Tiedän ettei alkuraskaus tunnu isosti mutta kertoillaan miten on voitu aavistaa pienesti raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HöyhenenSipaisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HöyhenenSipaisu

Vieras
Niin tiedän ettei pahoinvointi ala ekana päivänä raskautumisesta eikä vauva potki rv0+2 mut onko mitään mistä ootte aavistanut että raskautuminen on tapahtunut ennen plussausta?
Esikoista ei suunniteltu mutta mulle tuli ikäänkuin vauvakuume ekaa kertaa elämässäni vaikka tietämättäni olin jo raskaana. Eli katselin kaupoissa sivusilmällä kaikkia vauvajuttuja ja mietin tosi tunnepitoisesti että mitenkähän onnellisia mun vanhemmat olisi jos niistä tulisi mummo ja pappa ja sit yksin jopa itkin näille ajatuksille. Sit rv6 tajusin että pitäisköhän tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti ku en ollu aikasemmin erityisesti edes pitänyt lapsista saati sitten itkenyt omille jutuille=)
Nyt tästä on 4vuotta ja ollaan ruvettu kokeilemaan jos saatais vielä toinen lapsi. Nyt mulle tuli aamulla sellanen outo fiilis ku oon hymyilly heti aamusta asti et mietin että voiskohan mun mahassa tapahtua jotain jännää parhaillaan <3

mä myös rupesin miettimään paljon omaa lapsuuttani ja kaikkia leikkejä mitä en oo moniin vuosiin edes muistanut. Näin jopa unta kuinka leikin kaverini kanssa barbeilla ja ne oli semmosia tosi ihania "paluu lapsuuteen" väläyksiä. Myös vatsassa oli semmonen pieni tunne, vähän niinku jnnittäis jotain mutta semmonen paljon kevyempi. Sitten plussauksen jälkeen se kyllä vaihtui ihan kunnon pahoinvointiin =)

Mulla takana kaksi "raskautta", toinen meni kesken rv 10 ja toinen hyvin loppuun saakka. Kummassakin tapauksessa ennen plussaa, n. kp 25 tunsin kipua kohdunnapukassa. Tuo kipu tuntui siis yhdynnässä. Vatsa turposi muodottomaksi, paljon pahempi kuin vaikka menkkojen aikaan. Tissit oli myöskin kipeät molemmilla kerroilla jo ennen plussatestin tekoa. Tiesin jo ennen testien tekoa että raskaana ollaan, kun olo oli niin erilainen kuin tavallisesti.

Mä näen hyvin selkeitä unia alkuraskaudesta. Muistankin ne hyvin. Olen lukenut muillakin olleen samanlaisia oireita ja johtuu aineenvaihdunnan kiihtymisestä ja hormooneista. Myös tunneherkkyys lisääntyy.

Mulla tuli 6 päivää ennen kuin kuukautisten olis pitäny alkaa sellanen tunne et vaan tiesin olevani raskaana. Näin siis molemmilla kerroilla ku oon ollu raskaana. Ja tosiaan kestäny se tunne noin pari viikkoa, ja vasta useampi päivä kuukautisten poisjäännistä tullu eka hailu haamu testiin...

mä liikutuin kanssa kyyneliin kaikesta vaikka normaalisti oon viimenen joka itkee yhtään millekään. Häpesin jo mennä töihin ku pieninki "vein koirani lääkäriin rokotukseen" sai silmät vesittymään.

No jos lähetään siitä että todennäköisesti rv0+2 on vielä kierron alkumenkat käynnissä, niin eihän silloin olla vielä raskaanakaan...

Molempien muksujen kohdalla mä oon alkanu voimaan pahoin jo ennen ku menkat ollu myöhässä, ja oon ottanu asiat vähän ylireagoiden.

Mulla ei raskauksia ennestään, mutta olo on jotenkin erilainen, siis psyykkisesti, eikä kuukautisia ole tullut. Tosin eilen ja tänään tuntuu että olen valmistautunut siihen mahdollisuuteen etten olekaan raskaana. Rusehtavaa niukkaa vuotoa ollut nyt 5 pv, ei ollenkaan kuten tavalliset kuukautiseni. Mistä tuo rusehtava vuoto johtuu? voiko sitä olla vaikka olisi raskaana ja kuinka kauan sitä voi tulla? Kierto on ollut 24pv ja viime lauantaina olis pitänyt alkaa, muttei ole kuulunut. Ei mitään kipujakaan ole ollut. Helposti nainen huijaa itseään kuvittelemalla olevansa raskaana ja ajattelee kaikki oireet positiiviseksi :)

Mulle tuli esikoisen aikaa tunne, että kaikki ei ole normaalisti ja aavistus olenkohan raskaana. Työpäivän jälkeen menin apteekin kautta kotiin ja kaksi viivaahan siihen testiin piirty.

Alkion kiinnitymisen tunsin hetkellisenä vihlaisevana kipuna. Muistan tarkaan ajan ja paikan, kun tapahtui. Aloin hymyilemään itsekseni, ja TIESIN olevani raskaana. Tämä siis toisesta lapsesta. Esikoisesta en tajunnut mitään, ennen kuin menkat oli myöhässä ja pahasti :D

Mulla alkoi kevyttä pahoinvointia tuntua tosi varhaisessa vaiheessa. Ensin istuessa bussissa selkä menisuuntaan tuli todella huono olo mutta en erityisesti kiinnittänyt tähän huomiota. Ja sitten kahdesta alkoholiannoksesta tuli "krapula", jota myös kummastelin. Nämä siis aika monta päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Tein raskaustestinkin joitain päiviä ennen odotettuja kuukautisia ja plussa näytti:) Enää en muista tarkkoja päiviä sillä tästä on jo lähes kolme vuotta aikaa.

Yhteistyössä