Tiedättekö jo kesälomanne ajankohdan?

  • Viestiketjun aloittaja "mummo"
  • Ensimmäinen viesti
"mummo"
Ens kuussa olisi jo yksi toiveviikko pyydettynä mutta meillä ei jostain syystä töissä lomia kerrota?! Uusi esimies tullut syksyllä ja alkanut ihme salailukulttuuri muissakin asioissa. Ärsyttävää! Onko tessissä tai jossain pössissä ihan lakipykälää milloin pitäisi lomat tiedottaa (kaupan ala)
 
"vieras."
Joo. Esimiestä ei oikeastaan edes kiinnosta. Meidän toimialamme sellainen, että juhannukselta hiljenee ja elokuun puolivälistä taas starttaillaan. Tuohon väliin melkein mikä tahansa lomajakso käy. Aiemminkin toki, mutta silloin voi olla syytä sopia backupista kollegoiden kanssa.
 
ve-la
Loma-aikana saamme ihan itse päättää koska olemme lomalla. En tiedä että muunakaan aikana pomo olisi koskaan kenenkään loma-anomusta hylännyt. Muistaakseni esimiehen on ilmoitettava lomasta viimeistään kuukautta ennen lomaa.
 
nhk
Minä olen yliopistosairaalassa töissä ja meidän piti ilmoittaa lomatoiveet maaliskuun loppuun mennessä, se oli joku virallinen deadline, en tiedä oliko meidän talon oma vai TES:ssä. Joka tapauksessa kun uusi lomakausi alkaa toukokuussa, pitää lomat olla työntekijöiden tiedossa hyvissä ajoin ennen sitä kun joillain se loma on heti toukokuussa (minäkin halusin viikon pätkän toukokuun puoliväliin). Googlettamalla ehkä löytyisi tietoa, kuinka paljon ennen tieto pitää olla työntekijällä. Meidän lomat vahvistettiin heti huhtikuun alussa, joten on ollut jo tovin tiedossa:)
 
"krista"
En tiedä, ja sen takia joudun kuuntelemaan jatkuvaa nalkutusta äidiltä ja anopilta kun heidän mielestä muut jo tiesivät omat lomat vuoden alussa, vaikka eri työpaikka.
 
"vieras."
[QUOTE="krista";29770179]En tiedä, ja sen takia joudun kuuntelemaan jatkuvaa nalkutusta äidiltä ja anopilta kun heidän mielestä muut jo tiesivät omat lomat vuoden alussa, vaikka eri työpaikka.[/QUOTE]

Kummallista nalkutusta. Mitä se äidillesi ja anopillesi kuuluu sinun lomat. Sanot vain, että enpä kerro.

On kyllä inhottavaa, kun lomia ei tiedä ajoissa. Itsekään en vielä tiedä. Viime ja sitä edellisenä vuonna sain tietää toukokuussa.
 
lääkäri
Olen tiennyt kesäloman ajankohdan jo tammikuussa. Mahdolliset jouluvapaat sovitaan syyskuun alkuun mennessä.

Julkisen sektorin sairaalassa lääkärinä, lääkäreitä pakko olla talossa tietty määrä aina. Ja luojan kiitos järkevä lääkäri pomona.
 
"vieras."
[QUOTE="mummo";29769872]Ens kuussa olisi jo yksi toiveviikko pyydettynä mutta meillä ei jostain syystä töissä lomia kerrota?! Uusi esimies tullut syksyllä ja alkanut ihme salailukulttuuri muissakin asioissa. Ärsyttävää! Onko tessissä tai jossain pössissä ihan lakipykälää milloin pitäisi lomat tiedottaa (kaupan ala)[/QUOTE]

Vuosiloman ajankohdan ilmoittaminen (23 §)
 
Miuski harmailee
Aloitan uudessa työssä ensi kuussa (jessssss!!!). Pidän palkatonta lomaa, mutta tarkkaa ajankohtaa en vielä tiedä. Ainakin koulujenalkuviikko - perheessä on vielä yksi ekaluokkalainen.
 

Yhteistyössä