Toi lapselle äksyily tai kovin kourin käsittely on vähän suhteellista. Meillä on joskus viety lapsi hoitoon niin että haalari ja kengät on kassissa, koska yhteistyötä pukemiseksi ei ole saatu aikaan. Samoin olen joskus lapsen riisunut puoliväkisin hoitopaikassa, koska minusta aikuinen päättää milloin hoitoon mennään ja milloin sieltä tullaan.
Kyllä mä halaan ja pussailenkin, ja lapset ovat aina iloisia siitä että äiti/isä tulee hakemaan.
Mutta toi että hakutilanteita jotenkin tarkkaillaan ja vahditaan miten kiukuttelevan lapsen kanssa toimii, on vähän niin ja näin. Pitäiskö lapselle antaa periksi ja käyttää tilanteeseen puoli tuntia kun se riittää että KERRAN pukee vaatteet puoliväkisin ja näyttää että aikuinen on se joka päättää asioista.
Mä olen välillä katsonut hoitopaikassa sellaista showta kun lapsi ei halua mennä hoitoon, jätetään oven taakse, isä menee sisään, maanittelee, yrittää uusiksi. Vielä puolen tunnin päästä kun seison linkkipysäkillä tuo isä on siellä päiväkodissa neuvottelemassa lapsensa kanssa jäisikö se hoitoon vai ei.
Sorry vaan mutta pidän omaa metodiani parempana.