tiesittekö että teitä tarkkaillaan kun haette / viette lasta päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja mitä vit....?
  • Ensimmäinen viesti
Joskus me halataan ja suukotellaan, joskus riidellään. Joskus lähdetään iloisina ja joskus itkien. Ajatus siitä, että hoitotätien edessä pitäisi esittää malliäitiä ja hymyillä työpäivän surkeudesta huolimatta on aika karu.

Näin niinkuin kärjistäen, toivottavasti katsotaan sitä isompaa kuvaa eikä yksittäisiä hakukertoja.
Nimenomaan sitä yleiskuvaa. Tosin en katso kertaakaan läpisormien vaikka lapsen riuhtomista tms. Mut kaikilla on ne huonotkin päivänsä. Ei tarvi esittää. Eikä se että joskus puuttuu, meinaa ikuista leimaa ja sitä että vastaisuudessa ollaan aina seläntakana kyyläämässä. Samalla tavalla hlökunta kattelee lekurissa, terkan luona jne.

Saraldo
Musta olis outoa, jos eivät tarkkailisi. Ja jos vaikka tädit puhuisivatkin musta/meistä pahaa selän takana, ei se mua juurikaan hetkauta. Mitä mä en tiedä, ei mua todennäköisesti vahingoitakaan. Mä tiedän ja tiedostan itse, millainen äiti mä lapselleni olen. Ja sen perusteella mitä mä siitä tiedän, mulla ei ole mitään hätää eikä pelkoa mistään lastensuojeluviranomaisista.

mikä asenne
[QUOTE="...";25603493]kuuluu työnkuvaan ilmeisesti. Kun käytte lääkärissä lasten kanssa, myös siellä tarkkaillaan vanhemman ja lapsen välistä vuorovaikutusta lapsen iästä riippumatta.
Minun on välillä vaikea olla johdonmukaisen tiukka kun lapset kiukuttelevat iltapäivällä pukenistilanteessa. En ole pahana pitänyt sitä että hoitaja, joka tilanteen huomaa, sanoo, että pysy tiukkana vaan se palkitaan myöhemmin vaikka nyt tuntuu raskaalta.

Luotan näihin vanhoihin pph naisiin todella paljon ja nyt harmittaa kun yksi ihana jäi eläkkeelle ja tilalle tuli 20-vuotias tyttö... Ei prkl. Ryhmiksessä ovat lapseni...[/QUOTE]

20v ei ole tyttö sen enempää kuin sinäkään. 20v voi olla äiti olematta edes teiniäiti. Miksi 20v on automaattisesti huono hoitaja? Meillä nämä arviolta 20-25vuotiaat ovat lämpimimpiä hoitajia ja varmaan luonnollistakin sen ikäiselle olla pienen lapsen kanssa. :) Luotan nuorempaan naiseen yleisesti enemmän, yksilöeroja on aina ja ymmärrän sen, toisin kuin jotkut.

hmph
Täytyy olla kyseessä melkoinen uivelo, jos ei älyä sitä, että on tarkkailun kohteena.

Välillä olen tosi vittuuntunut viedessäni lasta hoitoon, mutta vitutuksen kohde ei ole lapsi tai sen käytös, vaan muiden hoitolasten vanhemmat. :rolleyes:

"diu"
Alkuperäinen kirjoittaja mikä asenne;25603732:
20v ei ole tyttö sen enempää kuin sinäkään. 20v voi olla äiti olematta edes teiniäiti. Miksi 20v on automaattisesti huono hoitaja? Meillä nämä arviolta 20-25vuotiaat ovat lämpimimpiä hoitajia ja varmaan luonnollistakin sen ikäiselle olla pienen lapsen kanssa. :) Luotan nuorempaan naiseen yleisesti enemmän, yksilöeroja on aina ja ymmärrän sen, toisin kuin jotkut.
Ei se 20 v huono hoitaja ole mutta nyt tuo kirjoittaja ei voi päästää ukkoaan hakemaan lapsia ettei ukko vaan näe nuorempaa, nättiä lihaa ;)

hmph
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25603803:
Mikä niissä vituttaa?
Jättävät autonsa mihin sattuu ja jättävät myös pk:n portin selälleen auki. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä. :kieh:
Sieltä ehtis ihan hyvin jotkut lapset livahtaa karkuun, jos niikseen tulee. Vieressä on melko vilkasliikenteinen katu (aamuruuhkan aikaan).

Tiedän että mua "tarkkaillaan" ja tarkkailen itsekin työssäni.
En tarkkaile millään haukankatseella, vaan ylipäätään olen siinä haku/tuonti-tilanteessa läsnä ja siinä nyt väkisinkin näkee mikä meininki lapsen ja vanhemman välillä. Ajan kanssa oppii tuntemaan jokaisen vanhemman ja lapsen välisen tyylin ja huomaa onko aihetta huoleen vai ei.
Mutta yhtälailla se vanhempi varmaan tavallaan tarkkailee mua, millainen mä olen hänen lapselleen, jääkö lapsi mielellään mun kanssani, halaako lapsi mua, alkaako jutella mulle vai huutaako vaan hysteerisesti jne. Aina on niin monta monessa ja itse en ainakaan ihan pienistä hätkähdä. Mun edessä saa lapsi raivota äidilleen ja äiti saa sanoa napakasti takaisin ilman että olen soittamassa sossuun. Maalaisjärki se on mikä jyllää :)

"vieras"
Toi lapselle äksyily tai kovin kourin käsittely on vähän suhteellista. Meillä on joskus viety lapsi hoitoon niin että haalari ja kengät on kassissa, koska yhteistyötä pukemiseksi ei ole saatu aikaan. Samoin olen joskus lapsen riisunut puoliväkisin hoitopaikassa, koska minusta aikuinen päättää milloin hoitoon mennään ja milloin sieltä tullaan.

Kyllä mä halaan ja pussailenkin, ja lapset ovat aina iloisia siitä että äiti/isä tulee hakemaan.

Mutta toi että hakutilanteita jotenkin tarkkaillaan ja vahditaan miten kiukuttelevan lapsen kanssa toimii, on vähän niin ja näin. Pitäiskö lapselle antaa periksi ja käyttää tilanteeseen puoli tuntia kun se riittää että KERRAN pukee vaatteet puoliväkisin ja näyttää että aikuinen on se joka päättää asioista.

Mä olen välillä katsonut hoitopaikassa sellaista showta kun lapsi ei halua mennä hoitoon, jätetään oven taakse, isä menee sisään, maanittelee, yrittää uusiksi. Vielä puolen tunnin päästä kun seison linkkipysäkillä tuo isä on siellä päiväkodissa neuvottelemassa lapsensa kanssa jäisikö se hoitoon vai ei.

Sorry vaan mutta pidän omaa metodiani parempana.

Yhteistyössä