TIETÄÄKÖ JOKU VIRTSATIETULEHDUKSESTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dada

Aktiivinen jäsen
23.06.2008
1 848
0
36
Helsinki
eli tilanne tämä:

Ollu jo kotvan aikaa tihentynyt virtsaamistarve,
myös oireilua mahdollisesta raskautumisesta esim. nännien arkuus.
Kaikki muu kuitenkin katosi paitsi pisuuminen,
toissailtana kuume nousi reiluun 39,
eilen illalla paljon yli 38.
Eilen virtsatessa tuli jotakin verensekaista.

Kokeissa ei virtsassa näy verta eikä tulehdukseen viittaavaa.

MITÄ TÄÄ ON?

Oletko varma että veri tuli juuri virtsan mukana eikä esim menkkavuotoa?
Virtsatietulehdus voi olla sinällänsä oireeton että sitä sellasta karmeeta polttelua ei välttämättä ole...

Hmm... Kyllähän se virtsakokeessa näkys jos siinä on tulehdus, oliko alustava vastaus vai viljelyn? Viljelystähän saa tarkemman vastauksen, mutta menee pitempään. Mites eihän se veri sitten tule muualta, kuin pissan mukana?

kuullostaa minusta aika pahalta virtsatietulehdukselta mikä olisi ehkä munuaisiin saakka mennyt, mutta jos kerran ei virtsanäytteessä ollut mitään tulehdukseen viittaavaa niin en sitten tiedä..

mä pääsin just toissapäivänä pois sairaalasta kun kuume nousi kans yli 39.
Mulla siis oli toissa viikolla tunnetta että tulisi pissatulehdus,oireet kuitenni hävisi mutta viime pe (reilu viikko tulehduksen tuntemuksista) tuli oikeanpuoleinen kylkikipu aivan yllättäen ja kuume alkoi pikku hiljaa nousta. pari päivää kärvötin kuumeessa kotona kunnes menin lekuriin ja diagnoosi oli munuaistulehdus :o :o
kylkikipu ei ollut edes mitään mahdotonta mutta kuume tosiaan alkoi nousemaan pikku hiljaa ja oli parhaimmillaan yli 40.
oli kerennyt myös vereen asti leviämään.

jos sulla kuume jatkuu tai tulee ihme selkä/kylkikipua niin kipin kapin lääkäriin että ei kerkee nousta munuaisiin asti!!!itsellänki ei edes tullut verta missään vaiheessa

Pohdinkin itse tuota,
josko veri onkin tullut muualta.. mutta mulla ei ole ikinä ennen ollut välivuotoo tms. eikä menkkojen pitäs tulla nyt.. eikä menkkanen olo?
ja verta tuli vain virtsaamisen lopuksi.
Pointtina onkin, että verta ei tule jos ei ole jo munuaisissa..mutta jos olisi munuaisissa,
olisi näkyny virtsassa.
veren crp ei ollut viel tullut, myöhemmin tänää viel lekurille siitä.

mietityttää vain.

Voiko menkkojen välivuotoo sit ihan normisti tulla jostaki syystä vain yhtenä vessakäyntinä,
pisuumisen lopuksi? haalean vaaleanpunaisena paperiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
Pohdinkin itse tuota,
josko veri onkin tullut muualta.. mutta mulla ei ole ikinä ennen ollut välivuotoo tms. eikä menkkojen pitäs tulla nyt.. eikä menkkanen olo?
Pointtina onkin, että verta ei tule jos ei ole jo munuaisissa..mutta jos olisi munuaisissa,
olisi näkyny virtsassa.

mietityttää vain.

Voiko menkkojen välivuotoo sit ihan normisti tulla jostaki syystä vain yhtenä vessakäyntinä,

nimen omaan minulla ei tullut siis minkäänlaista verta vaikka munuaisiin asti oli mennytkin. ja veriviljelystä löytyi myös e-koli bakteeri joten oli viel vereen asti kerennyt :o

Millukka:

kun lääkäri ei nyt tiedä mikä mulla on. :|

Kylki tai selkä ei oo kipee, mitään kipuja ei oo. virtsatessakin tuntuu vain paine.
lekuriin menin lähinnä saikun takia, kun ei töissä voi olla kuumeessa.

Pohdinkin itse tuota,
olisi näkyny virtsassa.

mietityttää vain.

Meidän tytöllä meni munuaisiin ja teki toiseen munuaiseen märkäpesäkkeen ja levis yleiseksi verenmyrkytykseksi. Eikä näkynyt pissassa vasta kuin olikohan kolmantena viljelypäivänä. Ei se näy kaikilla aina heti, riippuen ihan mikä pöpö.

Pohdinkin itse tuota,
olisi näkyny virtsassa.

mietityttää vain.

Saattaa se olla stressin tai jonkun muun syyn takia että on jtn pientä tuhrua tai sitte vaikka haavauma tms josta hiukka verta tullu.

Yhteistyössä