tiehyttukosta pukkailee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-tiinemamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-tiinemamma

Vieras
Miltä se tuntuu jos on tiehyttukos,ku imettää...?

poitsulla pari hammasta jo alhaalla että erehdynkö mä hänen purevan mua siitä nännistä,vai mitä?Sattuuko siihen nänniin imettäessä,jos on se tiehyttukos?

Mulla vielä semmonen valkoinen pilkku tullu siihen nänniin..Pännii vaan ku se on mun parempi rintakin;/

no mulla ainakin tuli molempiin rintoihin yhtäaikaa, maito siis pakkautui niihin ja tisseistä tuli kivikovat. sain tilanteen "laukastua" niin että pumppasin sähköpumpulla ihan hillittömästi ja samalla hieroin rintoja aika kovin ottein. sattui hitosti mutta kun sai maidon ulos niin helpotti oloa. toistin tuon monta kertaa.

Mulla oli ainakin noita tiehytukoksia ja oireet oli noita. Yleensä tiehyt aukeni ennenkuin rinta ehti pakkautua ja tulehduksen oireita tulla. Nänni oli pirun kipeä. Aina tuli vain yhteen rintaan kerrallaan. Erityisesti, jos rintaan tuli vetoa meni tiyhyt tukkoon.

Imetä lasta makuultaan niin, että lapsen jalat ovat päätäsi kohti ja pää jalkojasi. Näin leuan imuvoima kohdistuu eri kohtaan, jos yleensä imetät päät samaan suuntaan.
Suihkuttele suihkussa ja hiero rintaa. Imetä tiuhaan, ettei pääse tulehduksesksi asti.

Minulla on ollut kipua myös nännissä. Toki rintakin tuntuu "hankalalta" ja paineiselta sekä pakottavalta. Myös suihkussa voi keventää maitolastia käsin - lämmin suihku auttaa. Se puraisu tirpaisee ja sen tunnistaa kyllä mielestäni selvästi.

En tiedä miten muut tulehdukset rinnassa ilmenevät. Esim hiiva. Onko lapsellasi peitteitä suussa, sammasta tai muuta (vaaleaa katetta joka ei maitoa). Tämä nyt täysin jossittelua minulta mutta mietetin,että voisi joku tuollainenkin tehdä laikun ja kipua nänniin.

Yhteistyössä