The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Herättiin vasta äsken :D Eli huomenet vaan kaikille! :wave:

En tiedä miten oon nukkunu kun heräsin ihan virkeenä kuuden jälkeen mut sit menin takas sänkyyn ja heräsin vasta kahentoista aikoihin ja nyt tuntuu et selkä ja joka paikka ihan jumissa.. plääh.

Iltapäivällä mennään miehen kans mun vanhemmilla käymään äitienpäiväkakulla ja siellä on mun kaikki sisaruksetkin =)
Ehkä sitä sit joskus saa itsekin juhlia tätä päivää. Mut oonhan mä jo nyt koiran mami :D
 
Herättiin vasta äsken :D Eli huomenet vaan kaikille! :wave:

En tiedä miten oon nukkunu kun heräsin ihan virkeenä kuuden jälkeen mut sit menin takas sänkyyn ja heräsin vasta kahentoista aikoihin ja nyt tuntuu et selkä ja joka paikka ihan jumissa.. plääh.

Iltapäivällä mennään miehen kans mun vanhemmilla käymään äitienpäiväkakulla ja siellä on mun kaikki sisaruksetkin =)
Ehkä sitä sit joskus saa itsekin juhlia tätä päivää. Mut oonhan mä jo nyt koiran mami :D
Sun mies ja koira ois voinu askarrella sulle kortin...söpöillä tassunkuvilla... :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Mulla oli kaksi työkaveria mukana :)
Asunto oli ihan kauheassa kunnossa, mutta pohja oli kelvollinen sinkulle ja yhtiö oli hyvä. Niinpä sitten ostin sen ja en ole katunut.

Sulla tuli selvästi hyvät fiilikset asunnosta, silloin se on se oikea.
Ihan just näin. Näytölle mukaan joku jolla on silmää, eikä ostokuumetta.

Kämpät myydään/ostetaan usein keittiökaappien ovien perusteella, mutta just se pinta on niit asioita joita ei kande kauheesti kattella. Kandee kattella asioita joihin ei itte voi jatkossa vaikuttaa, kuten kämpän sijainti, , liikenneyhteydet, palvelut, koko, pohjaratkaisu, parveke, piha, tulevat yhtiörempat ja sensemmoiset.

Se pinta on vaan pintaa. Maalipurkki ei paljoa maksa, click- parkettia saa alkaen kympin neliö ja uusia wc- pönttöjä saa parilla satasella.
 
Ihan just näin. Näytölle mukaan joku jolla on silmää, eikä ostokuumetta.

Kämpät myydään/ostetaan usein keittiökaappien ovien perusteella, mutta just se pinta on niit asioita joita ei kande kauheesti kattella. Kandee kattella asioita joihin ei itte voi jatkossa vaikuttaa, kuten kämpän sijainti, , liikenneyhteydet, palvelut, koko, pohjaratkaisu, parveke, piha, tulevat yhtiörempat ja sensemmoiset.

Se pinta on vaan pintaa. Maalipurkki ei paljoa maksa, click- parkettia saa alkaen kympin neliö ja uusia wc- pönttöjä saa parilla satasella.
Paitsi että ihan pommikuntosta kämppää ei kannata ostaa jos ei oo a) aikaa ja intoa remontointiin tai b) rahaa maksaa remontista.
Mää ostin asunnon, joka oli nuitten muitten asioitten lisäksi muuttovalmis, ja en oo katunu :)
 
Paitsi että ihan pommikuntosta kämppää ei kannata ostaa jos ei oo a) aikaa ja intoa remontointiin tai b) rahaa maksaa remontista.
Mää ostin asunnon, joka oli nuitten muitten asioitten lisäksi muuttovalmis, ja en oo katunu :)
Kukin tietty tavallaan ja mahdollisuuksiensa mukaan.

Mut silti on hiton paljon helpompaa jälkiasentaa parketti, maalata seinät ja uusia/kunnostaa kodinkoneet/kaapistot kuin yrittää siirtää kämppä parempaan yhtiöön tai lähemmäs bussipysäkkiä.

Just vietin pääsiäisen rakkaan pikkuliskon uudella kämpällä. Katto ja seinät oli kauheet. Ei oo enää. Parketti oli kunnon pesun jälkeen ihan katseenkestävä. Isoveikkatyövoiman käyttö ei o kauheen kallista, eikä yksiö/kaksion operoinnissa ikuisuuksia mene.
 
Jotenkin mulle tulee inhottava olo noista "vituiks män tääkin päivä" -tyylisistä aloituksista. Siis se että miten jotkut ihmiset vaan elää tollasissa suhteissa ja kuuntelee ja kattelee tollasta käytöstä sellaselta ihmiseltä jonka pitäis olla se tuki ja turva ja tasavertainen kumppani?

Mä tiedän että mä olen ihan super onnekas että mulla on loistava parisuhde, eikä oo sanottu että se tulee aina olemaan näin, mutta jos tää suhde nyt ottais yllättäen suuntaa pahoinvoivaksi eikä siitä olisi tokenemassa, niin en mä kyllä jäis kitumaan ja näyttämään mun lapsille esimerkkiä että on ihan ok että kotona kohdellaan tuolla tavoin toisiaan tai toista aikuista.

(Mun vanhemmat ei aikoinaan eronneet ja oli viinaa ja väkivaltaa ja vaikka mitä, ja mä erittäin nuorena aikuistuneena olin pakotettu sanomaan mun vanhemmille että erotkaa - ja tämänkin vasta sitten kun mun kymmenen vuotias veli sanoi mulle silmät kiiluen että kun hän kasvaa isoksi, alkaa hänkin kohdella naisia kuten isi ja silloin mulla keitti yli - ja niin ne erosi. Äiti syytti mua vuosia siitä erosta ja isä kiitti kun ei saanut itse aikaiseksi. Ei tosiaan ole sellainen asia, joka tulisi lapsen sanoa vanhemmilleen.)

En vaan pysty ymmärtämään miksi jotkut pelkää ottaa ja lähteä, asettaa rajat ja vaatia parempaa - vaikka sitten yksin (ja lasten kanssa). Eikös se vanha sanontakin mene niin että parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa?

/totaaliturha purkautuminen
 
ei kai se aakoo mitään pommia meinannukkaan vaan semmosta mistä saa stailattua mieleisen sutimalla jonku litran maalia
Jokseenkin näin. Ja toisekseen, kerros/rivarikämpissa hirmuinen määrä niit hankalimpia ja kalleimpia asioita on yhtiön vastuulla. Asukas pystyy vaikuttamaan just niihin omiin sisäpintoihin ja ne on siit helpoimmasta ja halvimmasta päästä remppoja, jos ny ei marmoria ja kultaa kaipaa.

Varsinaisesta pommiriskistä sit puhutaan omakotitaloissa.
 
No rahallinen tilanne on kova motivaattori kestämään paskaa.
Totta, mutta (mielen)terveys ei ole korvattavissa rahalla. Eikä se vahinko mitä perheensisäinen paska aiheuttaa lapsille. (Opitaan että kulissit pidetään hinnalla millä hyvänsä, valehtelu on ok, kunnioituksen puute normaalia - ja mikä kotoa opittu rakastava malli?)

Tää on vaan sellainen asia johon mun on tosi vaikea nähdä neutraalia tai jotain sellaista kantaa mikä jotenkin oikeuttaisi aikuisia tekemään paskoja päätöksiä (tai ettei niillä ole selkänahkaa tehdä oikeita päätöksiä) lastensa ja oman hyvinvoinnin kustannuksella.
 
Kukin tietty tavallaan ja mahdollisuuksiensa mukaan.

Mut silti on hiton paljon helpompaa jälkiasentaa parketti, maalata seinät ja uusia/kunnostaa kodinkoneet/kaapistot kuin yrittää siirtää kämppä parempaan yhtiöön tai lähemmäs bussipysäkkiä.

Just vietin pääsiäisen rakkaan pikkuliskon uudella kämpällä. Katto ja seinät oli kauheet. Ei oo enää. Parketti oli kunnon pesun jälkeen ihan katseenkestävä. Isoveikkatyövoiman käyttö ei o kauheen kallista, eikä yksiö/kaksion operoinnissa ikuisuuksia mene.
Juu juu, niinhän mää sanoinki, että hyvä sijainti ja ne muut jutut ensin, ja sitten lisäksi halusin valmiiksi hyvässä kunnossa olevan. Mua ei nappaa remontoida, tai työllistää sukulaisia. Siinä oli jo riittävästi, että isän piti raahautua toiselta puolen maata tänne kasaamaan mun valtavia ikeahuonekaluja.
 
Hyvää tiedätte kyllä mitä! Kaikille niille joille onnittelut kuuluu tiedätte kyllä minkä johdosta! Meinasin eilen vetää pultit kun ovikello soi 22 aikoihin ja mies avaa oven ja sulkee sen hetken kuluttua nopeasti. Ei suostu sanomaan kuka kävi ja millä asialla. Vieras auto kurvaa. nurkan taakse. Mulla heti tietysti ajatukset pyörii vieraan naisen ja huumevelkojien ympärillä (tiedetään, liikaa salkkareita). Aamulla selvisi istten, että miehen ostamat kukkaset oli jääneet töihin ja työkaveri ne kulkiessaan heitti meille.. No, se siitä draamasta. KAkut on syöty ja ähkystä kärsin ma nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Pankissa on ja auliisti sitä tyrkyttävät, mutta en ota. Huono aika, kun meillä molemmilla on yt:t menossa työpaikoilla. Hyvällä tsägällä makoillaan kohta molemmat kotona syljeskelemässä kattoon ja silloin pienempi laina on pienempi paha.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä