Tiedättekö miten elatustuen nyt käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
kela maksaa perhe-eläkettä ja se puolorvon eläke tulee sit kaupungilta. Näin mä muistelisin.

onko sillä merkitystä jos he eivät asunut yhdessä??
isä etävanhempi

no en oo varma onko, mut ainakin näin ajatellen ei kai sillä pitäis olla... elatusvelvollinenhan isä on vaikka olisi etävanhempikin.. varma en kyllä oo.

kela maksaa perhe-eläkettä ja se puolorvon eläke tulee sit kaupungilta. Näin mä muistelisin.

isä etävanhempi

Nuo tuet tulee vaikka ei ikinä olis asunut yhdessä. Vanhemman menettäneen lapsen huoltajalle maksetaan nuo tuet. Markka aikaan tuo oli jotain 1500mk/kk. Nyt tämän hetkistä suuruutta en tiedä. Mä soittelisin sosiaalitoimistoon lastenvalvojalle ja kysyisin asiasta. Kyllä ne sieltä sit sanoo minne pitää soittaa jos eivät itse tiedä.

isä etävanhempi

Ei mitään merkitystä.

Mieheni exän pojalta kuoli isä eikä ne koskaan asunut yhdessä,lapsen isän pitää olla tunnustanut lapsi itselleen,jos jotain epävarmaa onko lapsi vainajan otetaan dna näyte ruuminavauksen yhteydessä.
Siinä testataan myös äiti.

KElalta lapsen perhe-eläkettä, työnantaja saattaa maksaa jotain, riippuu paikasta, ja mikäli on ollut kaupungilla/kunnalla töissä olikohan viimeisen 10vuodenaikana tietyn aikaa niin saa kertakorvauksena kuntien eläkevakuutuksesta tietyn summan se oli markka aikaan 134 600mk mikä jaettiin kaikkien lasten kesken ristilisesti.
Heataan kaupungintalolta ainakin joensuussa.. numeron voin yrittää ettiä jos haluut mistä voi kysellä lisää jos asia liikuttaa teitä?

Yhteistyössä