tiesittekö tämän.....mä en ja nyt ottaa päähän!

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
eli, meillä muksu aloitti tuossa toukokuun lopulla kunnallisessa hoitopaikassa,
oli siellä 3vkoa kunnes alkoi ensin minun loma ja sitten miehenkin, ajateltiin että pidetään pikkasen eri aikoihin lomat että lapsi saisi olla mahd. paljon pois hoidosta kun niin kallistakin ja kivempi olla kotona, nooooooh nyt tipahti 200e lasku (eli täyden kk: maksu) kesäkuulta vaikka lapsi oli vain 8.6 asti hoidossa eli viikon ajalta maksoimme 200e!!!!!! mielestäni aika huikea summa, kun soitin päivähoitotoimistoon niin sanoivat että täysi maksu menee jos lapsi on yhdenkin päivän kuukaudesta hoidossa ja kun kysyin että joudutaanko nyt sitten heinäkuulta maksamaan myös 200e vaikka lapsi ei ole ollenkaan hoidossa, niin ei kun "vain" puolet 100e!!!!!! voi jumalauta, melkoista rahastusta, maksetaan siis yhteensä 385e (85e maksettu jo aiemmin niistä 2 vkosta toukokuun puolella) 3vkon hoidosta!!! melko kallista....jos olisin tiennyt niin olisin todellakin hakenut vasta elokuun alusta hoitopaikkaa enkä tuon 3vkon takia maksanut 385e!!!!!!! mielestäni kohtuutonta! ja lisäksi, luulin että kelasta saisi kodinhoidontukea noilta kuukausilta kun lapsi kotona, mutta ei sitäkään saa koska on kuitenki paikka varattuna hoitoon........voi perse että ottaa päähän!!!! :headwall: :headwall: :headwall:

oonko ainoa tyhmä joka ei tälläsitä tiennyt???? :ashamed:

Elä nyt itseäs tyhmäksi nimitä, eihän kaikkea voi tietää :hug:

Me otettiin juur kaikista tuollaisista asioista selvää etukäteen (mm. kunnan nettisivuilta) eikä tullut yllätyksenä tuollaiset.

Kurjaahan se on isoja summia maksella, kun eihän tuollaisia tosiaan välttämättä hoksaa ajatella.

myy
irtisanoin hoitopaikan kahdeks kuukaudeks nyt kesällä. se riskihän siinä on etten saa samaan paikkaan hoitoon, mutta ei mene maksuakaan. Meillä jos on ollut vuoden yhtäjaksoisesti hoidossa ennen heinäkuuta, se kuukausi on maksuton jos lapsi ei ole hoidossa ja vaikka ei irtisano paikkaa. Noi pitäisi kertoa kun tehdään hoitosopimusta lapsesta.

Henrika
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
irtisanoin hoitopaikan kahdeks kuukaudeks nyt kesällä. se riskihän siinä on etten saa samaan paikkaan hoitoon, mutta ei mene maksuakaan. Meillä jos on ollut vuoden yhtäjaksoisesti hoidossa ennen heinäkuuta, se kuukausi on maksuton jos lapsi ei ole hoidossa ja vaikka ei irtisano paikkaa. Noi pitäisi kertoa kun tehdään hoitosopimusta lapsesta.
Mulle se, että lapsi pääsee samaan jo tutuksi tulleeseen hoitopaikkaan, on tärkeämpää kuin jokunen sata euroa.

XXS
Meille olisi aikoinaan käynyt samalla tavalla, ellei perhepäivähoitaja olisi asiasta etukäteen kertonut. Oltais kolmen päivän hoidosta jouduttu maksamaan koko kuukauden maksu. Tuollaisista asioista pitäisi kyllä informoida vanhempia hyvissä ajoin jo keväällä.

myy
Alkuperäinen kirjoittaja Henrika:
Mulle se, että lapsi pääsee samaan jo tutuksi tulleeseen hoitopaikkaan, on tärkeämpää kuin jokunen sata euroa.
näinhän se tietysti lapsen kannalta on, me taas tehdään niillä kahden kk:n hoitomaksuilla hurjan paljon kesällä.. unohdin mainita, että lapsia on mulla useampi ja menevät sitten kimpassa mahdolliseen uuteenkiin paikkaan. sopeutuminen helpompaa kuin yhden lapsen.

poikia3
Minäkin tuon tiesin.

Se hoitopaikka on teidän lapselle varattu, vaikkei lapsi olekaan hoidossa, siis paikalle ei voi ottaa ketään toista, ja henkilökunta pitää kuitenkin olla varattuna.

Kun lapsi ei ole päivääkään hoidossa, hoidosta maksetaan puolet hoitomaksusta. Meillä Espoossa heinäkuu on maksuton jos lapsi on ollut edellisen vuoden elokuusta asti hoidossa.

Minusta jos hoitopaikka on varattuna, siitä ilman muuta pitää maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Siihen teidän lapsen paikalle ei voida ottaa uutta lasta, koska paikka on varattu teidän lapselle. Siksi siitä pitää maksaa. Tavallaan varausmaksua.
juu tajuun ton, mut siltikin mun mielest melkoisen paljon "varaus maksua",
niin ja sulle tiedoks joka laitoit jotain jostain lapuist joite en sun mielest ole lukenut....niin eipä oo lappuja näkyny, varmaan kaupungin työntekijöil lomat pukannu päälle tai jotain muuta.....

päiväkodintäti
Noinhan se menee ...Jos lapsi yhdenkin päivän kuusta hoidossa menee koko kuukauden täysi maksu.Jos lapsi pois koko kuukauden menee puolen kuukauden maksu ja jos on aloittanut hoitosuhteen 1.8-06 tai sitä ennen saa yhden maksuvapaan kuukauden (yleensä se on heinäkuu),tosin silloin pitää olla pois myös kesällä kuukauden hoidosta.
Jotkut vanhemmat irtisanovat lapsensa koko kesäksi tai esim. kesä-heinäkuuksi jos on alle 3-vuotiaasta kyse sillä silloin saa kotihoidontuen ja nuo kaikki maksut jäävät pois.AIKA iso säästö.He hakevat samaa tarhapaikkaa yleisessä haussa jo huhtikuussa jolloin haku päällä.Tuuria on saako saman pikan vai ei...se on sitten vanhempien oma valinta katsovatko rahan vai saman hoitopaikan tärkeämmäksi.Meidän pienessä kaupungissa sama paikka on kyllä yleensä järjestynyt.

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä niistä päivistä jolloin ei oo tarvetta hoidolle, niin maksetaan takaisin, tai siis huomioidaan laskussa sitten..
Tämä ei pidä paikkaansa.

Ainoa tilanne jolloin saa alennusta hoidosta on jos lapsi on sairauden vuoksi poikkeuksellisen paljon poissa hoidosta.

Ite haluan lapsen kesän jälkeen samaan hoitopaikkaan, ja siks joudutaan maksaa kesäkuusta puolikas maksu, vaikkei päivääkään hoidossa ( jos olis ollu päivänkin koko maksu olis menny ). Tosin heinäkuu on sit ilmanen, vaik lapsi oiskin hoidossa ( ei oo ). Sit elokuussa pääsee taas tutulle hoitajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Meille olisi aikoinaan käynyt samalla tavalla, ellei perhepäivähoitaja olisi asiasta etukäteen kertonut. Oltais kolmen päivän hoidosta jouduttu maksamaan koko kuukauden maksu. Tuollaisista asioista pitäisi kyllä informoida vanhempia hyvissä ajoin jo keväällä.

minusta myös olisi ollut asiallista jos hoitajat olisivat kertoneet asiasta, koska sanoin jo kun lapsi aloitti 21.5 hoidossa että tarvetta ei ole aluksi kuin 3vkoa ja sitten taas elokuun alusta....

-
näinhän se tietysti lapsen kannalta on, me taas tehdään niillä kahden kk:n hoitomaksuilla hurjan paljon kesällä.. unohdin mainita, että lapsia on mulla useampi ja menevät sitten kimpassa mahdolliseen uuteenkiin paikkaan. sopeutuminen helpompaa kuin yhden lapsen.
Juu, meilläkin on useampi lapsi, silti sama hoitopaikka pidetään kesän ylikin.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja rokkiäiti:
tulot ylittyy????
molemmat kun käydään töissä niin eipä siinä paljon tartte ruvet pullikoimaan täyttä maksua vastaan, jos sitä tarkoitit....
No meil on molemmat töissä, eikä me silti jouduta täyttä maksua maksaa..

päiväkodintäti
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
mun mielestä niistä päivistä jolloin ei oo tarvetta hoidolle, niin maksetaan takaisin, tai siis huomioidaan laskussa sitten..
Tämä ei pidä paikkaansa.

Ainoa tilanne jolloin saa alennusta hoidosta on jos lapsi on sairauden vuoksi poikkeuksellisen paljon poissa hoidosta.
Alennusta saa jos lapsi on yhteen pötköön vähintään 11 hoitopäivää pois sairauden takia.

moi
Tämä ei pidä paikkaansa.

Jos lapsi on säännöllisesti poissa hoidosta osan kalenterikuukautta ja hoitopäiviä on enintään 17 huomioida vapaapäivät maksua alentavina.
Mutta toki siis loma ei ole säännöllistä pois oloa..

myy
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Juu, meilläkin on useampi lapsi, silti sama hoitopaikka pidetään kesän ylikin.

No niin se sopii teille ja tämä meille:)

päiväkodintäti
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Tämä ei pidä paikkaansa.

Jos lapsi on säännöllisesti poissa hoidosta osan kalenterikuukautta ja hoitopäiviä on enintään 17 huomioida vapaapäivät maksua alentavina.
Mutta toki siis loma ei ole säännöllistä pois oloa..

Ei tule automaattisesti...Vaan lapsesta pitää tehdä erikseen OSAHOITOSOPIMUS.Siis kirjallisesti päivähoitotoimistoon tai päiväkodin johtajalle.

Yhteistyössä