Tiedättekö te, lapsettomat koiranomistajat, millaista on pestä koiranpskaa lasten kengistä??

• Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Näitä ketjuja kun lukee niin tulee olo, että ihan turhaan oman koirani jätökset kerään pois. Haukut tulee kuitenkin. Yleistyksiä yleistyksien perään ja kommentteja miten idiootteja meistä jokainen koiranomistaja on. Saako teidän äitiytenne tuomita myös kun yksi idiootti pieksi muksunsa ja toinen jätti ruuatta?

"vieras"
Anteeksi, mutta mikä vertailuttaminen tässä nyt on menossa. Totta vitussa mä huolestun kaikesta paskasta mitä maailmassa on, mutta tuohon koiranpaskaan ja sen määrään luulisi nyt vaan olevan helpointa vaikuttaa. Jos haluaa.
Siitähän se on kiinni, viitsimisestä.
No hmm. Koiranpaska kengässä tai tienreunassa ei aiheuta kellekkään esim. syöpää. Ja mikä sitten on järkevää, kerätä koirankikkareet muovipusseihin, ja kiikuttaa niitä roska-autolla kaatopaikoille maatumaan, jossa se maatuminen kestää vuosia ja maksaa rahaa. Luonnollisintahan on että se paska maatuu luonnostaan sinne mistä on tullutkin. Se paskan määrähän ei muutu, oli se sitten paikassa a tai paikassa b.

Tokikaan sitä ei tartte paskattaa keskelle jalkakäytävää tai jonkun kotiovelle, mutta ei ne paskat siellä tien ja ojanpientareilla pitäs haitata näin paljoa.

Mutta lisää vaan roskaa säilöttäväksi sukupolville, jee. Sepä se on luonnollista ja terveellistä.

"vieras"
kuinka kukaan voi liikkua lasten kanssa luonnossa, kun siellä eläimet ulostavat aivan vapaasti?
esim. metsissä, joissa marjastetaan, sienestetään yms, on mättäät täynnä erilaisten eläinten ulosteita.
maailma taitaa olla aika epähygieeninen paikka?

"..."
Tiedättekö, helpottanu kummasti elämää tämä minun ajattelumalli: niin kauan ku ihmiset heittelee roskia, rikkoo pulloja, tiputtelee tumppeja luontoon, niin niin kauan annan koirani paskantaa tasan niin keskelle katua ku niitä tumppejaki on heitelty. Ja tässä mietin luontoa, en niitä pilttien kuomia (tosin oma piltti ei oo ikinä astunu sontaan).

Kerran eräs porkkanapää alko nuiluamaan, ett pitäis kerätä sonnat ojan pohjalta, ettei laps astu päälle. Pyysin nöyrimmästi, että kunnioittais lastansa niin, ett opettais kävelemään kävelytiellä, eikä ojan pohjalla.

Onpas taas tosi omituinen ketju. En voi ymmärtää ihmisten asenteita, jos ei kyseessä ole vain halu haastaa riitaa muiden kanssa.
Tupakantumppien heittäminen kadulle on inhottavaa. Roskien heittäminen kaduille on inhottavaa. Koirien kakattaminen keskelle katua on inhottavaa. Pullojen rikkominen kaduille/pihoille on inhottavaa.
Se, että joku tekee inhottavia asioita ei tarkoita että muut saavat siitä oikeutuksen omien inhottavien asioiden tekemiseen.

Joku voisi selittää minulle miksi koiraa ei voi ohjata pois kävelytieltä tekemään tarpeitaan. Miksi on hyväksyttävää antaa koiran kakata keskelle tietä?Siitähän tässä on yksinkertaisimmillaan kyse.
Ystäväni osasi valaista asiaa. Hänen toinen koiransa on sen verran pieni ettei pääse kiipeämään korkeaksi aurattujen lumipenkkojen päälle kovin pitkälle. Yrittää kyllä, mutta ei ihan onnistu. Kun lumet sitten keväällä sulavat, valuvat kakat lumen mukana tielle. Ei siis välttämättä olekaan kyse siitä että koirat kakkaisivat keskelle kävelytietä.

Oli pakko tulla kertomaan kun kukaan muu täällä ei kysymykseeni vastannut

"..."
Tiedättekö, helpottanu kummasti elämää tämä minun ajattelumalli: niin kauan ku ihmiset heittelee roskia, rikkoo pulloja, tiputtelee tumppeja luontoon, niin niin kauan annan koirani paskantaa tasan niin keskelle katua ku niitä tumppejaki on heitelty. Ja tässä mietin luontoa, en niitä pilttien kuomia (tosin oma piltti ei oo ikinä astunu sontaan).

Kerran eräs porkkanapää alko nuiluamaan, ett pitäis kerätä sonnat ojan pohjalta, ettei laps astu päälle. Pyysin nöyrimmästi, että kunnioittais lastansa niin, ett opettais kävelemään kävelytiellä, eikä ojan pohjalla.

Turkilmas
En nyt jaksanut koko ketjua kahlata, mutta pakko tähän silti on kommentoida :). Meillä on koira ja koira on ihan itse oppinut paskomaan ihmisten ilmoilla ojan pohjalle (tai muualle syrjään) ja täällä kotona, keskellä korpea, se menee tuonne metikköön asioilleen. En ole siis joutunut jätöksiä korjailemaan.

En tosiaan ymmärrä heitä, jotka valittaa paskasta muualla kuin kävelytiellä. Enkä kyllä ymmärrä niitä koiranomistajia, jotka ei paskaa korjaa sieltä kävelytieltä. Enkä edes niitä koiria, jotka ylipäätään paskoo tielle :D.

• Tykkää
Reactions: Kuperkeikka
"helmiina"
Koiranomistajat ovat pitkälti tosi laiskaa ja tomppelia sakkia. Kannattaa viskoa jotain valkoista jauhetta kotinurkille niin ne pelästyvät sen olevan myrkkyä eivätka anna koiriensa tehdä tarpeita alueelle. Oikeaa myrkkyäkin voi käyttää, jos sen käy keräämässä pois välillä. Lasinsirpaleet ovat toinen hyvä ansa. Kun on koiran tassut pari kertaa viiltyneet tietävät välttää aluetta. Kannattaa sijoittaa sirut niin, että töröttävät tiukkana massa, eivätkä juurikaan näy. Näin siru ei myöskään läpäise kenkää vaan vain koiran tassun.
Meillä hävisi kotinurkilta kaikki tomppelit koiranomistajat näillä keinoin. varsinkin sen jälkeen, kun yhden elävä paskakone jouduttiin lopettamaan, kun oli raadellut tassunsa kävelykelvottomaksi.

[QUOTE="...";25932404]Tiedättekö, helpottanu kummasti elämää tämä minun ajattelumalli: niin kauan ku ihmiset heittelee roskia, rikkoo pulloja, tiputtelee tumppeja luontoon, niin niin kauan annan koirani paskantaa tasan niin keskelle katua ku niitä tumppejaki on heitelty. Ja tässä mietin luontoa, en niitä pilttien kuomia (tosin oma piltti ei oo ikinä astunu sontaan).

Kerran eräs porkkanapää alko nuiluamaan, ett pitäis kerätä sonnat ojan pohjalta, ettei laps astu päälle. Pyysin nöyrimmästi, että kunnioittais lastansa niin, ett opettais kävelemään kävelytiellä, eikä ojan pohjalla.[/QUOTE]

Ja mitä tapahtuu kun kaikki alkavat noudattaa samaa periaatetta muissakin asioissa?

"vieras"
[QUOTE="helmiina";25932456]Koiranomistajat ovat pitkälti tosi laiskaa ja tomppelia sakkia. Kannattaa viskoa jotain valkoista jauhetta kotinurkille niin ne pelästyvät sen olevan myrkkyä eivätka anna koiriensa tehdä tarpeita alueelle. Oikeaa myrkkyäkin voi käyttää, jos sen käy keräämässä pois välillä. Lasinsirpaleet ovat toinen hyvä ansa. Kun on koiran tassut pari kertaa viiltyneet tietävät välttää aluetta. Kannattaa sijoittaa sirut niin, että töröttävät tiukkana massa, eivätkä juurikaan näy. Näin siru ei myöskään läpäise kenkää vaan vain koiran tassun.
Meillä hävisi kotinurkilta kaikki tomppelit koiranomistajat näillä keinoin. varsinkin sen jälkeen, kun yhden elävä paskakone jouduttiin lopettamaan, kun oli raadellut tassunsa kävelykelvottomaksi.[/QUOTE]

Ja sinä kuvittelet olevasi joku järjen jättiläinen?

Tämä on tietysti provoamista, mutta noista olisi vaaraa kaikille muillekkin eläimille kuin koirille, sekä myös esim. lapsille.

pöhköä
Täytyy sanoa, että koiranomistajana (ja myös kolmen lapsen äitinä) en ymmärrä koiran jätösten keräämättä jättämisen perustelua sillä, että maahan heitellään myös roskia, tumppeja, pulloja yms. Siis oikeesti. Jos joku käyttäytyy kuin ääliö, niin miksi pitää itsekin alkaa dorkailemaan? Ei toisten huonolla käytöksella voi oikeuttaa omaa huonoa käytöstään.

Mä kerään poikkeuksetta koirani peet, aina on peepussirulla mukana.

• Tykkää
Reactions: zenn
koiran tai kenen tahansa kakat keskellä tietä ärsyttävät. en mä ala tutkia ojan pohjia tai metsässä kävellessä että ketä sinne on tarpeensä tehnyt. talvesta kesään vaihtuminen on raskasta kaikessa mielessä, mutten jaksa tuhlata energiaa näihin koiran kakka juttuihin. ärsyttää tää lapset vs. koira keskustelu. mitä hittoa oikeasti? jos en oo ihan väärin ymmärtänyt niin kaikki me ollaan joskus oltu samanlaisia kiljuvia vaippaan kakkijoita ;) kylläpäs näillä lastenvihaajilla on ollut rankkaa lapsena, nimittäin vihata itseään!! ai kauheaa. tässä kohtaa missä kaikki koiran ulkoiluttajat huutaa et älä yleistä, kyllä mun koira niin sitten ne aloittaa sen marinan että kun lapset sitä tätä aina ja plääh. eli samaa yleistystä. toki, näitä tekstejä on huvittava lukea :D pakko sanoa että kyllä jotkut valitsevat hassusti että mistä sotansa käyvät.

• Tykkää
Reactions: Kuperkeikka
"Teo"
Joo, aloin tosissani inhota koiranomistajia kun hankin itse koiran. Aiemmin osasin tietty itse väistellä paskoja, mutta nyt kun lenkittää koiraa niin saa aina pestä sen tassut k..sipääkoiranomistajien jäljiltä.
Että haistakaa pitkä p..ska kaikki idioottiämmät

Huh huh!
[QUOTE="helmiina";25932456]Koiranomistajat ovat pitkälti tosi laiskaa ja tomppelia sakkia. Kannattaa viskoa jotain valkoista jauhetta kotinurkille niin ne pelästyvät sen olevan myrkkyä eivätka anna koiriensa tehdä tarpeita alueelle. Oikeaa myrkkyäkin voi käyttää, jos sen käy keräämässä pois välillä. Lasinsirpaleet ovat toinen hyvä ansa. Kun on koiran tassut pari kertaa viiltyneet tietävät välttää aluetta. Kannattaa sijoittaa sirut niin, että töröttävät tiukkana massa, eivätkä juurikaan näy. Näin siru ei myöskään läpäise kenkää vaan vain koiran tassun.
Meillä hävisi kotinurkilta kaikki tomppelit koiranomistajat näillä keinoin. varsinkin sen jälkeen, kun yhden elävä paskakone jouduttiin lopettamaan, kun oli raadellut tassunsa kävelykelvottomaksi.[/QUOTE]

Viillä kurkkusi auki niillä sirpaleillasi niin tämä maailma on hiukan parempi paikka. Sairas paska!

"Teo"
Miten hel..n vaikeaat ja työlästä se koiranpaskan kerääminen pussiin voi olla näille lähiövalaille?
Sis miksi ei voi sen vertaa tehdä?

Ai niin.... kun ahistaa on vaikeeta, työssä on tylsää ja salkkarit alkaa ei ehdi ja paskaakos sitä kenestäkään muista tarttee välittää.

T: villakoiran omistaja

Ystäväni osasi valaista asiaa. Hänen toinen koiransa on sen verran pieni ettei pääse kiipeämään korkeaksi aurattujen lumipenkkojen päälle kovin pitkälle. Yrittää kyllä, mutta ei ihan onnistu. Kun lumet sitten keväällä sulavat, valuvat kakat lumen mukana tielle. Ei siis välttämättä olekaan kyse siitä että koirat kakkaisivat keskelle kävelytietä.

Oli pakko tulla kertomaan kun kukaan muu täällä ei kysymykseeni vastannut
Ystävällesi ei lieneen ole juolahtanut mieleen, jos kakattaa koiran lumeen, totta hitossa se kakka siirtyy sulavan lumen mukana paikasta a paikkaan b.
Mutta tämä ei ole se varsinainen ongelma. Sillä tuoreet paskat keskellä jalkakäytävää ei voi olla talven aikana penkkaan paskotetun rakin jäljiltä.
Koiratkin voi opettaa niin, etteivät he pasko jalkakäytävien tai muiden kulkuväylien viereen, JOLLEI omistaja kykene paskoja pois keräämään.

dippi
Alkuperäinen kirjoittaja pöhköä;25932518:
Täytyy sanoa, että koiranomistajana (ja myös kolmen lapsen äitinä) en ymmärrä koiran jätösten keräämättä jättämisen perustelua sillä, että maahan heitellään myös roskia, tumppeja, pulloja yms. Siis oikeesti. Jos joku käyttäytyy kuin ääliö, niin miksi pitää itsekin alkaa dorkailemaan? Ei toisten huonolla käytöksella voi oikeuttaa omaa huonoa käytöstään.

Mä kerään poikkeuksetta koirani peet, aina on peepussirulla mukana.
Täysin samaa mieltä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25933106:
Ystävällesi ei lieneen ole juolahtanut mieleen, jos kakattaa koiran lumeen, totta hitossa se kakka siirtyy sulavan lumen mukana paikasta a paikkaan b.
Mutta tämä ei ole se varsinainen ongelma. Sillä tuoreet paskat keskellä jalkakäytävää ei voi olla talven aikana penkkaan paskotetun rakin jäljiltä.
Koiratkin voi opettaa niin, etteivät he pasko jalkakäytävien tai muiden kulkuväylien viereen, JOLLEI omistaja kykene paskoja pois keräämään.
Ei kun se ei siis tullu mulle mieleen :)
Meinasin vaan, kun ei kukaan koiranomistaja mullet vastannut, että tuo osin selittäisi ne "tiekakat". Eikös ne vois olla olleet jäätyneinä talven ajan ja nyt kuin tuoreita kun ovat sulaneet?

Kun mua ei siis häiritse ne ojissa ja pientareilla olevat kasat. Ihan itse voin pitää lapseni poissa niistä paikoista. Mutta ei tuo 1,5 vuotias osaa niitä tiellä olevia vältellä. Mun mielestä on hävytöntä jos joku oikeasti antaa koiran kakkia keskelle tietä. Kertoo taas paljon siitä asenteesta millä nykyään mennään.

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja Parru silmässäsi;25928725:
Aika harvalla lapsenomistajalla on varaa arvostella muita välinpitämättömyydestä. Koiranpaskaan olen tainnut elämäni aikana astua kahdesti, sen sijaan muiden lapset hankaloittavat elämääni lähes päivittäin. Vanhemmat antavat niiden juosta kaupoissa ja kaduilla, ne törmäilevät muihin ihmisiin, niitä pitää väistellä ja varoa. Vanhemmat antavat niiden huutaa ihan miten ne lystäävät, eivätkä tee elettäkään edes yrittääkseen hiljentää niitä, saatika että veisivät ne pois. Ne pilaavat kauppareissuni, ne pilaavat romanttisen illallisen ravintolassa ja lähes 100% varmasti ne pilaavat joka saatanan julkisilla kulkuvälineillä tehdyn matkan! TIEDÄTTEKÖ YHTÄÄN MILLAISTA SE ON???!!!! Pidä sinäkin AP ensin huoli ettei omat kersasi häiritse muiden elämää, ennen kuin alat valittaa muiden asioista! En vain ala vihata lapsiperheitä, vaan olen vihannut jo pitkän aikaa.
itselläkin lapsia mutta tämä on totta. Kaikki ajattelevat vain itseään nykyään. Ei ennen saanut huutaa tai häiriköidä muita.

Ketään ei haittaa jos omista kersoista on haittaa itselle mutta kyllä pitää toimia ja ripeästi jos kersoista on muille haittaa.

Ennen ei saanut olla toisille häiriöksi, nykyään kilpaillaan kenen kersoista on eniten haittaa toisille.

JJ82
Kumpaakin löytyy: aivovammaisia äitejä tai isiä jotka kuvittelevat ettei lapsen metelöinti ja muu kehno käytös haittaa ketään (MEIDÄN MUIDEN MIELESTÄ SE TEIDÄN KIRKUVA PENSKA EI OLE SÖPÖ), sekä aivovammaisia koiranomistajia jotka kuvittelevat että muille ihmisille on ok jos keskellä tietä tai lasten hiekkalaatikossa on viiden kilon stiffipaskat (jos paskat ei haittaa teitä niin paskattakaa se koira olohuoneessanne niin meidän muiden ei tarvitse astua omalla pihalla koiranpaskaan.)

Kakarat ja koirat kuriin niin kaikilla on hyvä mieli. Jos niiden antaa olla kusipäitä pienenä niin sitä ne ovat aikuisinakin.

t. Isä/koiranomistaja

Donatella
Jos koirani paskoo johonkin kriittiseen paikkaan, siivoan jos sattuu paskapusseja mukana olemaan. Mutta vituttaa raahata niitä saatanan pusseja ympärikyliä kun ei ole kakkaroskiksia! Ja Kakka maatuu, kaatopaikkajäte ei. Ostin 100%maatuvia pusseja mutta niissä lukee ettei saa laittaa kompostiin tai biojätteeseen! What? Mieluummin jätän ne paskat ulos.

Yhteistyössä