Tietääkö kukaan tarkemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vililonkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vililonkka

Vieras
Oletteko kuulleet sellaisesta palvelusta kuin perhehoito tai jotain sinne päin =) ? Eli ideana siinä perheeseen tulisi joku tuttu henkilö (täysikäinen) ja hoitaisi perheen erityislasta ja kunta maksaisi tälle henkilölle palkkaa? Jostain tämän tapaisesta oon kuullut mut osaisko joku neuvoa mistä tätä voisi kysyä ja kuka voi saada tätä ja miten haetaan? jne :)

Meillä on kehitysvammainen lapsi ja kaikki nämä asiat järjestyi
meidän tapauksessa kehitysvammapuolelta. Eli jos olette paikallisen
kehitysvammapalvelujen piirissä sieltä kannattaa alkaa kyseleen näitä asioita. Me löysimme itse tuttavapiiristä perheen joka halusi
lapsemme heille tilapäishoitoon ja kotikaupunkimme maksaa heille palkan siitä. Kaikki osapuolet olemme olleet tyytyväisiä, vaikka lapsemme on 4½ vuotias vasta. Meidän tapauksessa tilapäisperhe asuu toisella paikkakunnalla ei siis ole este. Kaupunki myöntää vuosittain määrärahat tähän joten en taas tiedä montako vuorokautta hoitoa lapsemme saa ensi vuonna.
Ymmärtääkseni lapsi menee aina perheeseen eli ei niin että hoitaja
tulisi lapsen kotiin.

meillä myös käytössä,virallinen nimike on vissiin tilapäishoito perheessä ja/tai laitoksessa..helsingissä onnistui niin helposti että ensin yhteyttä omaan sossuun joka kirjaa sen ehoon.itse ilmoitin asiaa hoitavalla "tädille" (jonka nimen sain sossulta) ja ilmoitin veetin hoitajien nimet ja puhelin numerot. sit tää täti teki sopimukset hoitajien kanssa ja nyt mullä on käytettävissä 2 yötä kuussa ja iltahoitoja max.6h kuinka paljon vaan..sit noista yö hoidoista joutuu vähän maksamaankin,ainakin hesassa :o

hyvin on toiminu,vee aloitti n.1.5v ja jatkaa varmaan aikuiseks asti :)
esin muskarissa käy toisen hoitjan kanssa,kysyin sossulta ett käykö näin ja ainakin se sanoi ett käy.. ;) saan olla sen ajan kaksin tuon esikon kans :D

oma poika kehitysvammainen ja hänellä oli aluks kerran kuussa paikka viikonlopuks perhepäivähoitajansa luokse missä muutenkin kävi hoidossa kun olin töissä. mut olen kuullut vanhempainvalmennus kurssilla että voi saada joissain tapauksiissa esim valmennuskurssille menon takia kotiin hoitajan. mutta se vaikeata kun näistä ihmisistä oli ainakin muutama vuosi sitten pulaa. kuten näistä että ottais edes kerran kuussa et ite sais huilata

Hei, samantapaista palvelua on perhelomitus, siitä tietoa:

http://www.kehvampalvelusaatio.fi/perhepalvelut.html

Siinä ei kyllä tietääkseni voi käyttää niitä omia tuttujaan, mutta en ole varma.

Yhteistyössä