Tietääkö joku kännyköistä? Kesäkuun alussa kastui puhelin ja meni nyt perjantaina näyttö pimeäksi...

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
...voikohan noilla kahdella asialla olla jotain tekemistä keskenään? Esikoisen puhelin tippui tosiaan kesäkuun alussa mukiin jossa oli vettä. Otettiin akku sun muut irtoavat härpäkkeet irti ja kuivattiin puhelin. Mitään vikaa puhelimeen ei ilmaantunut, eikä tuntunut olevan "sisuskalut" märkiä.

Nyt sitten perjantaina puhelimesta loppui akku ja kun poika latasi sitä, niin ei enää tullut näyttöön mitään. Puhelin on siis päällä ja toimii (eli siihen voi soittaa ja sillä voi sokkona soittaa), mutta näyttö on musta. Puhelin on siis semmoinen simpukkamalli.

Voiko tuo näytön pimeneminen johtua mitenkään siitä kastumisesta? Ja mahtaako tuosta kastumisesta olla jotain jälkiä puhelimessa.

Mä meinaan lähetin sen huoltoon ja myyjä kertoi, että jos puhelimessa ilmenee jokin takuun ulkopuolinen vika, maksaa se meillä 30?, eikä puhelinta korjata :/

g
meillä kastui myös tytön puhelin, ei edes suoranaista kosketusta veteen. ja näyttö meni just tolleen pimeäksi mutta muuten toimisi. eikä näyttö ole palautunut. vanhoissa puhelimissa joskus tuli takas.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
...voikohan noilla kahdella asialla olla jotain tekemistä keskenään? Esikoisen puhelin tippui tosiaan kesäkuun alussa mukiin jossa oli vettä. Otettiin akku sun muut irtoavat härpäkkeet irti ja kuivattiin puhelin. Mitään vikaa puhelimeen ei ilmaantunut, eikä tuntunut olevan "sisuskalut" märkiä.

Nyt sitten perjantaina puhelimesta loppui akku ja kun poika latasi sitä, niin ei enää tullut näyttöön mitään. Puhelin on siis päällä ja toimii (eli siihen voi soittaa ja sillä voi sokkona soittaa), mutta näyttö on musta. Puhelin on siis semmoinen simpukkamalli.

Voiko tuo näytön pimeneminen johtua mitenkään siitä kastumisesta? Ja mahtaako tuosta kastumisesta olla jotain jälkiä puhelimessa.

Mä meinaan lähetin sen huoltoon ja myyjä kertoi, että jos puhelimessa ilmenee jokin takuun ulkopuolinen vika, maksaa se meillä 30?, eikä puhelinta korjata :/
Hapettumien kehittyminen kestää hieman aikaa kuten ruosteenkin kehittyminen. Eli paskana on, vaikka ei oikkariin heti kuollutkaan.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja :
Hapettumien kehittyminen kestää hieman aikaa kuten ruosteenkin kehittyminen. Eli paskana on, vaikka ei oikkariin heti kuollutkaan.
Voiko siinä tosiaan mennä 2 kk? Ja niin, että tuon kahden kuukauden ajan puhelimen näyttö on täysin toimiva ja sitten menee kerralla kokonaan pimeäksi?

Hitsi, pitäiskö mun hakea se puhelin pois etten turhaan maksa kolmeakymppiä :/

Voiko siinä tosiaan mennä 2 kk? Ja niin, että tuon kahden kuukauden ajan puhelimen näyttö on täysin toimiva ja sitten menee kerralla kokonaan pimeäksi?

Mulla kävi juuri noin, puhelin toimi kuivatuksen jälkeen jonkun aikaa mutta sitten pimeni kerralla.

Totta kai, voi mennä vaikka vuosi. Sitäpaitsi, suurimmassa osassa on nykyään kosteusindikaattori luurin sisällä, jolloin kastuminen nähdään heti. Tämä tuli sen takia puhelimiin, kun koskaan ei kenelläkään ollut puhelin vettä nähnytkään ja silti kaikki oli hapettunutta sähkölinjoissa...

Totta kai, voi mennä vaikka vuosi. Sitäpaitsi, suurimmassa osassa on nykyään kosteusindikaattori luurin sisällä, jolloin kastuminen nähdään heti. Tämä tuli sen takia puhelimiin, kun koskaan ei kenelläkään ollut puhelin vettä nähnytkään ja silti kaikki oli hapettunutta sähkölinjoissa...
Noh, se "vesi" voi olla ihan sitä että puhelinta on säilytetty sellaisessa paikassa, että se on talvella päässyt välillä kylmenemään ja taas tuotu lämpimään (esim. jäänyt yön yli autoon). Tai on kerran puhuttu sateessa.

Nykyään puhelinvalmistajat väittävät jokaikisessä puhelimessa olevan kosteutta, ihan vain välttääkseen takuukorjauksen. Puhelimen pitäisi kestää myös muualla kuin Saharassa, kun niitä täällä Suomessa kuitenkin myydään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Noh, se "vesi" voi olla ihan sitä että puhelinta on säilytetty sellaisessa paikassa, että se on talvella päässyt välillä kylmenemään ja taas tuotu lämpimään (esim. jäänyt yön yli autoon). Tai on kerran puhuttu sateessa.

Nykyään puhelinvalmistajat väittävät jokaikisessä puhelimessa olevan kosteutta, ihan vain välttääkseen takuukorjauksen. Puhelimen pitäisi kestää myös muualla kuin Saharassa, kun niitä täällä Suomessa kuitenkin myydään.
Vesi on vettä, tulee se sitten laitteen sisälle kondensoitumalla tai kaatamalla. Nimim. 12 vuotta Nokialla.

vieras
pojan kännykkä toimi kuukauden sen jälkeen,kun poika oli käynyt uimassa kännykkä taskussa.
irrotettiin kans kaikki osat ja lämpimässä saunassa kuivateltiin.
näyttö tosin pimeni asteittain pikkuhiljaa,kunnes pimeni kokonaan

elli-karamelli
Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Mies tuossa totesi että hyvin tod.näk johtuu siitä kastumisesta. Ja se käsittääkseeni niistä jotain ymmärtääkin kun kulkulupalätkässä lukee Nokia.
jaa, meillä luki ainakin samsung eikä tarvinnut kuin nähdä vettä niin meni pimeeks

Vesi on vettä, tulee se sitten laitteen sisälle kondensoitumalla tai kaatamalla. Nimim. 12 vuotta Nokialla.
On, mutta kaikki vesi ei ole tullut sinne kännykän sisään huolimattomuuden vuoksi. Kännykän pitää kestää tavanomaista käyttöä.

On, mutta kaikki vesi ei ole tullut sinne kännykän sisään huolimattomuuden vuoksi. Kännykän pitää kestää tavanomaista käyttöä.
Olisihan se mukavaa juu, mutta kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan pölyn- ja kosteussuojattuja luureja vastaan. Nykyään halutaan kosketusnäyttöisiä, jopa kapasitiivisella kosketusnäytöllä varustettuja luureja.
Eikä normaalia käyttöä elektroniikalle ole jättää autoon pakkasyöksi ja tuoda suoraan lämpimään. Vieläpä virrat päällä. Tai puhua kaatosateessa. Vai onko televisiosi pihalla?
Järjenkäyttö on sallittua herkkien laitteiden kanssa.

!
Kuule, ainahan sä voit itse tehdä tuollaisen kännykän tavanomaiseen käyttöösi. Ei ole kuule mikään pakko ostaa valmiita. Monet kutoo ja virkkaa sukkansakin.

Turkilmas
Kiitos vastauksista :flower: . Mä soitan heti aamulla liikkeeseen ja pyydän ettei luuria lähetetä. Mietin sitä että VAIKKA tuo näytön pimeneminen ei edes johtuis kastumisesta, niin se kastuminen näkyy joka tapauksessa puhelimen sisällä. Niinpä sitä ei kuitenkaan korjattais ja tyhmää maksaa turhasta 30?. Puhelin kun itsessäänkin maksoi vain 60?.

Hitto, sitten pitääkin taas vaihteeksi hommata pojalle uusi puhelin :kieh:

Tuholainen.com
Vaikka tää onkin jo aika vanha palsta, niin päätän silti laittaa tänne viestin, jos joku osaisi auttaa. Mulla on/oli Samsungin kosketusnäyttö puhelin. Mulla aukes laukussa juomapullo, ja se kännykkäkin sitten tietysti kastu. Ja näin äsken, että siellä näytön sisällä on vettä. Kännykkä ei avaudu, tai siis avautuu, mutta näyttö paskana. Mun isä osti ton kännykän mulle n. 2 vuotta sitten, mutta oisin halunnu, että tuo kännykkä oisi kestäny vähän kauemmin. Isä ei oo vielä tullut kotiin, joten se ei vielä tiedä, että mun kännykkä on rikki. Mun isosisko sano, että se nyt vaan on yksinkertasesti ihan paskana, siis kännykkä. No, tuun samaan pienet huudot, mutta ei voi mitään /:

"Fanni"
mun samsungin päälle kaadoin pari kertaa juomat päälle.. ekan kerran jälkeen kuivasin, toimi ihan ok, vähän lagaili.. toisen kerran se sit simahti... sendasin spostii pariin huoltofirmaan, ku ei menny takuuhuollosta tottakai.. hetihuolto.fi ja optima service oy, kumpikaan ei uskaltanu antaa takuuta et luuri saatais kuntoon.. mut kaikki kuvat oli luuris ja 50 euroo olin tottakai maksaa, joten heitin kolikkoo ja meni sit hetihuolto.fi... Uutena tuli sit takas!! :D mun kyssärikin pääs niitten sivulle http://www.hetihuolto.fi/?qa_faqs=samsung-galaxy-s-ongelmat

Yhteistyössä