The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Sattuipakerran Savossa.

Mies ja nainen päätti säästää rahaa. Sovittiin että mitään turhaa ei osteta.

Eräänä aamuna nainen meni kauppaan ja näki maton jota ei voinut vastustaa. Matto ei tuntunut turhalta, itseasiassa se oli aika välttämätön, koska keittiön vanha ruma matto kirveli silmää ja pilasi aamukahvihetken. Nainen osti maton ajattelen ettei mies edes huomaa eroa vanhaan.

Samaisena aamuna mies piipahtaa työstään yllättäin kotiin kun on muiden asioiden hoidon ohella pikaisesti aikaa. Hän marssii keittiöön ja pysähtyy ovella. "Täällä on uus matto" mies tokaisee. "Niiiiiiiiin, ostin kun niitä oli vitosella maksissa jotain poistomattoja" nainen keksii.

"Vitosella"... Mies miettii hetken ja jatkaa.. "Aika jännä muutes, et ihan sama mitä sää ostat ja mistä kaupasta niin aina ne on alessa vitosella. Max kympin maksat niinku ikinä mistään tuotteesta.. Sitten on se et myyt kaverilles jonkun vitosen tuotteen puoleen hintaan kun se on käytetty jo meillä, niin se -50% saattaa olla jopa kolmekymppiä. on sulla uskomattoman tyhmiä kavereita kun ne laskee ne hinnat noin, koska mullehan oot ihan rehellinen ja se tuote maksoi vitosen alessa vaikka normihinta oli satasen..Seuraavan kerran ku käyt gigantissa, niin katoppa olisko siellä alelaarissa mulle vitosella läppäriä, semmonen ois kyllä hyvä!"

:snotty:

Tarinan opetus on että jos vaimo pyöristää ostosten summaa alaspäin on noin 10-15€ sopiva summa. Se ei kuulosta paljolta, mutta on uskottavampi kuin viisi euroa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kepsis
kahvikirahvi
En mä tiedä :D Outoa. Äiti kyllä joskus mainitsi, että on tilannu lehteä ja keskustellu Kaksplussalla 2000-luvun alussa, kun me oltiin vielä pieniä. Ehkä se on tehny comebackin nyt kun se sai uuden ammatin päätökseen ja hakee töitä.. no toisaalta en oo kyllä kirjoitellu tänne mitään, mitä äiti ei tietäisi tai mitä tarttis hävetä jos se tietäisi mun kirjoittamiksi :D
Oon varma että se häpeää silmät päästään ja karkottaa sut suvusta kun näkee ton ruokahaastemokan.
 
Spencer Hastings
kahvikirahvi
Vielä ku jaksais pyyhkiä pölyjä ja kuurata kylppärin niin olisin valmis suihkuun. Ja aamukahvien uusintakierrokselle. Ja aamupalalle. Ja ehkä vois lähteä kaupungissa käymään.
 
Mutta! Osaa ne miehetkin.. Pyysin ostamaan halvan pikkuräpsyn työmatkoille, saa maksaa max 2000€. Auto on pihassa, kysyn paljon maksaa, vähän meni enempi kun se kakstuhatta. Sitten kun tulee paperit ja lasku niin se vähän yli onkin neljä tonnia.... :whistle: ne on pisaroita meressä tuommoiset keittiön matot...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä