseen" sairaalassa. Miehen kanssa oltiin ihan varmoja, ettei se vielä voi syntyä ku ei oo vielä laskettuaikakaan menny :D sille reissulle jäätiin :D
 
hai
harjoitus suppareiksi luulin...mies kuitenkin sanoi ,että mennään sairaalaan. Ja kun sinne päästiin matkkan meni n.20min olin 8cm auki jos ei mies ois pakottanu lähtemään ois syntyny kotiin...
 
poopi
Jaa, kolme lasta synnyttänyt ja joka kerta synnärille mennessä ollut olo että lähettävät kuitenkin takaisin kotiin vielä.
Eivät tosin ole sitä tehneet kun aina ollut vähintän 3cm jo auki.
 

Yhteistyössä