Tietääkö joku, miksi uimashortseja ei saa käyttää uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Itse arvelen sen johtuvan siitä, ettei klooria kulkeutuisi niin paljon pesutilaan, mutta onko sille jotain oikeaa/virallista syytä?

Poju on niin kovin pettynyt, kun lahjaksi saadut uimashortsit jäävät ensi kesään :(

en tiedä, mutta saa käyttää "erikoisluvalla", esim. sairauden tms takia. itseänikin on kiinnostanut sama koska monilla miehillä kumminkin on shortsimalliset uikkarit...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Itse arvelen sen johtuvan siitä, ettei klooria kulkeutuisi niin paljon pesutilaan, mutta onko sille jotain oikeaa/virallista syytä?

Poju on niin kovin pettynyt, kun lahjaksi saadut uimashortsit jäävät ensi kesään :(

Ei ole tuo syy, vaan se, että niistä kantautuu helposti likaa altaisiin. Ei voida valvoa, kenellä shortsit ovat vain uimahallikäytössä, kenellä myös rannalla.. ja kuinka niitä puhdistetaan rantareissun jälkeen.

Shortsit kerää itseensä paljon enemmän likaa kuin uimahousut (joista huuhtoutuu irtohiekka pois suihkussa, toisin kuin shortsien taskuista jne).

Jaa-a. Virallinen selitys on kai se, ettei voi olla varma onko ne muut urheilushortsit. Että niissä voi olla hikeä tai hiekkaa, mutta voihan niitä biksuissakin olla...

Entäs sitten musliminaisten uimavaatetus? Ymmärrän jotenkuten sen, että heillä tiukemmat pukeutumissäännöt myös uimahallissa, mutta kuka heidän kokovartaloasuistaan valvoo, ettei niitä käytetä muussa käytössä?

hygienia syistä, osa tulee varsinkin kesäisin maauimalaan samoilla shotseilla pyörällä ajaen ja siten menevät uimaan, kuivattavat housut aurinkoa ottaen ja pyöräilevät kotiin. Ja kaikki se hiki kulkeutuu altaaseen jota varsinkiin pienet lapset valitettavasti nielevät... ja vedenpuhdistus järjestelmä on kovilla.

Missään EI SAA olla sääntöjen mukaan, mutta esimerkiksi kylpylöissä tapaa jatkuvasti näitä URPOJA jotka on siellä kellumassa jotkut pirun polvihousut jalassa. Kyllä on tyhmiä ihmisiä, kas kun eivät mene altaaseen hikinen t-paita päällä. Sitten vielä ihmetellään, "mix mix mix ei saa..?" Teillä varmaan käy lapset kotonakin verkkarit päällä suihkussa ja äiti tuulipuvussa.

Olen uima shortsi kannattaja. Haluaisi oikeasti pitää joku märkäpuku tpaita tyylinen peittävä vaate peittää minuun miesläskit , en nykyisilla sääntöjien edes tykkään käydää uimahalliin kun on pakko käyttää speedot ja ei saa peittää läskit ja miestissit.
Aikoo joskus käyttää kuin protesti sääntöjien vastaan Borat mallinen stringsi uimapuku ja näyttää kaikki minun rumat läskimakkarat ja perse.
Borat mallinen uimapuku on varmaan sallittu .
Muut pohjoismaat saa käyttää uimashortseja ja se ei tuo ongelmia siellä.
Voi olla ett me suomalaiset on enemmän likaisia sikoja, (ainakin me on ennemmän porsas näköiset)

Yhteistyössä