Tietääkö kukaan onko olemassa masennuslääkettä minkä aikana voi imettää?

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt äiti"
Luulen että joudun aloittamaan masennuslääkkeet mutten haluaisi lopettaa imetystä.

Tai onko mitään apua väsymykseen jos ei ole mahdollisuuksia nukkua?

Vauva on nyt 1kk ja enimmäkseen vaan huutaa. Huuto alkaa ihan yhtäkkiä, saattaa ensin olla hyväntuulinen ja olla tissillä ja yhtäkkiä alkaa raivoaminen. Se onneksi myös loppuukin yhtäkkiä, mutta on aika raastavaa kun ei osaa varautua ja näitä kohtauksia tulee kymmeniä kertoja päivässä.
 
Mulla on ollut Sepram, mutta sattumalta huomattiin että se nosti vauvan maksa-arvoja -> kuukausittainen kontrolli, joten lopetin lääkkeen. Se oli niin kauheeta rääkkiä, katsoa kun omaa vauvaa piikitetään :ashamed:

Nyt sitten yritän pärjätä ilman, vaikka kiitos ikuisen kiusaajan elämässä vaikeeta on. Imetystä en halua lopettaa, kun se on niin tärkeää tuolle pienelle.
 
vrs
Mulla on ollut Sepram, mutta sattumalta huomattiin että se nosti vauvan maksa-arvoja -> kuukausittainen kontrolli, joten lopetin lääkkeen. Se oli niin kauheeta rääkkiä, katsoa kun omaa vauvaa piikitetään :ashamed:

Nyt sitten yritän pärjätä ilman, vaikka kiitos ikuisen kiusaajan elämässä vaikeeta on. Imetystä en halua lopettaa, kun se on niin tärkeää tuolle pienelle.
Ei sinulle Sertralin sopis? Se käy jopa raskausaikana. :)
 
"lumi"
Mulla on ollut Sepram, mutta sattumalta huomattiin että se nosti vauvan maksa-arvoja -> kuukausittainen kontrolli, joten lopetin lääkkeen. Se oli niin kauheeta rääkkiä, katsoa kun omaa vauvaa piikitetään :ashamed:

Nyt sitten yritän pärjätä ilman, vaikka kiitos ikuisen kiusaajan elämässä vaikeeta on. Imetystä en halua lopettaa, kun se on niin tärkeää tuolle pienelle.
Minkä ikäinen pieni sinulla on?..Varmasti on raskasta välillä. Masennus on niin inhottava sairaus. Kovasti tsemppiä sinulle :)
 
[QUOTE="lumi";24736712]Minkä ikäinen pieni sinulla on?..Varmasti on raskasta välillä. Masennus on niin inhottava sairaus. Kovasti tsemppiä sinulle :)[/QUOTE]

7 kk. Olisin pärjännyt hienosti, mutta kiitos erään ihmisen pohja tuntui taas lähtevän elämältä..kyllä tästä kai selvitään. Elämässä olis niin paljon hyviä asioita, ainakin niin ne sanovat - muistan itekin ajatelleeni vielä viikko sitten niin, mutta enää en osaa vaikka kuinka yritän.
 
Mulla oli raskaus- ja imetysaikana käytössä semmonen masennuslääke kuin Efexor ja ainakin mulle sopi todella hyvin! Siinä on vielä semmonen hieno puoli että se tuottaa jonkin verran adrenaliinia kehossa eli auttaa myös väsymykseen! Suosittelen ainakin kysymään jos lääkäri sitä sulle määräisi, mutta kun lääkäriin menet niin muista ihmeessä mainita siitä että olet fyysisestikin väsynyt niin ei sitten lääkäri määrää semmosta lääkettä joka väsyttää entisestään. Melko suuri osa noista mielialalääkkeistä kun on semmosia..
 

Yhteistyössä