tiesittekö tämän.....mä en ja nyt ottaa päähän!

Verokarhu laiskana
Tähän on kiiteltävä tätä meidän tuppukylä-kuntaa joka tänä keväänä teki päätöksen että hoitomaksua ei peritä jos lapsi ei ole kesäkuukausina hoidossa ja silti saa pitää hoitopaikkansa.

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä niistä päivistä jolloin ei oo tarvetta hoidolle, niin maksetaan takaisin, tai siis huomioidaan laskussa sitten..
Tämä ei pidä paikkaansa.

Ainoa tilanne jolloin saa alennusta hoidosta on jos lapsi on sairauden vuoksi poikkeuksellisen paljon poissa hoidosta.
Jos lapsi on säännöllisesti poissa hoidosta osan kalenterikuukautta ja hoitopäiviä on enintään 17 huomioida vapaapäivät maksua alentavina.
Mutta toki siis loma ei ole säännöllistä pois oloa..
Juu, näin toki, mutta loma ei ole säännöllistä poissaoloa, josta alennusta tulisi. Meilläkin lapset ovat 4 päivää kuukaudesta poissa hoidosta ja saavat alennusta 4 % per poissaolopäivä.

Ja nuo alennukset sairauspoissaolojen takia ovat hankalia, sillä harvoimpa kuun alussa tietää lapsen joutuvan olemaan poissa hoidosta paljon ko. kuukautena, minulla ei esim. ole tapana ottaa joka sairaudesta lääkärintodistuksia, joita sitten tarvitsisi alennusta hakiessaan.

minusta olis loogista jos maksettaisiin niiltä päiviltä kuin hoidossa, ja minä vielä kesäloman alussa manasin että kun ottaa nyt lapsen pois niin ikävää kun just oppinut tunteen hoidossa kaverit niin nyt ei nää niitä koko kesänä...jos olsin tiennyt että maksetaan joka tapauksessa niin olisin ainakin yhtenä päivänä viikossa vienyt vähäksi aikaa leikkimään niin olisi pysynyt kaverit ja hoitajat tuttuina....lapsi kuitenkin vasta 1v4kk niin helposti unohtuu tutut naamat...

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja rokkiäiti:
minusta olis loogista jos maksettaisiin niiltä päiviltä kuin hoidossa, ja minä vielä kesäloman alussa manasin että kun ottaa nyt lapsen pois niin ikävää kun just oppinut tunteen hoidossa kaverit niin nyt ei nää niitä koko kesänä...jos olsin tiennyt että maksetaan joka tapauksessa niin olisin ainakin yhtenä päivänä viikossa vienyt vähäksi aikaa leikkimään niin olisi pysynyt kaverit ja hoitajat tuttuina....lapsi kuitenkin vasta 1v4kk niin helposti unohtuu tutut naamat...
Jos hoidosta maksettaisiin vain niiltä päiviltä, kun lapsi oikeasti on hoidossa, pitäisi hoitomaksun per päivä olla huomattavasti suurempi.

Tai sitten pitäisi olla sopimus SÄÄNNÖLLISISTÄ POISSAOLOPÄIVISTÄ, jolloin poissaolosta saisi alennusta.

Oikeasti päivähoito on jo nyt niin edullista (vaikka viekin ison osan meidänkin tuloista), ettei päivähoitomaksut kata lähellekään päivähoidon kustannuksia. Eli minä en kyllä kannata järjestelmää, jossa maksetaan vain läsnäolopäivistä

Yhteistyössä