Tietääkö kaunis olevansa kaunis?

  • Viestiketjun aloittaja mun mielestä ei
  • Ensimmäinen viesti
mun mielestä ei
Ja ruma olevansa ruma? Joo joo, kauneus on katsojan silmässä ja kaikissa on jotain kaunista, lässyti lässyti. Jokainen tietää mitä mä tarkoitan, kyllä ihmiset voidaan luokitella, kaikki ei ole yhtä kauniita eikä kaikki ole yhtä rumia. Mietin vaan et osaako jokainen oikeesti realistisesti arvioida itseään?
 
ddfdf
Tuskinpa kaikki sentään osaavat ihan realistisesti ulkonäköään arvioida. Jotkut kuvittlevat itsestään liikoja ja toiset taas aliarvioivat itseään. Itsetunto ratkaisee, millaisena itsensä näkee.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä ei:
Ja ruma olevansa ruma? Joo joo, kauneus on katsojan silmässä ja kaikissa on jotain kaunista, lässyti lässyti. Jokainen tietää mitä mä tarkoitan, kyllä ihmiset voidaan luokitella, kaikki ei ole yhtä kauniita eikä kaikki ole yhtä rumia. Mietin vaan et osaako jokainen oikeesti realistisesti arvioida itseään?
mutta miksi pitää luokitella???
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Oikeasti kaunis ihminen ei tuo kauneuttaan koko ajan esille vaan antaa muiden huomata sen.
No joo, mutta siis mitä tuo ihminen itse ajattelee kun katsoo pieliin? Tietääkö, ja ajatteleeko hän että olen kaunis, siis olematta ylpeä ja leuhka jne vai eikö hän ikään kuin huomaa sitä itse? Ja sama tietenkin toisin päin.
 
vieras
No mä ainakin tiedän olevani ruma..ei johdu mistään huonosta itsetunnosta mä vaan tiedän ja kyllä musta on vaikea löytää mitään kaunista. Mä olen hyväksynyt sen että ulkoisesti oon ruma, muuten oon kyllä sosiaalinen ja empaattinen ja mulla on paljon ystäviä, mutta miehet eivät perääni viheltele..
Uskon myös että kaunis ihminen tietää olevansa kaunis ainakin sillä tapaa kaunis joka on yleinen ihanne kauneudesta. Kyllä meitä ihmisiä muistutetaan ulkoisesta olemuksestamme koko ikämme, vaikka aina se ei tapahdu suoranaisesti sanallisesti, katseet, eleet, ilmeet kertovat paljon.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Oikeasti kaunis ihminen ei tuo kauneuttaan koko ajan esille vaan antaa muiden huomata sen.
No joo, mutta siis mitä tuo ihminen itse ajattelee kun katsoo pieliin? Tietääkö, ja ajatteleeko hän että olen kaunis, siis olematta ylpeä ja leuhka jne vai eikö hän ikään kuin huomaa sitä itse? Ja sama tietenkin toisin päin.
no mitä itse ajattelet??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Oikeasti kaunis ihminen ei tuo kauneuttaan koko ajan esille vaan antaa muiden huomata sen.
No joo, mutta siis mitä tuo ihminen itse ajattelee kun katsoo pieliin? Tietääkö, ja ajatteleeko hän että olen kaunis, siis olematta ylpeä ja leuhka jne vai eikö hän ikään kuin huomaa sitä itse? Ja sama tietenkin toisin päin.
no mitä itse ajattelet??
Mun mielestä mä en ole kaunis. Miten se tähän liittyi? :) Sen takia juuri kysyin kun en tiedä osaako ihminen aidosti nähdä itsensä jotenkin objektiivisesti.
 
Mua on monet sanonut kauniiksi.. Mutta itse en kyllä useimmiten pidä itseäni mitenkään kauniina. Korkeintaan suht nättinä välillä kun hyvä päivä sattuu :)
Ja juu,huono itsetuntokin kyllä löytyy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ddfdf:
Tuskinpa kaikki sentään osaavat ihan realistisesti ulkonäköään arvioida. Jotkut kuvittlevat itsestään liikoja ja toiset taas aliarvioivat itseään. Itsetunto ratkaisee, millaisena itsensä näkee.
Peesh. Lisäksi eri ihmisillä voi olla niin erilainen maku, että se mitä toinen pitää täydellisen kauniina on toisen mielestä tavis tai jopa ruma, anorektinen, toisen kauniina pitämä on toisesta liian lihava tms. Ei taida olla mitään ainoaa oikeata kauneuden määritelmää vaan kyseessa on jokaisen subjektiivinen näkemys kauneudesta.
 
vieras
Kyllä kaunis tietää olevansa kaunis, muu vaan jaarittelevat asian vierestä. Nythän puhutaan siis pelkästä fyysisestä kauneudesta. Kaunis on kuullut sen monta kertaa muiltakin, vaikka itse näökisi peilistä eri tavalla.
 
vieras
todella kauniit ihmiset ovat kyllä kauniita lähes kaikkien mielestä. Sitten on nättejä tai persoonallisen näköisiä ihmisiä joiden ulkonäöstä voi olla eri mielipiteitä. Esim joku Claudia Shiffer, voisko kukaan väittää että on ruma..
Mä olen sellanen susi ruma, mutta musta saa ihan ok, jopa aika nätin hiusten ja meikin laitolla
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Vieläkin väitän, että kauneus on mielentila. Ja sen huomaa kyllä itsekin... Jos on hyvä olo, on kaunis olo.
Noinhan se menee, kun puhutaan "kauneudesta".
Mutta jossain missikisoissa se ei taida riittää :D
On olemassa kauneutta sekä objektiivista kauneutta.
Se näkeekö objektiivisesti kaunis ihminen itsensä kauniina, riippuu itsetunnosta. Eli taas päästiin siihen mielentilaan.
Mä luulen (todellakin vain kuvittelen) että monella mallilla, missillä yms joka on työnsäpuolesta lokeroitu kauniiksi, saattaa olla huono itsetunto. Sillä kauneusalalla ihmisiä arvioidaan kun karjaa :/
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Vieläkin väitän, että kauneus on mielentila. Ja sen huomaa kyllä itsekin... Jos on hyvä olo, on kaunis olo.
Juuri mietin miten muotoilisin saman asian...eipä mun tarvii kun sanoit se jo :D
Eilen kun olin katsomassa passistakoetta sambakoulullani niin voisin sanoa, että jokainen tyttö oli niin häikäisevän kaunis ja upea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Vieläkin väitän, että kauneus on mielentila. Ja sen huomaa kyllä itsekin... Jos on hyvä olo, on kaunis olo.
Noinhan se menee, kun puhutaan "kauneudesta".
Mutta jossain missikisoissa se ei taida riittää :D
On olemassa kauneutta sekä objektiivista kauneutta.
Se näkeekö objektiivisesti kaunis ihminen itsensä kauniina, riippuu itsetunnosta. Eli taas päästiin siihen mielentilaan.
Mä luulen (todellakin vain kuvittelen) että monella mallilla, missillä yms joka on työnsäpuolesta lokeroitu kauniiksi, saattaa olla huono itsetunto. Sillä kauneusalalla ihmisiä arvioidaan kun karjaa :/
Malli- ja missialalla ( näitä ei oikein voi samalle riville laittaa koska tosi pieni prosentuaalinen määrä misseistä pärjäisi mallina ) mutta siis kyllä misseiksi ja malleiksi pyrkivät tiedostavat mahdollisuuden pärjätä eli omaavat hyvän itsetunnon ainakin aluksi, mutta se onko se kestävää niin testataan jos tulee - ja yleensä tuleekin - paljon hylkäystä ja kommenttia ulkonäöstä.

Eli mielestäni hyvä itsetunto hakee sen todellisen pohjansa ihan muista asioista kun ulkonäöstä. Tuli mieleen esimerkiksi millainen tytöllä on ollut isäsuhde. Jos isä on kehunut tytärtä ja saanut huomiota sillä on tyttölapsen tulevaisuutta nähden suuri merkitys.



 

Yhteistyössä