The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
"Mozart-efekti: Mozart-efekti viittaa erilaisiin väitteisiin, joiden mukaan klassisen musiikin, etenkin Mozartin sävellysten kuunteleminen vaikuttaa ihmisten kognitiivisiin kykyihin.

Alun perin Mozart-efektin totesivat Rauscher, Shaw ja Ky tutkimuksessaan vuonna 1993. Koehenkilöille soitettiin Mozartin K.448 D-duurisonaattia kahdelle pianolle, minkä jälkeen he suoriutuivat avaruudellista hahmottamista vaativista testeistä paremmin kuin rentoutusnauhaa kuunnelleet tai hiljaisuudessa istuneet koehenkilöt."

Mä sain ihan miljoonaidean! Naiset voisi alkaa kuunnella tätä aina ajaessaan autoa, eiks niin? Eikös se tekisi taskuparkkeerauksesta ja peruuttamisesta ja sen sellaisesta lastenleikkiä :xmas:. Ja käsite "nainen ratissa" muuttaa merkitystään, kun siitä tuleekin jotakin tavoiteltavan arvoista!

[video=youtube;tT9gT5bqi6Y]https://www.youtube.com/watch?v=tT9gT5bqi6Y[/video]
 
Alkuiltaa!

Olinkohan turhan hätänen...tilasin ajan yksityiselle lekurille erään jutun takia ja nyt kun mulla on se aika niin syy miksi soitin juuri yksityiselle...tadaa nyt musta tuntuu että hätiköin turhaan. Kyllä kai ton saa peruttuakin mut miten aina kun saat tilattua ajan jonkun syyn takia niin sit se syy joko katoaa tai tulee olo että ihan turhaa tilasin ajan. pelästyin vaan niin hitosti että päätin että arvauskeskukseen en ainakaan mene. Mutta ehkä hätiköin nyt kuitenkin sit liikaa.
 
Pikkusen tuli kierrosta kotimatkallakin, oikasin Kirkkonummen tai oikeastaan Porkkalanniemen kautta. Siinä vasta metka mutkapätkä päristellä menemään ja maisemat on valkan komiat!
 
"Mozart-efekti: Mozart-efekti viittaa erilaisiin väitteisiin, joiden mukaan klassisen musiikin, etenkin Mozartin sävellysten kuunteleminen vaikuttaa ihmisten kognitiivisiin kykyihin.

Alun perin Mozart-efektin totesivat Rauscher, Shaw ja Ky tutkimuksessaan vuonna 1993. Koehenkilöille soitettiin Mozartin K.448 D-duurisonaattia kahdelle pianolle, minkä jälkeen he suoriutuivat avaruudellista hahmottamista vaativista testeistä paremmin kuin rentoutusnauhaa kuunnelleet tai hiljaisuudessa istuneet koehenkilöt."

Mä sain ihan miljoonaidean! Naiset voisi alkaa kuunnella tätä aina ajaessaan autoa, eiks niin? Eikös se tekisi taskuparkkeerauksesta ja peruuttamisesta ja sen sellaisesta lastenleikkiä :xmas:. Ja käsite "nainen ratissa" muuttaa merkitystään, kun siitä tuleekin jotakin tavoiteltavan arvoista!

[video=youtube;tT9gT5bqi6Y]https://www.youtube.com/watch?v=tT9gT5bqi6Y[/video]
Joo, toi on muuten niin totta, että musiikki - vallankin klassinen - vaikuttaa oppimiseen isosti. Sillä on todettu olevan suotuisia vaikutuksia mm. matematiikan sekä kielien opetteluun, joten siihen nähden miten piikasesti sitä on sisällytetty opetussunnitelmiin, niin - sitä vois vallan mainiosti lisätä nykyisestään runsaastikin :).

Lisäksi musiikki kehittää keskittymiskykyä ja oman kehon hallintaa. Nämäkin hurjan tärkeitä asioita.

Musiikki on :heart:
 
...uskallankos mä ollenkaan aukasta suutakaan, kun ei sieltä taida oikein muuta tulla kuin ensimmäistä ääkköstä huokailuineen ja sitä perushuttumussutusta hypetyksestä ja fiilistelystä puhumattakaan :snotty:....:D

Mutta.....*kuiskuttelen ihan pienesti ja ohimennen*....siellä on niin ihuna ilma :heart:, ja sielu ja ruumis lepäs lenkillä isosti :)....
 
Tyrkkäskin iltapalasähellystä runsaammanpuoleisesti :D... On se vaan näitten nälkäisten kanssa kyllä toisinaan semmosta kouhotusta, kun kaikki ovat semmosia sähikäisiä :). Mutta - sitten kun istuvat aloillansa ruokapöydän ääressä niin ei voi kuin ihmetellä että minne se äskeinen luupäälauma oikein häviskään :D

Muurahaisia on havaittavissa näitten kahden koulukkaan pöksyissä kyllä, sen verran enempi on höpötystä ilmassa ja semmoista vinkeetä hötkyilyä ja jännitystä. Huomenna on kuulema kummallakin kenraaliharkat ennen Isoa Ja Virallista Juttua. Näinköhän meillä jo huomenissa lennetään siinä tärinäolossansa :D

...ja meikäläinen takuuvarmana sitten herkistelee jo huomenna, jotta sitä ei tiiäkään pääsenkö kattomaan mitään Virallista Juttua vai survooko nää kaksi mut jonnekin rauhottumaan ja olemaan ihmisiksi :snotty: :D
 
Päivää / iltaa :wave:
Mitäs tänne kuuluu ?

Nätti ilta on täälläkin, harmi vaan kun ei uskalla viellä lähtee lenkille.
Ohjaaja kävi mun kuntouttavassa työtoiminnassa ja oli kiva saada hyvää palautetta sekä hyvästä työstä että myös positiivisesta muutoksesta. :)

Asukas vielläpä halaili monta kertaa päivän aikana :D niin ihana päivä ollut.
 
Päivää / iltaa :wave:
Mitäs tänne kuuluu ?

Nätti ilta on täälläkin, harmi vaan kun ei uskalla viellä lähtee lenkille.
Ohjaaja kävi mun kuntouttavassa työtoiminnassa ja oli kiva saada hyvää palautetta sekä hyvästä työstä että myös positiivisesta muutoksesta. :)

Asukas vielläpä halaili monta kertaa päivän aikana :D niin ihana päivä ollut.
Moikka moi :) :wave:

Mitäs - vieläkö sua kröhä vaivaa :hug:? Koetahan saada ravisteltua kropastas eroon mokoma sitkeä pirulainen, pidähän huoli ettei vaan jälkitaudiksi mene heittäytymään...

Eikö ookin vaan mukava ja mieltä kohottavaa saada tunnustusta omasta tekemisestään ja panoksestaan :)? Kummasti antaa uskoa itseensä sekä siihen, että on hyvä ja osaa ja kehittyy. Tommonen vain siivittää isosti eteenpäin, joten - anna palaa, Kais, vaan samalla tavalla :)

Mulla on ollut ihan häröviikko eli karmeen rikkonainen aikataulutuksineen kaikkineen mutta huomisen kun saan sätöstettyä pois alta, niin sitten helpottaa. Kelit on kyllä olleet aivan huikeet mutta siitä en pöpise enempää kun kohta taitaa täältäkin tulla sanomista kun pompin ja pirskahtelen taas överinä :snotty: :D. Koululaiset pääsee ihan kohta kesälaitumille - apua, niin isoja ovat mun pikkuiset :heart: - ja elämä menee ja kannattelee...:)

Nautitaan kesäpäivistä yksi kerrallaan :)
 
Moikka moi :) :wave:

Mitäs - vieläkö sua kröhä vaivaa :hug:? Koetahan saada ravisteltua kropastas eroon mokoma sitkeä pirulainen, pidähän huoli ettei vaan jälkitaudiksi mene heittäytymään...

Eikö ookin vaan mukava ja mieltä kohottavaa saada tunnustusta omasta tekemisestään ja panoksestaan :)? Kummasti antaa uskoa itseensä sekä siihen, että on hyvä ja osaa ja kehittyy. Tommonen vain siivittää isosti eteenpäin, joten - anna palaa, Kais, vaan samalla tavalla :)

Mulla on ollut ihan häröviikko eli karmeen rikkonainen aikataulutuksineen kaikkineen mutta huomisen kun saan sätöstettyä pois alta, niin sitten helpottaa. Kelit on kyllä olleet aivan huikeet mutta siitä en pöpise enempää kun kohta taitaa täältäkin tulla sanomista kun pompin ja pirskahtelen taas överinä :snotty: :D. Koululaiset pääsee ihan kohta kesälaitumille - apua, niin isoja ovat mun pikkuiset :heart: - ja elämä menee ja kannattelee...:)

Nautitaan kesäpäivistä yksi kerrallaan :)
Juu mokoma vaivaa viellä, oon kyllä työnmatkat kävelly, mut muuten ei uskalla viellä liikkua rankemmin.
Jep kannuskaa kyllä, kiva saada positiivista palautetta.

:hug:väsyttävää varmaan, jaksamisia. Muista rentoutua myös.

Juuh naatitaan isolla n : llä :)
Kesän eka päiväkahvi terassilla juotu, kyl oli ihanaa. Nautti ihan eri tavalla.
 
IhQ
Huh, sain yhen kouluhomman just lähetettyä opelle. En tiä menikö se nyt niinku piti mut ompahan yritetty.

Huominen viel ja kaksi viikkoa lomaa!! Jei..kyl tuntuukin siltä että tähän väliin tämmönen lomapätkä on just kohillaan. On viime viikot ollu aikamoista selviytymistä tuol, ei oo lähipomo ollu töissä ja ihan tuhottomasti muistettavaa ja tarkistettavaa ja ilmotettavaa sinne sun tänne. Alkanu taas ahistus kasvaa vaan jospa tässä sais vähän nollattua.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä