Tietääkö kukaan moneltako pääsee siljan laivoille sisään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risteilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

risteilijä

Vieras
Eli serenade ja symphony... moneltako ruvetaan laskemaan uusia matkustajia satamassa sisään laivaan? kannattaako mennä ajoissa vai joudutaanko jonottamaan samalla tavalla aulassa ja ryysimään sisään kuten viking linella??

Alkuperäinen kirjoittaja risteilijä;23866930:
Eli serenade ja symphony... moneltako ruvetaan laskemaan uusia matkustajia satamassa sisään laivaan? kannattaako mennä ajoissa vai joudutaanko jonottamaan samalla tavalla aulassa ja ryysimään sisään kuten viking linella??

Kyllä minä olen tähän asti ihan rauhassa kävellyt jokaiseen laivaan. Tämä "kannattaako mennä ajoissa", no mietipä ihan itse kannattaako.

[QUOTE="vieras";23866992]1h/1,5h ennen pääsee muistaakseni[/QUOTE]

Peesi. Kyllä sinne mun mielestä pääsee ainakin tuntia ennen sisään, koska me ollaan ainakin aina tuntia ennen laivan lähtöä satamassa ja päästään heti laivaan eikä ole vielä ryysistäkään.

Pääsee ainakin tuntia aiemmin,sama koskee myös viikkaria.
Laivat tulevat kuitenkin jo aamulla satamaan,toisin kuin nämä 24h risteilyjen laivat,joissa aikaa siivota se tunti.

Helsingissä laivaan pääsee kyllä ainakin jo tuntia ennen, mutta Turussa vasta noin puoli tuntia ennen lähtöä (jos on ajoissa tullut satamaan...). Talvella päästiin Turussa laivaan vasta kun sen olisi jo pitönyt lähteä. :(

Mutta ap oli lähdössä reissuun Helsingistä, joten kannattaa mennä viimeistään tuntia ennen satamaan, tuolla aikataululla me ei olla koskaan taidettu jonottaa (paitsi ehkä maihinnousulippuja muutaman minuutin).

Turussa ei kannata mennä satamaan kun 10-15 min. ennen laivan lähtöä. Ehtii ihan hyvin, koska sisään ei tosiaan pääse ennen kun noin 5 minsaa ennen laivan lähtöä.
Tämä nyt sillä kokemuksella, että tässä kuussa olen ollu kahdesti Europalla ja aina on käytäntö ollu sama.
Ihmiset ryntää satamaan tuntia ennen ja seisoo terminaalissa hiki hjatussa ja ne kun tulee 10 vaille saa kävellä suoraan jonottamatta luukulle ja laivaan :)

No justiinsa oltiin risteilyllä kaksi viikkoa sitten, Hesasta mentiin Siljalla. Laivaan pääsi sisään klo 15:30 ja niin on ollut joka kerta kun olemme olleet, toki jos menee hiukan myöhemmin niin pahin ruuhka on jo mennyt.

Turussa ei kannata mennä satamaan kun 10-15 min. ennen laivan lähtöä. Ehtii ihan hyvin, koska sisään ei tosiaan pääse ennen kun noin 5 minsaa ennen laivan lähtöä.
Tämä nyt sillä kokemuksella, että tässä kuussa olen ollu kahdesti Europalla ja aina on käytäntö ollu sama.
Ihmiset ryntää satamaan tuntia ennen ja seisoo terminaalissa hiki hjatussa ja ne kun tulee 10 vaille saa kävellä suoraan jonottamatta luukulle ja laivaan :)

Turussa varmasti näin, ellet ole tulossa jostain pidemmältä ja on pakko varautua mahdollisiin yllätyksiin matkalla.