Tietääkö joku B streptokokista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huu

Vieras
että otetaanko se näyte virtsasta vai emättimestä? kun olen kuullut erilaisia versioita. alkoi pelottaa kun kuulin tuosta ja mulla on ollut ennenaikaisia supistuksia, niin haluaisin tarkistaa asian.

miksi sitä ei muuten testata yleisemmin, kun aiheuttaa vaaran vauvalle??

Mulla on ollu b-streptokokki raskaana ollessa. Multa löytyi virtsanäytteestä, kun taas emättimestä otetussa näytteessä sitä ei ollut(muistaakseni ikinä) mut koska virtsasta löytyneenä on oletettavaa et sitä on paljon(riski vauvalle on olemassa) niin sain siihen antibioottikuurin, ja sit synnytyksessä oli antibioottitippa. Niin ja mulla oli paljon enneaikaisia supistuksia ja niiden oletettiin johtuvan tuosta.
Luin paljonkin kauhujuttuja netistä ja kyllä silloin pelotti, mut ihan terve ja täysiaikainen vauva syntyi, tokikin sairaalassa seurasivat vauvan kuntoa ja ottivat yhden ylimääräisen verikokeen ennen kotiin lähtöä varmuuden vuoksi vauvalta, mut lähes aina se antibioottitippa synnytyksessä estää kaikki ongelmat vauvan suhteen.

Niin ja älä ole huolissaan,mulla se todettiin yhdellä plussalla ja mä pelkäsin kans kaikkee.Kun lukasin jostain vai kuulinko et aiheuttaa ennenaikasta veden menoa ja syntymiä.Tässä mä vieläkin oon yhes kasas rv 39+3. :D Tosi ennenaikasta juuh..

ap, pyydä neuvolasta että testaavat. ainakin meidän neuvolassa sanottiin, että nykyään testataan kaikki odottavat äidit loppuraskaudesta.. olisikohan ollut viikolla 37, jos en ihan väärin muista. Millä viikolla olet raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
ap, pyydä neuvolasta että testaavat. ainakin meidän neuvolassa sanottiin, että nykyään testataan kaikki odottavat äidit loppuraskaudesta.. olisikohan ollut viikolla 37, jos en ihan väärin muista. Millä viikolla olet raskaana?

olen viikolla 31, mutta sitä ei ole testattu myöskään kaveriltani jolla on kohta la. mutta täytyypä vielä tarkistaa asia neuvolasta ja vaatia testi jos sitä ei muuten ole tiedossa.

joo, kyllä se kannattaa pyytää, koska jos sinulla on se streptokokki, nin saat synnytyksessä suonensisäisesti antibiootin ja silloin siitä ei pitäisi olla vauvalle mitään haittaa. Hoitamattomana se voi tarttua vauvaan nimenomaan synnytyskanavasta ja silloin se saattaa aiheuttaa vauvalle infektion. minulla oli tuo streptokokki ja en olisi tiennyt koko asiaa, jos eivät olisi testanneet.

mulla nousi synnytyksen aikana kuume ja vauvan sydänäänet oli 200! sain antibiootin suonensisäseti. Multa otettiin tuo testi mut ei kukkaan sanonu et oliko pos. vai neg....