Mä kyllä sanon 5 vuotiaalle että vahdi pikkuveljeä (alle 2 v) jos mun täytyy käydä sisällä vaikka laittamassa hella päälle yms. Sillä muuten 5 vee unohtaa tyystin että hänellä on se pikkuveli.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
Ei kai sitä vahtimiseksi lasketa...
Päästän kyllä 5-vuotiaan ja 2,5-vuotiaan keskenään pihalle, mutta en mä pyydä kumpaakaan vahtimaan toista. Ne menevät vaan yhdessä leikkimään. :saint:
Juuri näin, en mäkään sano lapsille, että menkääs pihalle ja isompi sitten vahtii pienempäänsä. Leikkimään menevät keskenänsä.
5v unohtaa kevyesti että sillä on pienempi sisarus vaikka sille muistuttaisi siitä ennen kuin jätät lapset heitteille keskenään pihalle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mä kyllä sanon 5 vuotiaalle että vahdi pikkuveljeä (alle 2 v) jos mun täytyy käydä sisällä vaikka laittamassa hella päälle yms. Sillä muuten 5 vee unohtaa tyystin että hänellä on se pikkuveli.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
Päästän kyllä 5-vuotiaan ja 2,5-vuotiaan keskenään pihalle, mutta en mä pyydä kumpaakaan vahtimaan toista. Ne menevät vaan yhdessä leikkimään. :saint:
Juuri näin, en mäkään sano lapsille, että menkääs pihalle ja isompi sitten vahtii pienempäänsä. Leikkimään menevät keskenänsä.
Vai heitteillejätöksi se sitten tulkitaan jos äiti käy pikaisesti sisällä :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:5v unohtaa kevyesti että sillä on pienempi sisarus vaikka sille muistuttaisi siitä ennen kuin jätät lapset heitteille keskenään pihalle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mä kyllä sanon 5 vuotiaalle että vahdi pikkuveljeä (alle 2 v) jos mun täytyy käydä sisällä vaikka laittamassa hella päälle yms. Sillä muuten 5 vee unohtaa tyystin että hänellä on se pikkuveli.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
no mun kaverilla samoin. kaveri on itse sanonut et jos jotain sattuis (ja lähellä on ollut pari kertaa isompikin vahinko) niin se olis hänen oma syy kun ei aina jaksa kuulemma pihalla itse kököttää. mut arvatkaapa vaan ottaisko se 5v asian vastuulleen.Alkuperäinen kirjoittaja km:Et voi olla tosissas!!Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:Meillä 5v. vahtii 3v.:ta
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos jätät pienet lapset ilman valvontaa ja toinen vaikkapa menee auton alle ja kuolee niin fakta on että sinua epäillään ja syytetään heitteillejätöstä ihan poliisin ja syyttäjän toimesta :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vai heitteillejätöksi se sitten tulkitaan jos äiti käy pikaisesti sisällä :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:5v unohtaa kevyesti että sillä on pienempi sisarus vaikka sille muistuttaisi siitä ennen kuin jätät lapset heitteille keskenään pihalle.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
juu, mä olen myös sitä mieltä että 5v saattaa mieltää asian niin että pienempi on hänen vastuullaan vaikkei sitä ääneen sanotakaan. näin on mun mielestä mun kaverilla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:5v unohtaa kevyesti että sillä on pienempi sisarus vaikka sille muistuttaisi siitä ennen kuin jätät lapset heitteille keskenään pihalle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mä kyllä sanon 5 vuotiaalle että vahdi pikkuveljeä (alle 2 v) jos mun täytyy käydä sisällä vaikka laittamassa hella päälle yms. Sillä muuten 5 vee unohtaa tyystin että hänellä on se pikkuveli.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:Ei kai sitä vahtimiseksi lasketa...
peesin peesi!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Ei kai sitä vahtimiseksi lasketa...
Minä myös lasken hiekkakasalle 5- ja 3-vuotiaan ja asumme maalla. Kyllähän minä vahdin, mutten ihan vieressä. Välillä pistäydyn sisällä ja mutta vilkuilen ulos koko ajan. Jos on pyykkiä lajiteltavana, niin asemoidun ikkunan eteen ja vahdin samalla lapsia. Nooh. Jonkun mielestä varmaan pitäisi ostaa valjaat ja istahtaa hiekkalaatikon reunaan valjaista pidellen silmä kovana seurattava lasten joka liike.
Maalaisjärkeä nyt hyvät vanhemmat! Hyvähän se on, että vahditaan, mutta liiasta paapomisesta lapset eivät opi oma-aloiteiseen varovaisuuteen. Älkääkä ajatelko liian musta-valkoisesti. On myös harmaa-alueet olemassa!
näin meilläkin, ja joskus siellä on seassa vielä naapurin lapsiakin, sekä isosisko 10v aidattu oma piha on meilläAlkuperäinen kirjoittaja meah:Ei kai sitä vahtimiseksi lasketa...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos jätät pienet lapset ilman valvontaa ja toinen vaikkapa menee auton alle ja kuolee niin fakta on että sinua epäillään ja syytetään heitteillejätöstä ihan poliisin ja syyttäjän toimesta :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vai heitteillejätöksi se sitten tulkitaan jos äiti käy pikaisesti sisällä :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:5v unohtaa kevyesti että sillä on pienempi sisarus vaikka sille muistuttaisi siitä ennen kuin jätät lapset heitteille keskenään pihalle.Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta:meah:
Eli kun mä käyn sisällä vessassa lasten leikkiessä toisessa huoneessa (eli ilman valvontaa) ja lapsille sattuu jokin vahinko sillä aikaa, niin mua sitten syytetään heitteillejätöstä?!
Kyllä oikeasti se maalaisjärjen käyttö on näissäkin asioissa enemmän kun sallittua!
Mutta toki noilla kommenteilla voi aina aiheuttaa lisää riittämättömyydentunteita kotiäideille. Meidän kun on oltava 24/7 silmäkontaktissa pienokaisiimme.