O veri itsessään ei ole harvinaista, vaan itse asiassa yleisin veriryhmä maailmassa. Mutta O verestä on aina pulaa, siksi luovutus on tärkeää.Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:Tiedän O+ Meidän ambulanssi sairaanhoitaja, hyvä tuttumme katto mun äitiyskorttia, ja sille pisti mun veriryhmä silmään. Sanoi vaan et "jaaha, koiran verta. On niin harvinaista et kannattais luovuttaa". Mut mulla kun on niin herkkä maha, et en taida mennä luovuttelemaan. Itsekästä, I know..
Sama. En uskalla mennä luovuttamaan.Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:B+ en oo luovuttanu verta
Mutta OLETETTAVASTI enemmistö palstalaisita on joko äitejä tai sitten raskaana, jolloin viimeistään se veriryhmä on tullut tietoon.Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eiköhän jokainen oman veriryhmänsä tiedä?? et sinänsä typerä kysymys
ei sitä mistään tiedä jos sitä tietoa ei ole tarvinnut...esim. minunkin veriryhmä selvitettiin ekaa kertaa esikkoa odottaeesani.
Olen siis O+ ja en voi luovuttaa verta kun on hemppa on liian alhaalla
+ perään vielä..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:A.En ole luovuttanut verta.
Ja veriryhmän sain tietää 25v kun tulin raskaaksi.
Ehkä vanhempani ovat tienneet mutta ei ole tullut koskaan puheeksi.Täytyykin kysästä tietääkö ne.
Neuvolakortti auttaa..Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:Aika noloa, en muista. Vaikka olen synnyttänyt ja luovuttanut verta 2 kertaa :0