mun käsityksen mukaan on tyypillistä Kelan virkailijoille että ne eivät oikein kunnolla tunne omia sääntöjäänJuttu on se, että olen kuntouttavassa työtoiminnassa, ja tänään sitten sairastuin ja ilmoitin ohjaajalle, että olen kipeänä ja en siksi tänään tule. Ohjaajalta sitten tuli viesti, että muistanhan hakea sairaslomatodistuksen. Ihmettelen kuitenkin seuraavaa, koska Kelassa sanotaan näin:
Ilmoita osallistumisestasi TE-toimiston kanssa sovittuun toimintaan, esim. työvoimakoulutus, työkokeilu tai kuntouttava
työtoiminta, tai jos olet ollut poissa sovitusta toiminnasta. Koulutuksesta tai opiskelusta poissaoloa ei tarvitse ilmoittaa.
Ilmoita myös, jos poissaolo johtuu omasta sairaudestasi tai alle 10-vuotiaan lapsen sairaudesta. Jos sairaudestasi johtuva
poissaolo kestää yli 3 peräkkäistä osallistumispäivää, toimita lääkärin tai terveydenhoitajan todistus.
En enää saanut yhteyttä ohjaajaan, joten ihmettelen nyt tätä asiaa. Jos olen jo huomenna kykenevä osallistumaan, tulee poissaolopäiviä vain yksi. Miksi tarvitsisin siinä asiassa todistusta?
mää toimisin kirjallisen ohjeen mukaan