The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Juttu on se, että olen kuntouttavassa työtoiminnassa, ja tänään sitten sairastuin ja ilmoitin ohjaajalle, että olen kipeänä ja en siksi tänään tule. Ohjaajalta sitten tuli viesti, että muistanhan hakea sairaslomatodistuksen. Ihmettelen kuitenkin seuraavaa, koska Kelassa sanotaan näin:

Ilmoita osallistumisestasi TE-toimiston kanssa sovittuun toimintaan, esim. työvoimakoulutus, työkokeilu tai kuntouttava
työtoiminta, tai jos olet ollut poissa sovitusta toiminnasta. Koulutuksesta tai opiskelusta poissaoloa ei tarvitse ilmoittaa.
Ilmoita myös, jos poissaolo johtuu omasta sairaudestasi tai alle 10-vuotiaan lapsen sairaudesta. Jos sairaudestasi johtuva
poissaolo kestää yli 3 peräkkäistä osallistumispäivää, toimita lääkärin tai terveydenhoitajan todistus.


En enää saanut yhteyttä ohjaajaan, joten ihmettelen nyt tätä asiaa. Jos olen jo huomenna kykenevä osallistumaan, tulee poissaolopäiviä vain yksi. Miksi tarvitsisin siinä asiassa todistusta?
mun käsityksen mukaan on tyypillistä Kelan virkailijoille että ne eivät oikein kunnolla tunne omia sääntöjään

mää toimisin kirjallisen ohjeen mukaan
 
mun käsityksen mukaan on tyypillistä Kelan virkailijoille että ne eivät oikein kunnolla tunne omia sääntöjään

mää toimisin kirjallisen ohjeen mukaan
No tämä ohjaaja ei varsinaisesti ole Kelaa tai TE-toimistoa, ainoastaan kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja. Katsotaan sitten riskillä, toivottavasti ei tule luvatonta poissaoloa. Mahdollisuuksia päästä toisella puolella kaupunkia olevaan terveyskeskukseen ei kauheasti ole, kyytiäkään en saa mistään. Taksi tietysti kulkee, mutta luvattomasta poissaolosta jos menetän 30 euroa, ja taksiin menisi 60 euroa, jäisin joka tapauksessa miinukselle.
 
No tämä ohjaaja ei varsinaisesti ole Kelaa tai TE-toimistoa, ainoastaan kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja. Katsotaan sitten riskillä, toivottavasti ei tule luvatonta poissaoloa. Mahdollisuuksia päästä toisella puolella kaupunkia olevaan terveyskeskukseen ei kauheasti ole, kyytiäkään en saa mistään. Taksi tietysti kulkee, mutta luvattomasta poissaolosta jos menetän 30 euroa, ja taksiin menisi 60 euroa, jäisin joka tapauksessa miinukselle.
eli pikku riskinotto vaikuttaa aika kannatettavalta ajatukselta
 
Kyllä tuosta varmaan luvaton poissaolo sitten rapsahtaa, mutta niitä pitää vissiin tulla viisi kappaletta, että lentää pihalle ja iskee karenssi. Inhottaa silti, mutta jos aion huomenna olla terve, pysyttelen tämän päivän täysin peiton alla.
toi sun kopsaama ohje kyllä sanoo että vasta 3 pv jälkeen pitää olla todistus

voiskohan sen muuten saada soittamalla?
 
Tepadj, mä olen myös kuntouttavassa työtoiminnassa.
Meillä ainakin saa olla omalla ilmoituksella ohjaajalle 3pv poissa jos syy on vatsatauti, flunssa tai aiemmin diagnosoitu migreeni, muissa sairauksista oltava sairastodistus joko lääkäriltä tai hoitajalta.
 
Viimeksi muokattu:
Päi ja vää.

Sarjassamme samanaikaisia tapahtumia:

Vähän ennen kahdeksaa Asiankannattaja keittelee kaffetta ja laittaa puurohiutaleita lautaselle.
Vähän ennen kahdeksaa naapurissa remppa- Rane kaivaa työkaluja esiin keittiöremppaa varten.
Klo 08.01.51,73 Asiankannattaja painaa mikroaaltouunin starttinappia.
Klo 08.01.51,73 remppa- Rane pöräyttää poravasaralla toisen puolen betoniseinään.

Klo 08.05 remppa- Rane jatkaa keittiöremppaa.
Klo 08.05 Asiankannattaja on varaamassa pyykkitupaa hätäistä housupyykkiä varten.
 
En enää saanut yhteyttä ohjaajaan, joten ihmettelen nyt tätä asiaa. Jos olen jo huomenna kykenevä osallistumaan, tulee poissaolopäiviä vain yksi. Miksi tarvitsisin siinä asiassa todistusta?
Itse asiassa se sun ohjaajas ei sillä sairistodistuksella tee mitään. Hänen hommiinsa kuuluu ilmoittaa Kelaan tai TEtoimistoon jos sä et ole paikalla ja et ilmoita poissaolostasi. Sairistodistuksen sit vaatii päivärahojesi maksaja, eli Kela tai TEtoimisto, jos vaativat. Jos eivät vaadi, niin sit ei sun ohjaajallas o mitään syytä sellaista vaatia.
 
Nyt kävi niin että mä olen takaisin lääkityksellä. Ahdistus iski kuin salama muutama päivä sitten ja itkuisuus siihen heti kaupan päälle. Eilen kävin neuvolapsykologin juttusilla ja heti perään työterveyslääkärillä. Kotiin pääsin sitten lääkkeiden kera ja varovasti aloitellaan. Ideana se, että tilanne ei edes pääsisi kovin pahaksi (aka keskivaikea/vaikea masennus uusisi). Toivottavasti nää keinot toimii, mun hyvä fiilis on kadonnut totaalisesti ja kaikki vaan ahdistaa. Yök.

Esikoinenkin on kotona tänään, huomenna ja perjantaina, enkä oikein jaksa leikkiä ohjelmatoimistoa. Saa nähdä mitä näistä päivistä tulee.

Voiku ois jotain kivaa jaettavana, mut nyt ei oikein ole. :/
 
Nyt kävi niin että mä olen takaisin lääkityksellä. Ahdistus iski kuin salama muutama päivä sitten ja itkuisuus siihen heti kaupan päälle. Eilen kävin neuvolapsykologin juttusilla ja heti perään työterveyslääkärillä. Kotiin pääsin sitten lääkkeiden kera ja varovasti aloitellaan. Ideana se, että tilanne ei edes pääsisi kovin pahaksi (aka keskivaikea/vaikea masennus uusisi). Toivottavasti nää keinot toimii, mun hyvä fiilis on kadonnut totaalisesti ja kaikki vaan ahdistaa. Yök.

Esikoinenkin on kotona tänään, huomenna ja perjantaina, enkä oikein jaksa leikkiä ohjelmatoimistoa. Saa nähdä mitä näistä päivistä tulee.

Voiku ois jotain kivaa jaettavana, mut nyt ei oikein ole. :/
:jaxuhali:

kestääkö kysyä että mikäs se letukkaa nyt rupesi vaimaltamaan?
 
Nyt kävi niin että mä olen takaisin lääkityksellä. Ahdistus iski kuin salama muutama päivä sitten ja itkuisuus siihen heti kaupan päälle. Eilen kävin neuvolapsykologin juttusilla ja heti perään työterveyslääkärillä. Kotiin pääsin sitten lääkkeiden kera ja varovasti aloitellaan. Ideana se, että tilanne ei edes pääsisi kovin pahaksi (aka keskivaikea/vaikea masennus uusisi). Toivottavasti nää keinot toimii, mun hyvä fiilis on kadonnut totaalisesti ja kaikki vaan ahdistaa. Yök.

Esikoinenkin on kotona tänään, huomenna ja perjantaina, enkä oikein jaksa leikkiä ohjelmatoimistoa. Saa nähdä mitä näistä päivistä tulee.

Voiku ois jotain kivaa jaettavana, mut nyt ei oikein ole. :/
Voi Lettunen :hug:. Hyvä kun olet saanut nopeasti apua.
 
Voiku ois jotain kivaa jaettavana, mut nyt ei oikein ole. :/
:hug:

Koita pitää itteäs liikkumassa. Edes yks tai kaks pikkuasiaa päivässä.
Ei muksuille tartte ohjelmatoimistoa näytellä, kyllä nuo kummasti ittekin tekemistä keksivät. Kyl äiti saa olla "väsynyt".

Pahinta mitä ittelleen voi tehdä (viinanjuonnin lisäksi) on jäädä punkan pohjalle makaamaan. Sieltä on sit ihan helvetin vaikea nousta.
Nimim. beentheredonethatdontask
 
En tiiä miten muissa kunnissa menee kuntouttavassa työtoiminnassa, mutta meillä ohjaaja voi vaatia todistusta jo yhdestä päivästä ja aina jos on yli 3pv poissa, on toimitettava todistus poissaolosta ohjaajalle ja tarvittaessa kelalle. voi tietysti olla eri käytäntöjä eri kunnissa. Mä sain heti kansion missä oli kaikki tarvittavat tiedot miten toimitaan poissaolojen suhteen ja mitä tarvitsee toimittaa ja milloin.

Ja tosiaan poissa sai olla max3 pv ilmoittamalla ohjaajalle, jos syy on vatsatauti, flunssa tai migreeni.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kävi niin että mä olen takaisin lääkityksellä. Ahdistus iski kuin salama muutama päivä sitten ja itkuisuus siihen heti kaupan päälle. Eilen kävin neuvolapsykologin juttusilla ja heti perään työterveyslääkärillä. Kotiin pääsin sitten lääkkeiden kera ja varovasti aloitellaan. Ideana se, että tilanne ei edes pääsisi kovin pahaksi (aka keskivaikea/vaikea masennus uusisi). Toivottavasti nää keinot toimii, mun hyvä fiilis on kadonnut totaalisesti ja kaikki vaan ahdistaa. Yök.

Esikoinenkin on kotona tänään, huomenna ja perjantaina, enkä oikein jaksa leikkiä ohjelmatoimistoa. Saa nähdä mitä näistä päivistä tulee.

Voiku ois jotain kivaa jaettavana, mut nyt ei oikein ole. :/
:hug:

Mulla on lääkkeen lopettamisesta johtuvaa ahdistusta. Kivat vieroitusoireet. : /
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä