V
vinkiksi muille
Vieras
www.vero.fi Sieltä kun etsii Vero%laskuri 2007 ja syöttää sinne kaikki tarvittavat tiedot, niin laskuri kertoo tuletko saamaan mätkyjä vai palautusta vuodesta 2007. Laskelman lopussa melkein alimmaisena lukee veron tarve ja laskuri laskee siihen kohtaan miinus tai plusmerkkisen luvun, niin tietää kumpaa tulee saamaan mätkyjä vai palautusta. Mulla esim tuli siihen verontarve n -300 eli tulen saamaan suunnilleen sen verran palautusta ensi joulukuussa. Mun mielestä kiva tietää jo tässä vaiheessa, koska olen kotihoidontuella eli vähän rahaa käytössä. Jos olis tullut mätkyjä, vielä olisi mahdollista maksaa ennankontäydennysmaksua ja välttyä siten mätkyiltä ens joulukuussa. Jouluna on muutenkin ylimääräisiä menoja, enkä halua silloin mitään mätkyjä maksella.
Tietojen tarkistamiseen tarvitset tarkat tiedot tuloista ja vähennyksistä. Vuoden viimeinen tilinauha, Kelan yhteenveto maksuista ja veronpidätyksistä, pankin vuosi-ilmoitus maksetuista koroista jne ja tarvittavat tiedot kun sinne laskuriin syöttää, niin saa vähän käsitystä mitä tuleman pitää.
Tietojen tarkistamiseen tarvitset tarkat tiedot tuloista ja vähennyksistä. Vuoden viimeinen tilinauha, Kelan yhteenveto maksuista ja veronpidätyksistä, pankin vuosi-ilmoitus maksetuista koroista jne ja tarvittavat tiedot kun sinne laskuriin syöttää, niin saa vähän käsitystä mitä tuleman pitää.