The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Yövaatteet päällä, märät lakanat koneessa, koulutavarat pakkaamatta, lapsi ruokkimatta ja kahden tunnin päästä lähtö. Koulun ja tarhan lähekkäisten sijaintien vuoksi varasin siirtymäajaksi (puolikkaan tarhaanviemisajan ja tunnin alun välille) 5min. En tajunnut ottaa huomioon, ettei mulla oo hajuakaan missä päin koulua se tunti pidetään.

Nimim. Tyhmä luuseri
 
Mä oon sillai puolueellinen, et mä en tykkää lelusoittimista, enkä soitinten näköispainoksista. En ymmärrä miks Anttiloissa yms myydään williams tms "kitaroiden" irvikuvia, kun ihan samalla rahalla ja halvemmallakin saa etenkin käytettynä ihan oikeita soittimiakin.

"Rummut" on siin mielessä jännä soitin, et yleensä mielessä on "setti", mis uutena hankittaessa on mukana kukkakeppitelineet ja foliosta prässätyt symbaalin näköiset, joilla kukaan ei tee mitään. Aikas monelle rummunlyöjälle oleellista on virveli, bassorumpu, polkimet, ständit ja peltikattaus, sekä hyvä jakkara. "Setti" alla saa olla melkis mikä vaan.

Akustiset rummut jos ei kämppään käy, niin sähkörummut on siisti (ja jokseenkin äänetön) sisätilavaihtoehto. Räkkihärdellit vaan on tilaavieviä ja aikasmoisia johtoviidakoita.

Semmoinen "oikeeks soittimeksi" luokiteltava näppärä ja siisti olohuonekalumalli on toi Rolandin hd:

Soitin Laine - S

Vanhaa hd-1 mallia löytyy käytettynä suurinpiirtein hintaan 250,-
Kandee kattella vaik muusikoiden.net toria osastolta rummut.

Ton tyyppisessä saa korkeudet säädettyä sopivaksi, taittuu kasaan ja menee kertakiskaisulla komeroon. Pahin "puute" on noi integroidut polkusimet ja niiden olematon tuntuma, mut kyllä tommoisella jo soittaa.

Noi sähkörumpuällien saundivalikoimat budjettisarjoissa on yleensä aikas vaatimattomat, etenkin symbaalien osalta, mut oikein näppärät ja innostuneet hankkivat tietokoneeseen midi- äänikortin ja rumpusoftan ja soittelevat sit maailmanluokan studiosaundeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tyttö on aina ollut kiinnostunut soittimista. Kolmevuotiaana jo sanoi että toivoo joulupukilta paljon soittimia jotta voi tehdä korsetin (konsertti):D. No niitä sai.
Rumpujen virkaa tosin on hoitaneet kattilat..:D

Kiitos tosi paljon vinkeistä Ak!!!:kiss:
Toi setti on melko hintava, katselen jos löytys käytettynä.




Kivaa päivää kaikille, mä hilppasen kylille.:wave:
 
Tyttö on aina ollut kiinnostunut soittimista. Kolmevuotiaana jo sanoi että toivoo joulupukilta paljon soittimia jotta voi tehdä korsetin (konsertti):D. No niitä sai.
Rumpujen virkaa tosin on hoitaneet kattilat..:D

Kiitos tosi paljon vinkeistä Ak!!!:kiss:
Toi setti on melko hintava, katselen jos löytys käytettynä.




Kivaa päivää kaikille, mä hilppasen kylille.:wave:
Uutena noi on kaikki kalliita. Ihan halvimmista kandee pysytellä erossa, koska niist ei oikeesti tuu kuin paha mieli. Sähkörummuissa semmoiset luotettavat perusmerkit on Roland ja Yamaha. Yleensäkin soitinkaupoissa nokkahuilusta flyygeliin pätee semmoinen perussääntö, että jos et tiedä mitä ostat, niin ota Yamaha. Ei o koskaan halvin tai paras mut ei myöskään petä. Sanonta kuuluu, et jamaha ei pamaha, eikä toi sanonta oo tuulesta temmattu.

Tossa on sit tommoinen "perinteisempi" räkkihärdellimäinen sähkörummusto kotiintuotuna 250,- ( en kyl tunne myyjää) Tommoisen pystyy kasaamaan kauniimminkin kun kerran ei tartte roudata ja räkkiputkia pystyy tarvittaessa lyhentämään rautasahalla. Ihan ton tyyppisellä olen soittanu kymmeniä keikkoja.

Muusikoiden.net - Tori - Yamaha sähkörummut (#929338)

Jos tarvit jelppinkiä valinnassa tai kasaamisessa, niin keität ison kannullisen kahvia, laitat pinon juustovoikkareita, varaat jääkaappiin yhden kylmän roudauskaljan ja laitat viestiä.
 
Kävin tossa asioilla... ja kaffella... ja kirjastossa. :ashamed:

Poistokorista mukaan tarttui:
SonjaO kävi täällä
Kohtauksia eräästä avioliitosta - Ingmar Bergman
Anais Nin Erotica, paperbäkkinä tosin
Steven Kingin kirja "kirjoittamisesta" kuin kirjakaupan hyllystä vedettynä
ja Ari Ojapellon "Ahneuden aika"- josta just katsoin, että antikvaari oli myyny saman hintaan 20,-

Exrouvakulta takavuosina kun tuumi, että kirjastoamme vois vähän pienentää (mistähän syystä?), niin hän haali ullakolta ja kirjahyllyistä pari pahvilaatikollista opuksia ja soitti kirjakeräilijälle joka nouti ne pois ja maksoi niistä muistaakseni viiskymppiä.
Täälläpäin taas näyttää olevan tapana, että porukka vie takavuosien korkkaamattomia lahjakirjoja ilmaiskiertoon tehdäkseen hyllyyn tilaa tän joulun lahjakirjoille, joita ei koskaan tulla lukemaan?

Mikäpä siinä. En valita.
 
  • Tykkää
Reactions: Inanna
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä