Tiesitkö sinä mikä on "jakari"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25660100:
en tiedä. Jakoavainta olin tulossa veikkaamaan. Mikä se sitten on?

Nyt ei tule mitään "oikeita " sanoja mitä olisin täältä oppinut, mutta etupylly on aika ööh....:whistle:

Ilmeisesti se on nainen, jolla on useita seksisuhteita.

Etupylly oli minullekin uusi, mutta vielä sitäkin hilpeämpi oli se "letkupylly".
Sille repesin.

:)

Jakoavainhan se. Mutta oiskohan se negatiivinen ilmaisu sitten jonkinlainen lyhenne jakorasiasta, eli itseään jakavasta henkilöstä.

Jos, niin pakko todeta että kaikkea ne keksii.

-
Vaikka mies olenkin ja nämä työkalusanastot pitäisi olla hallussa, niin luulin kyllä tähän päivään saakka, että "jakari" on synonyymi/lempinimi jakoavaimelle. Tietysti tuon härskinkin merkityksen suht äkkiä tajuaa, kun osaa ajatella ko. substantiivia siltä kannalta.
"Provo" on ainakin sana, jonka olen oppinut palstalta. Ennen tänne tuloa en ollut koskaan kuullut.

Arvasin kontekstista tarkoitteen. Itse käytän sanaa vain jakoavaimesta.

Voisko jakoavain ollaki muuten semmosten kevytkenkäisten miesten nimitys? Kun niillon se uloke (avain) jota ne sohii kaikkiin (avaimen)reikiin?

White Trash yhdistettynä suomalaiseen yhteiskuntaan on myös palstalta opittu juttu.
Ennen en olisi osannut ajatella että sen kriteerit täyttäviä ihmisiä löytyy täältä vaan pidin sitä ihan amerikkalaiseen trailer-kulttuuriin liittyvänä halventavana nimityksenä.

:)