tiedätkö ketään joka ei ole päässyt autokoulua läpi? kuinka monella kerralla itse pääsit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton aatu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En päässyt ekalla. Olin niin paniikissa, ettei ollut toivoakaan. Inssiukko oli vihanen, isä painosti ja muutenkin tilanne oli yhtä kaaosta. Tokakerralla virheetön ajo.

Kirjalliset ekalla läpi, vain yksi virhe.

Koulukaveri kävi inssin kuus kertaa.

Ekalla läpi. B)
En tiedä ketään joka ei olisi korttia saanut, mutta eräs kiharatukkainen kaveri (mies) pomppasi ties kuinka monta kertaa ajossa.

Teidän ihmisiä jotka tehneet kijalliset 2-6 kertaa ja samoin inssin ovat ajaneet 3-7 kertaa ja autokoulun jälkeen ovat ajaneet vain muutamia kertoja.

Itse ajoin kortin tossa kesällä 2005 ja olin silloin 27. Ajokortin sain lähes päivälleen 10 vuotta "myöhässä" Eli olin paria päivää vaille 28 ku kortin sain. Molemmista pääsin ekakerralla läpi ongelmitta. tosin Olin ennen autokoulua ajanut useasti jo autoa ja liikennemerkit osasin jo pienenä. JA niin trukkia ajoin monta vuotta, joten siinäkin jotain oppi.

Mutta oikeasti jokainen joka haluaa oppia ajamaan ja uskaltaa vaan ajaa niin varmasti sen kortin saa. Olisiko mahdollista jos miehesi kanssa lähtisitte harjottelee autonkäsittelyä esim parkkipaikalle yöllä? Tai muuten ajaisit/käsittelisit autoa jossain rauhallisessa paikassa?

Menin läpi molemmista ekalla kerralla. Olin kolmekymppinen, ja vaikka siitä on jo 10 vuotta aikaa, muistan vieläkin miten hirveästi pelotti lähteä yksin ajamaan inssin jälkeen. En suostunut moneen moneen kertaan ottamaan lastani (tai yleensä ketään) kyytiin...

Liikennemerkit kyllä oppii, kun tarpeeksi opiskelee. Pakkohan se on oppia, niitä kun riittää tuolla liikenteessä. Vinkki: opiskelun apuvälineeksi kantsii ostaa liikennemerkkiaiheiset muistipelikortit. Meillä oli meinaan sellaiset kun olin itse lapsi, tykättiin pelata paljon muistipeliä ja siinä samalla opin aika hyvin ne merkit... Nyt voit pelata peliä oman lapsen kera :).

Tsemppiä, kyllä se siitä menee, ennemmin tai myöhemmin!

Tiedän yhen joka pääsi vasta 3. yrittämällä läpi. Sit muistan että oisin joskus törmänny tapauksiin jotka pääsi 2.

Ite pääsin ekalla läpi ja liki moitteetta.

Hei, kuulostaa siltä, et oot saanu kehitettyä itelle paniikin jo auton ajattelusta. Varmasti saat ajokortin, kunhan vain rauhoitut ja uskot itseesi. Sekin voi auttaa, et muistaa, et ei ne autot itsekseen siellä liiku, vaan niissä on se kuskikin, joka on ihan inhimillinen ja ajatteleva. Ja sulla on nyt autokoulussa vieressä ope, joka auttaa ja luota siihen, et hän antaa tarvittavat ohjeet. Vaikka takana olisikin auto ja sulla sammuis auto liikennevaloihin tai risteykseen, niin mitä siitä! Ei sillä oikeesti oo väliä.

Sun täytyy rauhoittua!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja avuton aatu:
aloitin autokoulun jokunen tovi sitten. ja mulla sellanen tunne etten tuu ikinä selviään siitä. kuitenkin kun olen jo yli 25v alle 30v.
en muista liikennemerkkejä en sääntöjä en osaa käsitellä autoo en muista mitään.

tämä on niin toivotonta onneksi on hyvinkin kärsivällinen auto ope.
eilenkin kun meni koko homma pipariks niin ilta meni vollottaessa. =(

Pääpystyyn nyt! Sä pääset siitä läpi. Onko sulla tullut tukko tuosta epävarmuudesta? Ainakin kuulostaa siltä. Ota rauhassa, kertaa kertaa ja kertaa, pyydä että harjoittelette niitä vaikeita asioita. En itsekään päässyt ajokokeesta ekalla, enkä vielä toisellakaan, mutta pääsin ja aivan kelpo kuski minusta on tullut. Kirjallinen meni ekalla.

kiitos ja kyllä kun en tiä mitä tehdä niin oon hermostunut ja paniikissa enkä sillon pysty keskittyyn muuhun.
nyt viimeksi ope sanoi että on tullut takapakkia rutkasti jotenkin sana sanaan näin " sain sut jo hyvin rentoutuun ja ajot meni jo AIKA hyvin mutta nyt tullut roimasti takapakkia" =( =( meen jo paniikkiin kun auto on takana

Mitä pelkäät? Miksi niin paniikki? Joku syy siellä on miksi takkuaa niin.
Voisitko harjotella omalla ajalla? Johonkin parkkiin käsittelyä opettelemaan ja teoriaakin oppii kun sitä ei pelkää.
Muu liikenne ei pure sinua, ajele rauhassa vaan ja keskity siihen mitä teet, puhu vaikka ääneen itsellesi. Muut kyllä ymmärtävät että autokoulun auto tarkoittaa opettelijaa. Ei sun pidäkään heti osata ja olla virheetön, ota lisätunteja sen mukaan kun tarvii, ei ole pakko mennä vielä kokeisiin jos ei ole valmis. Minullakin oli extraa ennen inssejä.

Mummuni ajoi kortin viisikymppisenä, ja ihan hyvä kuski hänestä tuli, maatalouslomittajana ajoi kelillä kuin kelillä. En tunne ketään, joka ei ollenkaan olisi korttia saanut, kyllä sinäkin vielä onnistut! Minäkin suosittelisin harjjoittelemaan auton käsittelyä jossain rauhallisessa paikassa.

En tiedä ketään kuka ei olisi läpi päässyt..Mä pääsin vasta inssin toisella kertaa läpi. kirjalliset ekalla!! Mulla oli kanssa sellainen tunne koko autokoulun että en ikinä siintä selviä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
te jotka tiedättä että joku ei oo päässyt
minkälaisia ovat olleet onko selvää syytä mikseivät ole päässeet??

mä oon aina vihannu autoja ja olin vannoutunu etten ikuna aja korttia. no tänä keväänä tuli pakko tilanne mutta kun en osaa niin en osaa
mä koitan lukee kirjasta mutta kun en edes ymmärrä mitä ne tarkottaa pänttään merkkejä ja seuraavana päivänä kaikki unohtunu.
kun ajan autoo mä oon ihan paniikissa koko ajan,en saa autoo pidettyä suorassa meen kaikissa sekasin,en osaa vaihtaa vaihdetta ajotunteja puolet käytynä joka tarkottaa että kirjalliset mulla ois n. 2-3vk päästä

en vaan tuu selviään tästä =(

No jos yhtään lohduttaa, niin liikennemerkkejä ei pakko ole osata sanasta sanaan, riittää, että tiedät mitä ne tarkoittavat. Ja aika pitkällehän niistä kuvista voi päätellä tarkoituksen. Kyllä se varmuus siitä ajanmittaan tulee. Ite harjoittelin ennen autokoulua isäni autolla suljetulla radalla. Olisko sulla siihen mahdollisuutta? Vois ainakin peruuttamista jne. harjoitella.

Taisin olla 32 vee kun autokouluun painalsin ja ekalla läpi niin kirjalliset kuin inssi. Täällä voipi kysymyksiä harjoitella: http://inssi.fi/main/index
Tänne tarvitaan tunnukset jotka pitäisi saada autokoulusta: http://www.treeninetti.fi/
Jokainen mokailee (varsinkin alussa kun jännittää), minäkin kurvailin vielä inssissä liian kovaa vauhtia ja unohdin vilkun.. mutta kun manasin niitä siinä samalla niin inssi vaan tuumasi että ei hän noista "rokota" kun itse huomasit.
Yksi kaveri reputti kirjalliset kolmesti ja ajokokeen neljästi (eikä muuten vieläkään osaa peruuttaa minkään vertaa), toinen uusi ajokokeen kolmesti peruutuksen takia...

En tunne ketään joka ei olisi korttia saanut.

Mä ajoin ajokortin 33 vuotiaana. Eli muhun verrattuna sä olet vielä nuori. Kirjalliset ja inssiajo mulla meni molemmat ekalla läpi. Kirjallisiin pänttäsin kovin ja jännitin aivan hirveästi. Mutta kun koe alkoi niin ne kysymykset oli niin helppoja, että mä aloin nauraan ja mäiskin tietokoneelle vastaukset. En ymmärrä miten joku voi reputtaa kirjalliset, niissä lähinnä vain mitattiin maalaisjärjen toimivuutta. Harmittaa kun luin niihin "turhaan". Inssiajo oli ihan läpihuutojuttu.

Yhteistyössä