tietääkö joku..??

olisin vain ollu kiinnostunut tietämään siitä kohdunkaulanpuudutuksesta..et millanen se on ja kuinka se laitetaan ja mihin se laitetaan?ottaako se kovinkin kipeetä?jos ottaa niin mihin sitä kipua voi verrata?ku mua kauheesti jännittää toi synnytys.. :'( tai oikeestaan pelottaa,ku ensimmäisestä lapsesta synnytys oli ihan kamala!!nyt toinen syntyy ens kuun lopulla..kertokaa mulle!!kannattaako mun ottaa se?
 
vierailija8
Kohdunkaulanpuudutus (=pcb) laitetaan siis kohdunsuulle. Sen laittaa gynekologi ja puudutuksen voi uusia synnytyksen edetessä. Itselläni puudutuksen laittaminen ei sattunut yhtään, mutta voi varmaan joskus tuntua pistona.
 
Champion harmaana
mä sain puudutuksen liian myöhään et ihan jotain pientä kärkeä vei hetken supistuksista pois, mut pointtiin siis eli laitto ei sattunut yhtään. Lääkäri laittoi niin et tähtäs supistuksen kans samaan aikaan, niin se meni siinä sitten :) Rohkeasti vaan synnyttämään, ei ole oikeasti - ainakaan näin jälkeen päin ajateltuna - niin kamalaa kun voisi luulla :hug: Kaksi lasta mullakin on :)
 
Olen synnyttänyt monta lasta ja muita puudutuksia en ole koskaan saanut tai ehtinyt saada, kuin kohdunkaulan puudutuksen. Puudutuksen onnistumiseen on vaikuttanut lääkäri:eek:sa on osannut laittaa sen juuri oikeaan paikkaan ,toisella taas ei ihan nappiin ole mennyt. Mutta joka tapauksessa suosittelen lämpimästi pyytämään tätä puudutusta! Tiedän,että kaikille ei siitä ole apua.
 
Mulla puudutuksen laittoi kätilö. Sattui jonkin verran. Supistukset loppuivat pitkäks aikaa, kun puudutus laitettiin. Ei enää koskaan mulle. Kyllä se kipuihin auttoi, mutta jouduin ponnistaan aivan olemattomilla supistuksilla, joita tuli tosi harvoin.
 

Yhteistyössä