Tiedoksianto haastemieheltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja olen varma etten ole syyllistynyt mihinkään rikokseen. Enkä pääse YKSIN ruoka- tai kahvitauolle vaan aina on muita ympärillä. Nyt pistin haastemiehelle kellonaikoja milloin olisin puhelimen tavoitettavissa jotta se voi soittaa.

Tuleeks ne mukaan vessaankin? Eikai ne seuraa sua jokapaikkaan? Varmasti löytyy joku kohta ja paikka soittaa jos aivan tosissaan haluaa. Munkin töissä on kirjaimellisesti kokoajan korvia ympärillä, sitten kävästään soittamassa jossain missä ei muita ole. Pakolliset asiat saa soitella työaikana ja poistua.

Vessassa äänieristys myös todella huono. Kaikki yleiset tilat on avoimia, pitäisi lähteä ulos soittamaan. Ja eiköhän se haastemies soita niinä aikoina mitä ehdotin joten se selviää sitten. Ajattelin vain kysyä että mitä se ehkä voisi olla, hyvä jos se on vain lasku, en todellakaan kaipaa mitään ylimääräistä stressiä enää.

No jo on työpaikka ellei vessaankaan voi mennä soittamaan :o

Puhelimesta saa sitä ääntä laitettua pienemmälle ettei ulkopuoliset kuule läpi mitä toinen sanoo. Mikset mee kahvitauolla ulos soittamaan? Ei se haastemies 24/7 töissä ole

Kannattaa myös muistaa, että jos haastemies ei tavoita puhelimella, se tulee käymään. Haastemies ei oo mikään gallup-haastattelija tai puhelinmyyjä, joka jättää rauhaan, jos ei saa kiinni. Ja haastemies tulee tarvittaessa myös työpaikalle tavoittamaan, jolloin jokainen paikallaolija pääsee todistamaan tilannetta.

Kokemus. Mun tapauksessa tuli kylläkin kotiini.

Jos nyt et pikaiseti ota yhteyttä haastemieheen, niin se tulee kotiin tai työpaikalle hakemaan allerkirjoituksen haastehakemukseen. Kyllä se sinut löytää, vaikka sitten sieltä työpaikalta, missä et halua kenenkään tietävän.

Välil ne pitää noutaa henk.koht tai soittaa jos et esim. ole vastannut puhelimeen kun on soittanut sulle asiasta. Ja niis lapuis lukee soittoajat ja varmasti voit vaik kusitauol soittaa siin menee n.3min ku asia hoidettu. Enkä usko et sul on vessaski aina joku mukana..?

Laki muuttui 1.6.2010. LINKKI: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1734/17340004000#L11

Ennen tiedoksiannot toimitettiin esisijaisesti postitse. Nykyään osan asiakirjoista voi tiedoksiantaa puhelimitse. Tiedoksiantoon menee noin 1-2 min, jonka jälkeen tiedoksiannetut asiakirjat voidaan lähettää sähköpostiin tai kotiosoitteeseen postitse. Haastemiehillä ei ole työaikaa. He voivat työskennellä 24/7, mutta yleensä heidät velvoitetaan vastaamaan puhelimeen mahdollisuuksien mukaan ainakin virka-aikana ark. 8-16:15. Ainakin vastaajaan voi jättää viestin tai voi laittaa tekstiviestin.

Mikä oli alkuperäinen tiedoksianto?

Jos nyt et pikaiseti ota yhteyttä haastemieheen, niin se tulee kotiin tai työpaikalle hakemaan allerkirjoituksen haastehakemukseen. Kyllä se sinut löytää, vaikka sitten sieltä työpaikalta, missä et halua kenenkään tietävän.

Meillä haastemies soitti puolisolle ja käski ottamaan yhteyttä. Kannattaa siis itse ottaa yhteyttä ennen kuin aletaan etsiä muuta kautta...

Mulle tuli haaste, jossa yksityinen pysäköinnin valvonta uhkasi viedä asian käräjäoikeuteen. Haastemies vaan totesi, ettei tämä ole sitten mikään heidän juttu ja mikään asia ei ole mennyt oikeiteen asti ja kyse on vain uhkauksesta, jota ei välttämättä toteuteta. Olin maksanut jo sen laskunkin ja haastemies sanoi että mitään tarvi tehdä. Turhaan juoksuttavat noilla "uhkailuilla".

Haaste voi tulla myös, jos asut vuokralla ja olet ajanut liian usein kiellettyihin paikkoihin. en tiedä voiko naapurin ilmoituksesta tulla varoitus, mutta yksityisen pysäköinninvalvonnan takia voi tulla.

Yhteistyössä