Tietääkö joku mistä saisi kaavoja takkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjasto on pullollaan käsityölehtiä, kaavoineen. Voit tietysti soittaa myös lehden toimitukseen ja kysyä toimitussihteeriltä, että missä numerossa olisi sellainen kaava, mistä pitäisit. =)

Noin pikkuvihjeeksi.. Valitse helppo malli, jos et ole tottunut ompelija.

[QUOTE="vieras";26088472]Kirjasto on pullollaan käsityölehtiä, kaavoineen. Voit tietysti soittaa myös lehden toimitukseen ja kysyä toimitussihteeriltä, että missä numerossa olisi sellainen kaava, mistä pitäisit. =)

Noin pikkuvihjeeksi.. Valitse helppo malli, jos et ole tottunut ompelija.[/QUOTE]

Kiitos! Miten en itse tullut tuota kirjastoa ajatelleeksi? :O Olen ommellut viimeisen viiden vuoden aikana paljonkin lastenvaatteita, mutten vielä mitään itselleni joten varmasti valitsen jotain helpohkoa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhis;26088490:
Kiitos! Miten en itse tullut tuota kirjastoa ajatelleeksi? :O Olen ommellut viimeisen viiden vuoden aikana paljonkin lastenvaatteita, mutten vielä mitään itselleni joten varmasti valitsen jotain helpohkoa! :)

Vuosia sitten Espoon työväenopistossa oli palvelu, että käsityönopettaja leikkasi esim. iltapuvun tai vanhojenpäivien puvun kankaan. Teki kaavan ensin toivomusten mukaan. Maksoi tietysti, mutta oli ihan kohtuuhintainen.

Kysy, jos omalla paikkakunnallasi käsityönopettaja tekisi kaavan ja leikkaisi myös sen. Sun hommasi olisi vain ommella ohjeiden mukaan.

Monesti nopeinta on tsekata myynnissä olevien käsityölehtien kaavat. Nyt on juuri kevättakkien aika. Tuo on aika peruskaavan näköinen, joten voit hyvinkin löytää vastaavan kaavan. Minusta kaavaa suurempi ongelma on kauniin kankaan löytäminen. Jos on saanut jonkun mielikuvan minkälaisen vaatteet haluaisi, niin välttämättä ei löydy yhtään sitä vastaavaa kangasta tai sitten hinta on jotain 90 € metriltä eli valmiin takin ostaminen tulisi suhteessa melkein saman hintaiseksi.

Yhteistyössä